Jump to content

Treng råd.. rst'en min drukner i bensin


Guest rsturbodama

Recommended Posts

Guest rsturbodama

Har starta rst etter total overhaling, og den drukner i bensin! starter lett, ingen feiltenning eller noke, so går den fint i 10 sek, så begynner du å kjenne lukta av

uforbrent bensin, så går motoren tyngre og tyngre til den begyne og jukse og til slutt stoppe.. Vakumslangen til returen er ikkje på, kan det vere den som lagar helvete? Høyre bensinpumpa går ganske tungt, men tok av slangen etter returen og det rant jo bensin igjennom.. Noken tips? når eg prøve å kjøyre so skjer d samme, etter ei stund begynner motoren å "motarbeide" seg sjøl, men vist eg sløkke tenninga og tar den på igjen fort så kjem den seg.. sikkert pga bensinpumpa mister trykket.. forslag?

 

kor skal forresten slangen til retur-vakumklokka settast på?

 

 

Har forresten trykkregulator fra xr3i, og foreløbig ikkje sett inn bensinfilter (det originale).. Og amalen har eg kobla heilt vekk. har vakum just, mellom trykkhuset og waste gate. noke av dette so kan verke inn?

 

driver å leita etter bensintrykksregulator nå..for aner at det er kanskje den som gjer utslaget..?

Link to comment
Share on other sites

Guest rsturbodama
Eg har bensintrykksregulator til rst ligande so du kan låne\kjøpe

 

har du?! supert! har du slangane som går frå bensinfilteret til regulatoren og til bensinfordelaren òg?

Link to comment
Share on other sites

har trykk regulator liggande jeg og, har også endel slanger og rør, kan sjekke når jeg kommer hjem.

Du har ikke fått returslangen i klemme no plass da? eller fått knekk på den?

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Link to comment
Share on other sites

Guest rsturbodama
har trykk regulator liggande jeg og, har også endel slanger og rør, kan sjekke når jeg kommer hjem.

Du har ikke fått returslangen i klemme no plass da? eller fått knekk på den?

 

nei det var det første eg sjekka.. returen funka som den skal.

Link to comment
Share on other sites

Guest rsturbodama
prøvd å ta av den elektriske ledningen til kaldstartsdysen på gøy ,bare for å se at denne ikke er mongo?

 

juppjupp... been there, done that.

Link to comment
Share on other sites

Guest rsturbodama
Er i du i dale for tia. eg trur eg har alle slangane ;)

 

supert! bur i førde for tida eg.. men skal heim t dale i helga. so kunne kanskje ha tatt det da? haster litt skjønna du.. va da i bygstad du budde?

Link to comment
Share on other sites

den trykkregulatoren har ikke vakumtilkobling orginalt. ihvertfall ikke de rst'ene jeg har sett.

 

vil heller tro at problemet ditt ligger i luftmengdemåleren (LMM).

 

går den bedre/lettere hvis du trykker LMM-plata litt ned?

 

den trekker ikke falskluft noen steder? alle slanger er på, dumpventil er tett osv osv. rst'ene er litt småkresene på slikt....

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Guest rsturbodama
den trykkregulatoren har ikke vakumtilkobling orginalt. ihvertfall ikke de rst'ene jeg har sett.

 

vil heller tro at problemet ditt ligger i luftmengdemåleren (LMM).

 

går den bedre/lettere hvis du trykker LMM-plata litt ned?

 

den trekker ikke falskluft noen steder? alle slanger er på, dumpventil er tett osv osv. rst'ene er litt småkresene på slikt....

 

Har nettopp kjøpt ny RFL dumpventil.. er ikkje heilt sikker på den altså, den suser noe fælt...

Link to comment
Share on other sites

Er denne dumpventilen enkelstemplet eller er den dobbel stemplet?

Jeg har (hadde) problem med min LMM, så jeg måtte hive på en skive og to under den stangen som går over luftspjeldet ,fordi den ikke ville starte når den var varm. Nå starter den helt fint når kald og varm..

Men må nok krype til korset og få meg en ny LMM før eller senere.. Men fungerer no nå da...

 

EDIT: som Olek presiserer så skal det IKKE en vakuumslange på trykkregulatoren.

Edited by RsTurboTaule

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

Guest rsturbodama
Er denne dumpventilen enkelstemplet eller er den dobbel stemplet?

Jeg har (hadde) problem med min LMM, så jeg måtte hive på en skive og to under den stangen som går over luftspjeldet ,fordi den ikke ville starte når den var varm. Nå starter den helt fint når kald og varm..

Men må nok krype til korset og få meg en ny LMM før eller senere.. Men fungerer no nå da...

 

EDIT: som Olek presiserer så skal det IKKE en vakuumslange på trykkregulatoren.

 

nei, det var ikkje på trykkregulatoren eg skreiv..men på vakumklokka til returen. står nederst på bensinfordelaren, regulerar kor mykje som går i retur

Link to comment
Share on other sites

prøv Uten dumpventilen.. hvis dumpen står åpen når den får vacum, så drar den falskluft som bare fyy. det gjør hvertfall min , meeen jeg har ikke luftmengde måler :), altså ikke no problem.:)

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Link to comment
Share on other sites

hvis den er enkeltstemplet er den ikke brukendes.. men av og til kan en dobbeltstemplet "kile" seg hvis du står lenge på tomgang, skjedde iallefall med en dritt ventil jeg kjøpte hos AST. har ikke merket noe med denne Bailey ventilen jeg bruker nå..

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

Guest rsturbodama
jeg har foresten en helt annen dumpventil , men hvis det suser i dump når du starter, så har du nok feilen, den Må være tett

 

den susa kun når eg gjer gass.. men synst den susa litt vel meir enn det den skal. men har ikkje fått prøvd den skikkelig ettersom eg kun har kjørt bilen i veldig små, rolige tura etter overhalinga :P

Link to comment
Share on other sites

Guest rsturbodama
er ikke bare lyden av susingen fra turboen du hører da? jeg hører den selv med ett bråkete 3" eksosanl.

 

trur ikkje det.. men lyden er 3x høgre enn den forrige turboen, og det e akkurat samme turboen eg har på no, berre ny og med collins actuator. og eg har 2'5" med 4'5" potte så;P allikavel høyre eg susinga veldig godt..

Link to comment
Share on other sites

Guest rsturbodama
trykk du kjører da? (Bar)

 

har jo ikkje fått kjørt den inn enda en gang, så har ikkje kjørt mer enn 0,2 - 0,3 bar max.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...