Jump to content

Complexity

Gjest
  • Content Count

    922
  • Joined

  • Last visited

About Complexity

  • Rank
    Ford RS

Medlemsinfo

  • Bosted
    Troms
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Recent Profile Visitors

5430 profile views
  1. Ford tar kansje en Mazda og gjør bilen "dårlig" rett å slett fordi de ikke ønsker å selge den. Det så latterlig kult ut med den Rivian. Som en radiostyrt bil i full skala.
  2. Var noen bittersmå høytalere fremme i dørene på min Sierra 92 mod iallefall, vil tro de var 4" Men jeg stappa i noen mye større greier. Vet dog ikke størrelsene da dette er mange år siden og har kun bilder fra det. Aner ikke hvordan det er på eldre Sierra om det er det du har.
  3. Complexity

    Høyttaler

    https://itavisen.no/2019/08/22/her-er-grunnen-til-at-tesla-model-3-har-et-av-tidenes-beste-lydanlegg/ Høytalerne er billige dårlige greier ifølge folk som har åpnet å sett, og lyden er kun berget av veldig gode forsterkere. Jeg er dog ikke noe ekspert på dette.. Men jeg vil uansett tro at noen helt kurrante høytalere fra en bilstereosjappe vil spille like godt som de orginale Ford\Volvo har putta i bilen. Var bare det som va poenget mitt.
  4. Complexity

    Høyttaler

    Må inrømme at jeg ikke har så mye erfaring med Mk4 sitt anlegg og hva de ble levert med. Så usikker på om jeg noensinne har hørt premium anlegget i den. Er helt OK det jeg har hørt iallefall. Min Mk3 hadde "premium" anlegget som ble levert til den iallefall og det var ikke mye imponerende, men det og det ble helt kurrant etter bytte av spiller. Men man får vel noe pioneer eller andre billige høytalere som duger like bra skulle man tro? Har ikke inntrykk av at produsentene bruker så mye penger på selve elementene. Min Tesla model 3 har helt fantastisk lyd, selv om høytalerne er søppel. Dette kun fordi Bang og olufsen forsterkerne som brukes er av knall kvalitet.
  5. Complexity

    Høyttaler

    Om den passer så er det jo bare å bruke høytaleren fra en merchedes ja.. Men er den mye heftigere enn den orginale kan det bli lite lyd av den. Koster jo dog ikke mye for noen nye høytalere du kan sette inn. Alt er vel bedre enn de orginale uansett.
  6. Man kan ha det veldig morro med en Model 3 også da. Går man for Performance utgaven til 500 tusen får man en rimelig heftig bil. Nå har Track Mode V2 kommer til alle bilene og via oppdatering, som gjør den sykt morsom på bane. Kan justere power mellom frem og bak blandt annet. Og slenger man på dette kittet til 370 tusen kroner: https://electrek.co/2019/11/05/tesla-model-3-performance-street-legal-racing-treatment-unplugged/ Så Har du en bil som slår McLaren F1 på Tsukuba Circuit https://carbuzz.com/news/mclaren-f1-humiliated-by-tesla-model-3 Det er rimelig heftig spør du meg. Model Y imponerer meg mye mer en jeg trodde. At den fikk varmepumpe og elektrisk bakluke hadde jeg ikke trodd. Blir nok en storselger, til tross for utseendet (som jeg personlig ikke er noe kjempefan av. Hjelper litt med chrome delete fra fabrikken eneste) Edit: Video av hvordan Track Mode funker for sladding. Focus RS har vel en drift modus, men Mach-e er vel ikke helt laget med drifting i tankene.
  7. Nå vet jeg ikke hvor bra spilleren fra 2014 modellen er, men du kan vel alltids bytte den ut i en ny spiller? Er kjekt å ha spotify og slikt integrert i spilleren med f.eks Android auto eller Apple carplay. Hadde noe slags premium anlegg i min 2006 Mondeo med en fancy Sony spiller. Bytta den ut med en standard billig Pioneer og lyden ble utroolig mye bedre. Kjøpte inn utstyr for å bytte høytalerne og men det ble ikke nødvendig etter at spilleren var bytta.
  8. Nettavisen har fått en sniktitt: https://www.nettavisen.no/livsstil/sniktitt-ford-mustang-mach-e-prototyp/3423921006.html
  9. Selve vifta? det blåser ikke luft? Det er veldig enkelt å ta ned viften. 3 skruer under hanskerommet. Kan hende det bare har kommet noe dritt nedi den så den ikke klarer å snurre.
  10. Flott bil på alle måter. Masse power og kan dra mye vekt, men all gleden blir jo ødelagt når man bruker 20 sekunder på å få bilen i gir.. Skulle gått for automat der gitt.. 6e gir passer bra når man kommer opp i 70km\ så drevingen er jo helt på trynet også.. Hva skal man med lavserien? (Om man får den i 6e gir for kan være at man må ta par hundre kilo i benkpress for å klare å bryte den dit)
  11. Ford Ranger har ødelagt manuell girkasse for min del. Utrolig tung og klumsete girspak i Rangern. Bilen tilpasser jo turtall automatisk så det blir perfekt match for å gire opp når man skal skal det, men skal man ikke gire opp, eller man skal gire opp 2 gir så høres det jo ut som man ikke kan kjøre bil. Funker dårlig å matche moderne elektronikk og manuell girkasse. Det har sin sjarm i visse biler, men skjønner godt at det forsvinner. Bruker kun en pedal i bilen jeg har nå, og slik blir nok fremtiden også.
  12. Alle vil ha SUV ja, og mange Model 3 eiere kommer nok til å bytte over til Model Y når den kommer. Selv om jeg bare er 30år så merker jeg at det er litt tungt å komme seg inn å ut av Model 3 til tider. Den er lav.. Den løfter heldigvis opp rattet når man setter den i park så man kommer seg letter ut og inn uten at rattet blir i veien. Renault Zoe blir litt bil i annen klasse.. Ikke kan den lade på IT nett (som omtrent alle i norge har hjemme) uten en ekstra trafo heller.. Men kudos for 22kW 3fase lading. Kun eldre Tesla og Zoe som har såppas med power på trefase.
  13. Ja var ganske slappe tall.. Min Model 3 LR AWD ble levert med 0-100 tid på 4.6 sekund, men har via gratis oppdateringer skrellet det ned til 4.1. I tillegg kan jeg betale litt til Tesla og shave det ned til 3.7 sekunder om ønskelig.. https://itavisen.no/2019/12/18/kan-du-oppgradere-ny-model-3-ytelsesoppgradering/ Og dette er ikke en performance utgave engang, bare standardmodellen med awd og største batteri. Så Ford burde virkelig klare å levere under 7 sekunder på en "Mustang"..
  14. Er helt fantastisk de bilene ja. Fattern kjørte rundt i en sånn i maange år, og han brydde seg aldri om noe vedlikehold. Bilen bare gikk og gikk. Jeg tok ett oljeskift på den etter han hadde eid den i 7år da jeg synes det var litt for ille å neglisjere den helt, men det var vel det eneste oljeskiftet den fikk i hans eie. Bilen gikk som en klokke da den ble solgt for 4-5 år siden og ifølge vegvesenet er den fortsatt på veien. Utrolige biler (dog ikke de peneste. Bilen hans var og rød men grunnet manglende behandling var den helt rosa på slutten)
  15. Skal man specce en Mach-e så er det noen rare ting jeg stusser på.. Velger man AWD så står det at rekkevidden er på 540km WLTP - men i skriften under står det at det gjelder Long Range RWD modellen.. Altså en helt annen bil? Ytelsen på AWD nevnes å være under 7 sekunder - men i skriften under står det at det gjelder kun gjelder GT modellen...? Greit nok at spesifikasjonene ikke er komplett enda men jeg synes det er litt merkelig å skrive det slik. Porche Taycan Turbo er en rå bil, men til den prisen så er det litt skuffende at den har kortere rekkevidde enn Nissan Leaf.. og 42% kortere rekkevidde enn Tesla Model S..
×
×
  • Create New...