Guest mondeoGLX Posted September 1, 2007 Posted September 1, 2007 (edited) Somebody out der som vet om det er dissa LED parklysene man bruker på mondeo mk1?Har tynn sokkel, men finner ikke noen plasser der det står hvordan sokkelnr. jeg har. http://www.dioder.no/catalog/product_info....2c7b776ccdb8d8c Tenkte jeg skulle fikse blåe instrumentlys mens man alt skal skifte skiver. This one, er det de som passer? http://www.dioder.no/catalog/product_info....2c7b776ccdb8d8c Edited September 2, 2007 by mondeoGLX
Guest mondeoGLX Posted September 2, 2007 Posted September 2, 2007 Nå skal de være oppe å gå.. Bare en liten feil fra min side... Sorry..
Mk1-Sindre Posted September 2, 2007 Posted September 2, 2007 de parklysa skal nok passe, alle parklys er like uansett på alle biler mener jeg. sjekk ut denne linken her for mer info om diodelys i mondeon http://www.bilforumet.no/mondeo/105665-ove...mondeo-mk1.html - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan
Guest drezz Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 Om andre har tenkt på å få blå instrumentlys i sin mondeo, men fant ut som meg at dette ikke fristet så klarte jeg det mye enklere.Satt og studerte pærene på dioder.no og etter å ha målt originalpærene og sammenlignet med bildene fant jeg noen dioder jeg trodde skulle passe og bestilte noen av de. Bestilte typen 111-2.Fikk lurt de originale pærene ut av de hvite soklene og satt inn diodene (OBS! Vær nøye når de settes inn i soklene, da de er smalere enn pærene og du lett kan bomme på en av sidene!). Så var det bare å sette dem inn som vanlige pærer og så teste Syns resultatet ble strøkent. Beklager store bilder
Mk1-Sindre Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 (edited) Om andre har tenkt på å få blå instrumentlys i sin mondeo, men fant ut som meg at dette ikke fristet så klarte jeg det mye enklere.Satt og studerte pærene på dioder.no og etter å ha målt originalpærene og sammenlignet med bildene fant jeg noen dioder jeg trodde skulle passe og bestilte noen av de. Bestilte typen 111-2.Fikk lurt de originale pærene ut av de hvite soklene og satt inn diodene (OBS! Vær nøye når de settes inn i soklene, da de er smalere enn pærene og du lett kan bomme på en av sidene!). Så var det bare å sette dem inn som vanlige pærer og så teste Syns resultatet ble strøkent. Beklager store bilder Hvor mange bestillte du og kan du linke til den typen du bestillte?Når du tok ut speedometeret, hva gjorde du med speedometerwiren? Jeg prøvde det en gang, men den bare hang igjen, så jeg ga opp. Helt nyyyydeli resultat! Edit: kan se ut som det er dårlig lys rundt triptellerene, stemmer det? Edited February 1, 2008 by Mk1-Sindre - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan
Guest drezz Posted February 2, 2008 Posted February 2, 2008 Hvor mange bestillte du og kan du linke til den typen du bestillte?Når du tok ut speedometeret, hva gjorde du med speedometerwiren? Jeg prøvde det en gang, men den bare hang igjen, så jeg ga opp. Helt nyyyydeli resultat! Edit: kan se ut som det er dårlig lys rundt triptellerene, stemmer det? Trengte vel 5stk til instrumentpanelet, så tror jeg det var 2 bak lysbryteren og 2 bak varme/vifte panelet.. Speedometerwiren kom rett løs slik den skal ingen problemer med den. Ble litt dårlig lys rundt triptelleren ja, men det plaget meg ikke. Trenger jo ikke den så ofte. En annen ting er jo at rødfeltene (varme, turteller, osv) forsvinner jo også da http://www.dioder.no/catalog/product_info....8ebefbc0738ad10
Mk1-Sindre Posted February 2, 2008 Posted February 2, 2008 Trodde vel egentlig man trengte noen flere til varme/vifte panelet, men det er bare 2? Om jeg skjønner det riktig, så tok du ut diodene fra originalsoklene og satt inn de nye? Var det noe vanskelig..? Og kan du ta bilde av alt sammen? - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan
Guest drezz Posted February 3, 2008 Posted February 3, 2008 (edited) Mener å huske at det bare var 2 der, men kan være at jeg tar feil Har ikke byttet der enda, men tar det kanskje i dag.Tar ut pærene fra originalsoklene og satt inn diodene (bare for å pirke litt). Det er ikke noe vanskelig nei, du bare tar en liten flat skrutrekker og dytter på de små kantene på bunnen av sokkelen som låser pæra fast samtidig som du dytter det oppover. Du må ta litt på hver side. Når du har fått ut pæra dytter du bare ned metallklipsene igjen og setter dioden forsiktig nedi. Vær nøye så den treffer riktig!!Når dette er gjort er det bare å sette inn dioden som om det var en vanlig pære Vær obs på at diodene må ha + og - riktig, så om du setter den feil vei vil den ikke lyse, så se etter at den lyser før du går videre til neste. Den tar ikke skade av at du setter den feil da, så det er bare å prøve seg frem. Til venstre er det den vanlige pæra i sokkelen, til høyre er den byttet med en diode Edited February 3, 2008 by drezz
Mk1-Sindre Posted February 3, 2008 Posted February 3, 2008 aha.. Si ifra når du har tatt viftedelen og da om hvor mange lys det er og jeg er usikker på hvordan man får ut de knottene på viftedelen, fortell gjerne det og - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan
b1rken Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 Ser på diodene dere har kjøpt, at det er ganske "standar" topp på de diodene. Var en som sa til meg her eller på bilforumet at om jeg filte toppene ned så de ble flate, så spredte lyset seg bedre. Det gidde mye bedre resultat på min. Jevnt fordelt lys over alt ca, (ikke på tripteller oss meg heller). Jeg lagde dem selv, så jeg brydde meg ikke så mye, men vær forsiktige hvis dere skal gjøre det på de spinndyre pærene der til 50kr stykket
Guest mk III 04 Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 Ser på diodene dere har kjøpt, at det er ganske "standar" topp på de diodene. Var en som sa til meg her eller på bilforumet at om jeg filte toppene ned så de ble flate, så spredte lyset seg bedre. Det gidde mye bedre resultat på min. Jevnt fordelt lys over alt ca, (ikke på tripteller oss meg heller). Jeg lagde dem selv, så jeg brydde meg ikke så mye, men vær forsiktige hvis dere skal gjøre det på de spinndyre pærene der til 50kr stykket Pærene er billiger og bedre hvis dere kjøper dem fra bil guss www.bgu.no
b1rken Posted February 5, 2008 Posted February 5, 2008 Hva med å fortelle oss hvor vi finner disse pærene vi trenger på den siden du linket til, og hvor mye de koster? Om du virkelig har prøvd de, og om det bare er plug n' play.Så ut som de leverte en god del CD CARDIAC produkter.
Guest mk III 04 Posted February 5, 2008 Posted February 5, 2008 Hva med å fortelle oss hvor vi finner disse pærene vi trenger på den siden du linket til, og hvor mye de koster? Om du virkelig har prøvd de, og om det bare er plug n' play.Så ut som de leverte en god del CD CARDIAC produkter. Gil guss pærer er bare å plugge inn, Pærene kan kjøpes i gult,blått og hvit. Pære type T5(1,2W) og W5W Pærer. Koster ca 50 kr for pakke med 2 pærer, kan kjøpes hos Hellanor eller hos verksted som er i Automester kjeden.Veldig god kvalitet på pærene.
Guest drezz Posted February 5, 2008 Posted February 5, 2008 Gil guss pærer er bare å plugge inn, Pærene kan kjøpes i gult,blått og hvit. Pære type T5(1,2W) og W5W Pærer. Koster ca 50 kr for pakke med 2 pærer, kan kjøpes hos Hellanor eller hos verksted som er i Automester kjeden.Veldig god kvalitet på pærene. Du tenker vel da på parklyspærer og den minste typen? Helt grei de, men problemet med pærene som sitter i instrumentene er at de er en mellomstørrelse
Recommended Posts