Jump to content

trykkgasser til 2.8


17m rs V6

Recommended Posts

slapp av da mann., ikke panikk:)

 

du trenger en dobbel en stegs trykkforgasser. begge spjelda må åpne likt. så en dat til 2,0l trykkforgasser blir helt feil.

 

er ikke mange som driver med dette her på v6-. de fleste bruker std forgasseren til 0,38bar som turbo may gjorde på sine kit fra 70-80tallet.

 

bygger stor trykkboks oppå forgasseren ,med overtryksventil som slapp ut alt over 0,38bar. ga 200hk på 2,8 og 180hk på 2,3

 

jeg vet ikke akkuratt navnet på den forgasseren du trenger til din 2,8. men er det kraftig trimming og den skal yte mye?

 

jeg har hatt en 2,8 sugeturbo motor en gang. der lå det en dobbel 45mm weber forgasser foran innsuget til en kkk turbo

 

og den trykte rett i innsuget. jeg fikk aldri hørt lyden i den,men sku hvist være ganske rå-

 

mulig han RS slåstad på forumet her vet lit om trykkforgasser.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Du hadde den men fikk aldri hørt lyden i den? :huh:

 

180hk i 2,3 maskin hadde vert morro. Vært like holdbare med det oppsettet som orginal, hadde det blitt bruksbilmaskin ^_^

 

 

hadde kun motoren løs, da jeg kjøpte den i 98. det var noe de glemt å fortelle meg de som solgte motoren. og det var at det røk godt med olje.,

 

pga 2 stk sprekte stempler. årsaken til dette fant jeg ut senere. en ems6 tenningssenker var montert for nære eksosen. og klikka.

 

den funket ikke lenger. og det har oppstått bank. som tok stempla.

 

motoren var et fint bygge. tror det var broren og tore topplokk i Trondheim som bygget motoren sammen for mange år siden.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...