Jump to content

bremelyset mitt lyser hele tida =S


Mk1-Sindre

Recommended Posts

Oppdaget i overigår at bremselyset mitt plutselig hadde lyst til å lyse, uansett om jeg bremsa eller ikke.. Første jeg mistenker er denne bryteren til bremsepedalen, men hvor sitter denne? har ikke fått kikket under der enda pga har ikke tid, men har noen erfaring med dette? skjedde sånn plutselig :S Vil gjerne fikse dette fortest mulig, da jeg vet at dette sjenerer kraftig! og i rushen inn til sandvika hver dag er vel ikke dette så morro for de bak meg.. :P

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Opplevde det samme i fjor høst da skogens konge tilfeldigvis hadde lyst til å stå midt i veien i gårlystningen.. Måtte starte og stoppe bilen ett par ganger, men da sluttet det. Noe sier meg at jeg rett og slett tråkket så hardt på bremsen att det hang seg opp!

Link to comment
Share on other sites

Ford sitt bremse system, er bygd opp slik at om det er lite bremseveske i bremseveskeholderen, skal bremselyset lyse konstant.

Det kan begynne med og komme på når du svinger, og akselere i oppoverbakker. og vil til slutt lyse konstant.

Her var det snakk om utvendig bremselys og ikke varsellampen på dashboardet. Men ellers er det helt riktig som du skriver.

2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford_V6
Off topic

 

Noen som veit hvorfor mondeo sitt bremse lys ikke lyser om ikke bilen går?

 

Alle andre biler jeg har vært borti har bremselys som lyser selv om en stopper bilen. Det har ikke min!

 

 

Er vel bare pga at Ford har kobla bremselyset innom tenninga tenker jeg. ;)

 

Har vært sånn på alle Ford'ene jeg har hatt i allefall. :)

Edited by Ford_V6
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...