Jump to content

Turbo-drag


Guest sierra_xr

Recommended Posts

Guest sierra_xr

jeg har fått problemer med at turboen ikke drar ordentlig! :( den drar greit nok helt til den når trykket eg kjører på som er 0.7-0.8 bar... så slutter den å dra noe mer. ;) nesten som den dauer av og ikke vil mere... noen som har noe forslag til hva dette kan skyldes? slark i turboen kanskje? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Kan være en liten lekasje et sted mellom turbo og innsug kanskje, slik at den sliter med å holde trykket, men sikkert mye annet det kan være.

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_xr

eg har en anelse om at det kan være en liten lekasje på eksos-pakningen... i såfall er det vel sannsynlig at det er denne lekasjen som er problemet!? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_xr

ja... har nytt pakningsett til topp og eksos og innsug osv + ny topp eg skal ha på. venter bare på at en større turbo skal komme i posten og noe register greier, så skal alt dette ordnes... forhåpentligvis... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår det slik at du greit oppnår trykket du skal ha og at det holder seg. Da er det neppe lekkasje som skaper problemet, du ser jo trykket i manifolden. Se etter om det ryker av eksosen. (overfuelling, kan komme av lekkasje mellom kompressor og topp) Har du tenningsbank? (underfuelling)

Nå hadde et lambdameter vært et nyttig verktøy...

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_xr

nei trykket når topp, så går det litt ned igjen før det stbiliserer seg der. så eg tror det er lekasjen som forårsaker det!? tror ikke det ryker svart eller blått av eksosen så det skal ikke være noe galt der.(tror eg) men eg venter på reg,reim og noen strammehjul til det, så skal eg skifte alle pakninger og sjekke slark i turboen så etter det vet eg forhåpentlig vis hva problemet er... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

hvis du kjører med standar wastgate klokke så er det ikke noe serligt men ikke kjøp lamda meter da det er dyrt å ikke vil kunne registrere blandings forholdet ved kjapp forandring i blandinga kjøp temp føler en bilig å helt grei type får du kjøpt på Clas ohlson å ser sånn ut

OsRacing

Escort mk 2t

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_xr

så lenge du ikke kommer over 900* så er det good shit. dersom du kommer over 900 så betyr det at du kjører for mager blanding. og det som skjer visst du kjører med for mager blanding er at du brenner hull i stemplene! så det er noe du må passe godt på dersom du for eksempel bygger turbo i bilen!! :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest sierra_xr

den var lei!! :ph34r: hva hadde du gjort med motoren då? bare turbo? orginal is motor? de skal vel tåle mer enn det... men det kommer jo ann på standen selfølgelig! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...