Jump to content

Fista ST


Guest OlavVI

Recommended Posts

Nei hadde ikke noen problemer med kitet.

Du legger i en CD i PCen og kobler til Dreamscience boksen med en USB kabel, så er det ganske lett fra det, du bare legger programmet over fra PCen til boksen, så plugger du den i 16-pins kontakten som er under rattet ditt og boksen går på og da står det på skjermen: Install Program og navnet på programmet, det er alt etter hva du kaller det når du legger det inn på PCen. Du kan også utføre feilsøking med boksen, og samtidig bruke den på 7 andre Ford modeller. Programmet som du har lagt inn, kan du fjerne og legge til som du vil, bare husk å les bruksanvisningen nøye.

 

Mye trøbbel og montere dette kitet?

 

Og hvordan er det med programvaren, kan den fjernes og legges inn igjen alt etter servicer osv.

Har denne nybil garangtien enda.

 

Jeg har ikke nybilgaranti lenger nei, så det har ikke så veldig mye å si egentlig. Men det er ikke så mye i det kitet som kan ta knekken på noe under panseret. Mener du har et års garanti på de delene i det kitet som du kjøper..

03` Focus RS #3436

85` MB 190D US

Link to comment
Share on other sites

Da monteres Eibach senkesettet idag, jeg gleder meg enormt til å få det på, ser at bilen har gått av det.

Jobber på delelageret på Ford, og ser at når jeg legger inn bilen min i katalogen, så er det ikke tilgjengelig med senkesett for ST, og da begynte jeg å lure.

Så jeg ringte til hovedlageret i Ørebro i Sverige og spurte om dette var tilfelle, og det mente de også.

 

Men så ringte de i opp igjen dagen etterpå og sa at de hadde funnet ut at STen brukte samme settet som 1,4 tdcien siden dieselmotoren er tyngre osv og da trengs det kraftigere fjærer, så det var visst ikke problem å montere dette. Så er veldig spent på å se resultatet på senkingen. Fant en hvis ST på youtube som var senka ganske masse, den var rå!

03` Focus RS #3436

85` MB 190D US

Link to comment
Share on other sites

Spent på hvordan dette er blitt når bilen har fått satt seg eg.

 

Fortsatt kjørbar?Subber ikke noen plass eller problemer over farts humper?

 

 

Kikket litt under panseret på min i dag, sprettetn luftflter boksen.

Det var en stor skuffelse...makan til omvei lufta må ta før den får inn i motoren.

Vil tippe at det er litt og hente på et skikkeligt filter med god varmeskjerming her.

Link to comment
Share on other sites

Spent på hvordan dette er blitt når bilen har fått satt seg eg.

 

Fortsatt kjørbar?Subber ikke noen plass eller problemer over farts humper?

 

 

Kikket litt under panseret på min i dag, sprettetn luftflter boksen.

Det var en stor skuffelse...makan til omvei lufta må ta før den får inn i motoren.

Vil tippe at det er litt og hente på et skikkeligt filter med god varmeskjerming her.

 

Bilen subber ikke eller noen ting, jeg var livredd da jeg kjørte midt over den første fartsputen, iallefall med det nye eksosanlegget også. Så har ikke hatt noen problemer i det hele tatt med akkurat det!

 

Her er før :

P5270002.jpg

 

Og her er etter :

P8210015.jpg

03` Focus RS #3436

85` MB 190D US

Link to comment
Share on other sites

Har KW fjører på min tror jeg. Fant noe papirer på det i hanskerommet hvertfall hehe. og på 17" felg. Ser ca ut som på det siste bildet ditt med klaringa til hjulbua. Syns det øverste bilde så litt fælt ut ja hehe alt for stor klaring ;) Ikke merka noe ulemper med lavere bil jeg heller. Sitter som et skudd på veien ;)

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja jeg synes heller ikke det ser bra ut på det første bildet, felgene ser ikke ut som 17" liksom, når det er så stor avstand mellom skjermen og dekkene. Nei jeg er kjemepfornøyd med høyden på den nå, men kommer nok til å investere i noen coilovers tenker jeg. Men på den lokale banen vi kjører litt på, gikk ikke bilen bedre enn med originale fjører, så jeg tror at det er bra greier som står på originalt, men det kan ha litt med at jeg har mer krefter i bilen nå enn før, for den spinner en del mer nå.

03` Focus RS #3436

85` MB 190D US

Link to comment
Share on other sites

Ja det er det det gjør, er bedre å ta det inn, jobber på Ford så har en haug med mekanikere som kan hjelpe meg hvis det skulle være problem liksom... Men får se hva som skjer.. Har så mye på ønskelista nå.. Har kjøpt hus også, så ja, det koster å være kar!

03` Focus RS #3436

85` MB 190D US

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...