Jump to content

Justeringshaka For Justering Me Tenningslampa


Complexity

Recommended Posts

Hei, bilen min (scorpio 2.9 V6) bruker dobbelt så mye bensin, og går ikke slik den skal pga. at tenningen ikke er justert.

og jeg mangler den justeringshaken på motoren min til å få justert..

 

såe.. noen som har en slik å selge rimelig? har ikke råd til dette bensinforbruket :P

 

Fikk pålegg om å legge til tlf nummer, så får gjøre det selv om jeg skjekker forumet daglig :)

 

Tlf: 91398481

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Del 4 på tegningen du snakker om? Den kan du vel plukke fra hvilken som helst 2,9 motor. Er visstnok forskjell på de med og de uten servostyring, men siden scorpio kom med servo org. på v6-utgaver kan du vel ta hvilken som helst av de. Ser ut som det er en t-40 torx som holder den fast.

 

Hvis du ikke gidder å trampe rundt på huggern etter en slik kan du jo bare justere så mye fortenning du klarer uten å få tenningsbank. Hvis du får hjelp av noen som kan å justere tenning etter "feelingen" blir det mer enn godt nok. For etter 15-20 år er tenningssystemet neppe helt nøyaktig lenger. Hvor mye bensin bruker bilen?

 

Oj, kjøp og salg ja.. Så ikke det jeg :)

Edited by Erik Braseth
Link to comment
Share on other sites

Del 4 på tegningen du snakker om? Den kan du vel plukke fra hvilken som helst 2,9 motor. Er visstnok forskjell på de med og de uten servostyring, men siden scorpio kom med servo org. på v6-utgaver kan du vel ta hvilken som helst av de. Ser ut som det er en t-40 torx som holder den fast.

 

Hvis du ikke gidder å trampe rundt på huggern etter en slik kan du jo bare justere så mye fortenning du klarer uten å få tenningsbank. Hvis du får hjelp av noen som kan å justere tenning etter "feelingen" blir det mer enn godt nok. For etter 15-20 år er tenningssystemet neppe helt nøyaktig lenger. Hvor mye bensin bruker bilen?

 

Oj, kjøp og salg ja.. Så ikke det jeg :)

 

Jeg selv har ikke så mye peiling, er bare broren min som ba meg spørre for han sa jeg trengte en slik for å justere tenningen :)

skal spørre han om det er den delen..

 

Er litt usikker på hvor mye den bruker, men virker som at den bruker veldig mye.. :P

 

Takk for bilde og hjelp :)

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...