Jump to content

Recommended Posts

Posted

Var jo og bremsa bilen en dag. Toppeffekten var på hele 7000 rpm og det var ikke noe turtallsperre. Var helt oppe på 7350 rpm faktisk, og da med 155hk.

 

Har en DÅRLIG 270 chip. Kunne ikke lade mer en 0,8bar pga av bensin mangel. Det vil si, den gikk ikke så værst når den kom over 6000 rpm.

 

Skal nå få laget meg en ny chip, så det jeg lurer på er hvor turtallsperra sitter org på cosworth.... ? Når har en standar cosworth og/eller en steg 1 trimma motor topp effekt. Tidligere eiger sa at det kanskje var noen andre kammer, og med topp effekt på 7000 rpm, kan dette da stemme?

 

Har org turbo og actuator samt dyser. Har det noe for seg og bytte actuator, evt. hvilken?

 

 

For dere som lurer så ble det 223,9hk og 307nm på hjula med 0,8bar i trykk :blush:

 

 

mvh

Hans Christian

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Posted

Har en L1 wolf hjerne liggende.

Den har helt feil chip til mitt oppsett, men med mitt oppsett kunne jeg kjøre 1.2bar med den uten at den gikk for magert.

 

Du kunne jo kanskje testa med den chip'en?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted
Har en L1 wolf hjerne liggende.

Den har helt feil chip til mitt oppsett, men med mitt oppsett kunne jeg kjøre 1.2bar med den uten at den gikk for magert.

 

Du kunne jo kanskje testa med den chip'en?

 

Takk for tilbudet :) Men ToyParts skal brenne en chip til meg, samt juster og bremse på nytt :D Håper på rundt 260hk på hjula.. Skjer vel om en gang i august tenker jeg...

 

 

 

 

 

 

her er forresten bilde av kurven fra bremsinga..

 

cosworth001-3.jpg

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Posted (edited)

Okay, høres ut som du har ordna deg en bra løsning da :)

 

Vet ikke hvor turtallsperra ligger dessverre, er ikke sperre på min. Kan dra den godt over 7000rpm, og det drar enda veldig bra.

Men mek.løftere etc. på min da..

 

Tror ikke du trenger å bytte acturator så sant du ikke får problemer med turbotrykket.

Så sant den klarer å holde det, og stabilt, så bør det gå fint med org.

 

Men hvor høyt trykk har du tenkt å kjøre med da?

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

Vet ikke hvor mye trykk det blir. Er ToyParts som ordner dette. Men kommer uansett ikke til å kjøre på fullt trykk til vanlig. Er bla. 1mm slakk i turboen, og det skulle vært skifta litt av vært i motoren som f.eks. pakniger, tetninger + + Det skal jeg ta i vinter. Har en følelse av at det kommer til å bli dyrt!!

 

 

Men er det noen som vet hvor turtallsperren ligger på cosworth? Og noen som har formeninger om den kammene mine..?

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Posted

Orginalt 6800 omdr. ja feil innstilling på kammene kan føre til dårlig effekt. Har du justerbare kamdrev?

Hvem bremsa bilen? Dette bør de ha kunskap til å gjøre da de bremser, ellers bør de slutte å bremse biler!

 

Har ei bra trimmpakke til L1(vingebil) chip, wg og Kn for 2500,- ga 296 hk og 450 nm på en bra motor.

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted
Orginalt 6800 omdr. ja feil innstilling på kammene kan føre til dårlig effekt. Har du justerbare kamdrev?

Hvem bremsa bilen? Dette bør de ha kunskap til å gjøre da de bremser, ellers bør de slutte å bremse biler!

 

Har ei bra trimmpakke til L1(vingebil) chip, wg og Kn for 2500,- ga 296 hk og 450 nm på en bra motor.

 

synst du det var dårlig effekt? Synst det var ganske bra jeg med tanke på ladetrykket... Har ikke justerbare kamdrev nei. Men det kommer det også.....en gang :rolleyes:

 

max effekt på hvilket turtall på en org. cossie...?

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Posted (edited)

Nei ikke ille effekt på 0.8 bar...:)

 

For meg så høres det ut som du har et chip for større dyser, om den magret på over 0,8 bar, evt for lavt bensin trykk.. hva var bensin-trykket? evt. tett bensin filter.

 

296 hk på 5200, og maks nm på 3900 omdr.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted
Nei ikke ille effekt på 0.8 bar...:)

 

For meg så høres det ut som du har et chip for større dyser, om den magret på over 0,8 bar, evt for lavt bensin trykk.. hva var bensin-trykket? evt. tett bensin filter.

 

296 hk på 5200, og maks nm på 3900 omdr.

 

Som sagt og kanskje sett så har jeg 223,9hk på 7000 og 307nm på 4400. Er dette pga desse eventuelle kammene mine? Eller er det rett å slett chipen?

 

Har ikke fått målt bensin trykket enda, og ang. filteret så takker jeg for tipset :) Bestiller ett med en gang jeg ;)

 

Faktisk så får den for lite bensin på 0,8bar også, og som han sa han som bremsa den, det er bedre du raser den på veien en at jeg raser den i rulla :P :ph34r: :(

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Posted
Som sagt og kanskje sett så har jeg 223,9hk på 7000 og 307nm på 4400. Er dette pga desse eventuelle kammene mine? Eller er det rett å slett chipen?

 

 

anyone ?? :mellow:

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Posted (edited)

Nei tviler på at det er kammene dine, når du ikke har justerbare kamdrev. Om kilesporet ikke er slipt ut, som det sjelden er på en standar bil.

 

Ser ut som kurvene er helt greie de.... litt treig i gang, men det kan ha med den 1 mm slarken du har i turboen, som gjør at den subber og har motstand.... evt. godt slitt motor.

 

Hvor har du bremsa?

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...