Jump to content

Import av Granada - trenger hjelp til registrering!


Guest 3,0Ghia

Recommended Posts

Guest 3,0Ghia

HJELP!!!

 

Har importert en 3,0Ghia fra Sverige (første gang reg feb 1976). Har montert sideblinkers så alt skal være i orden. Men så skal absolutt biltilsynet i Trondheim ha ECE-dokumentasjon. Ford Norge og Sverige kan ikke hjelpe meg - kan noen av dere? Dette bskal de ha:

 

"Dokumentasjon fra fabrikken, norsk hovedimportør eller et uavhengig laboratorium (feks TÜV, Dekra) som viser gjeldende ECE-reglementer eller EF-direktiv for det aktuelle kjøretøyet. Kjøretøyet skal tilfredsstille de krav som gjalt i Norge på det tidspunkt kjøretøyet første gang ble tatt i bruk i utlandet. Følgende må dokumenteres:

- Maksimalt støynivå

- styring

- bremser

- fester for bilbelter

- avgassammensetning"

 

Ta kontakt hvos du kan hjelpe:

922 99 697

skarbusdal@hotmail.com

 

På forhånd takk!!!

Trond

 

__________________________

Link to comment
Share on other sites

Kan bli vanskelig med Dekra da de ikke vil gi ut godkjenning på Svenske biler. Hadde akkurat samme problemstillingen i høst når jeg importerte en volvo. Mulig Tuv kan hjelpe deg.

 

Jeg fikk hjelp av Volvo Norge og det kostet ca 2000,-.

 

Skikkelig dumt hele greia da biltilsynet har allle typegodkjenningene registert på data, men må ha akkurat for ditt chassinr.. Heia norge...

Link to comment
Share on other sites

Guest 3,0Ghia

Ford Sverige greier ikke hjelpe meg.

 

Jeg kan få skilter på dne uten dette dokument, men da med begrensing på endringer. -Bilen må være i original stand. Ikke senking, felgbytte eller noe - og det er jo for kjipt...

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr_Ford
Ford Sverige greier ikke hjelpe meg.

 

Jeg kan få skilter på dne uten dette dokument, men da med begrensing på endringer. -Bilen må være i original stand. Ikke senking, felgbytte eller noe - og det er jo for kjipt...

 

 

 

ingen som sjekker ut det uansett da så ser ikke helt problemet.. men ja er kjiipt at du må kjøre "ulovlig" pga en sånn bagatell

Link to comment
Share on other sites

søk på TUV papirer - det er ett standar papir du kjøper fra tyskland .

Er du litt frekk går du inn på cosw og spørr om noen kan hjelpe deg og få tak i slikt papir --- behøver jo ikke si det er en bil fra sverige .

Link to comment
Share on other sites

har du ikke det svenske vognkortet da ?

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Det svenske vognkortet er ikke nok for å godkjenne en importert bil.. Tuv tviler jeg på at de gir godkjenningspapirer på andre biler en de som har vært registrert i tyskland. Hvertfall gir ikke dekra det på svenske biler..

 

Hadde tatt den inn som motorhistorisk kjøretøy og gjort det jeg hadde lyst til. Hva kan skje hvis det skulle bli oppdaget????

Link to comment
Share on other sites

Det svenske vognkortet er ikke nok for å godkjenne en importert bil.. Tuv tviler jeg på at de gir godkjenningspapirer på andre biler en de som har vært registrert i tyskland. Hvertfall gir ikke dekra det på svenske biler..

 

Hadde tatt den inn som motorhistorisk kjøretøy og gjort det jeg hadde lyst til. Hva kan skje hvis det skulle bli oppdaget????

 

 

TUV gir papirer på alle biler som har vært reg . selv kjøpt biler i Sveits -Østerike og Italia ...

http://www.tuv.it/ http://www.tuev-nord.de/index.asp

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...