Jump to content

Ny bil


ford

Recommended Posts

Jepp, vi venter i spenning! :)

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

mulig og får noen skikkelige bilder?

Bilen står fortsatt hos forhandleren. Derfor mobiltlf-bilder. Bedre bilder kommer så fort vi får bilen hjem.

(Du fikser det i morgen du Larsen? :D )

kjørte bilen i dag. artig liten sak :D så nå har jeg begynt på bil nr 2 :D sjefen sin og den er svart

12 kuga 2.0

08 mondeo 2,0 (solgt)

07 focus 1.6 (solgt)

01 passat 1,8 T (solgt)

05 focus (solgt)

88 sierra xr4x4(solgt)

99 mondeo (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Bra jobba Larsen! Sånn skal det værra. Siste nytt og sladder er alltid velkommen. Nå mangler bare bildene på vidunderet. *vente spent*

Link to comment
Share on other sites

Guest Bånn gass .no

Tror det står at motoren er ferdig innkjørt men at man skal ta det pent de første 1500km.

 

Vi skal få lagt ut bilder etterpå, som er av litt bedre kvalitet.

Og jeg å lille brodre`n håper at vi får lagd en film i løp av helgen. Prøver å få overtalt fader´n til å prøve bilen på Rudskogen i morra ;)

Link to comment
Share on other sites

Klargjøres? Altså kjøre inn motoren? Hva sier Fords retningslinjer om innkjøring av motor?

se over bil og kjøre en runde på rundt 1 mil med variert kjøring.for og legge inn en slags kjøre syklus ;)

12 kuga 2.0

08 mondeo 2,0 (solgt)

07 focus 1.6 (solgt)

01 passat 1,8 T (solgt)

05 focus (solgt)

88 sierra xr4x4(solgt)

99 mondeo (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Bra jobba Larsen! Sånn skal det værra. Siste nytt og sladder er alltid velkommen. Nå mangler bare bildene på vidunderet. *vente spent*

jeg ble lovet og få låne den svarte av sjefen en dag. skal prøve og få tatt noen bilder av den oxo.da har jeg kjørt 2 av 3 biler som har kommet til norge :D syntes jeg hørte noe om det at det er 3 stk som har kommet til norge.

12 kuga 2.0

08 mondeo 2,0 (solgt)

07 focus 1.6 (solgt)

01 passat 1,8 T (solgt)

05 focus (solgt)

88 sierra xr4x4(solgt)

99 mondeo (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Disse bildene fikk vi tatt i dag.

IMG_0164.jpgIMG_0165.jpg

IMG_0162.jpg

IMG_0163.jpg :wub:

a30ba9ee.jpg

Fattern´s førsteinntrykk er (og det er tross alt han som eier bilen):

 

Vi har endelig fått kjørt de første kilometerne med ST´n og førsteinntrykket er veldig bra. :D

Bilen er tight og fin, men svært stivere kunne den ikke vært. Styringen er suberb, likeså bremsene (selv om disse ikke er satt skikkelig på prøve enda). Gearkassen er presis og fin, som på alle nye (europeiske) Forder, men er ikke akkurat tettsteget. Lyden er grom og deilig, nesten på kanten til å kunne bli slitsom på langeeee turer. ST-en er kvikk, men mangler litt sprut på toppen. Selv om den vi løsne litt etterhvert vil den nok ikke bli superrask. Det synes ikke så godt på bildet over, men interiørstylingen er ganske kul. Med RS striper på dashbordet som så vidt kan sees på bildet.

Konklusjon etter noen få kilometer: Er veldig fornøyd, men det var litt nedtur at bilen kom på 16", ikke 17" som oppgitt i alle reportasjer. <_<

 

Nå blir det innkjøring til bilen skal debutere på bane i slutten av april.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper du legger inn harde drag, da får kunden mer glede av motoren sin.

jepp :D

12 kuga 2.0

08 mondeo 2,0 (solgt)

07 focus 1.6 (solgt)

01 passat 1,8 T (solgt)

05 focus (solgt)

88 sierra xr4x4(solgt)

99 mondeo (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Og der var filmen og jo. Ser ut som en artig pendlerrakett far din har skaffet seg.

Link to comment
Share on other sites

Og der var filmen og jo. Ser ut som en artig pendlerrakett far din har skaffet seg.

Ja, bilen er veldig artig. Det blir også spennende og prøve bilen på banen og se hvordan den er når man presser den litt :)

 

 

Ps! det kommer nok bedre film, denne var bare "kasta" i sammen så dere fikk noe og se på! :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Geron

Alt ser strøkent ut. bare virker løkt at de ikke lever den på 17 toms som tross alt er orginalt? Jaja. Det går vel på noen 18-19 toms snart tenker jeg... ellerhur? ;)

Går smertefritt med korrekt innpress og dekkprofil.

 

Ellers utrolig fin farge.

 

ps. om du synes det er for lite hk, så har cosworth levert 3 steg med tuning til duratec motoren.

 

Tror du skal klare å oppnå 280 hk. ( i følge cosworth )

Link to comment
Share on other sites

Alt ser strøkent ut. bare virker løkt at de ikke lever den på 17 toms som tross alt er orginalt? Jaja. Det går vel på noen 18-19 toms snart tenker jeg... ellerhur? ;)

Går smertefritt med korrekt innpress og dekkprofil.

 

Ellers utrolig fin farge.

 

ps. om du synes det er for lite hk, så har cosworth levert 3 steg med tuning til duratec motoren.

 

Tror du skal klare å oppnå 280 hk. ( i følge cosworth )

Er selv irritert over at den kom med 16". Hadde uansett tenkt å ha det på vinterhjula (som bilen står på nå), men har måtte etterbestille 17" til sommerhjula.

 

Jeg bestilte bilen før det forelå noen norsk spesifikasjon fra Ford i Norge. Selv om alle spek jeg fant på Internett sa 17" er nå Fords holdning at norsk spek er 16". I vognkortet står det faktisk 15" :huh:

 

Når det gjelder ytelse skal det finnes en mellomting med nytt innsug som skal gi 208 hk. Har hørt at det må mer omfattende modifiseringer til på Duratec motoren når man passerer 215- 220 hk.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...