Jump to content

Complexity

Gjest
  • Content Count

    916
  • Joined

  • Last visited

About Complexity

  • Rank
    Ford RS

Medlemsinfo

  • Bosted
    Troms
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Recent Profile Visitors

5254 profile views
  1. Nå vet jeg ikke hvor bra spilleren fra 2014 modellen er, men du kan vel alltids bytte den ut i en ny spiller? Er kjekt å ha spotify og slikt integrert i spilleren med f.eks Android auto eller Apple carplay. Hadde noe slags premium anlegg i min 2006 Mondeo med en fancy Sony spiller. Bytta den ut med en standard billig Pioneer og lyden ble utroolig mye bedre. Kjøpte inn utstyr for å bytte høytalerne og men det ble ikke nødvendig etter at spilleren var bytta.
  2. Nettavisen har fått en sniktitt: https://www.nettavisen.no/livsstil/sniktitt-ford-mustang-mach-e-prototyp/3423921006.html
  3. Selve vifta? det blåser ikke luft? Det er veldig enkelt å ta ned viften. 3 skruer under hanskerommet. Kan hende det bare har kommet noe dritt nedi den så den ikke klarer å snurre.
  4. Flott bil på alle måter. Masse power og kan dra mye vekt, men all gleden blir jo ødelagt når man bruker 20 sekunder på å få bilen i gir.. Skulle gått for automat der gitt.. 6e gir passer bra når man kommer opp i 70km\ så drevingen er jo helt på trynet også.. Hva skal man med lavserien? (Om man får den i 6e gir for kan være at man må ta par hundre kilo i benkpress for å klare å bryte den dit)
  5. Ford Ranger har ødelagt manuell girkasse for min del. Utrolig tung og klumsete girspak i Rangern. Bilen tilpasser jo turtall automatisk så det blir perfekt match for å gire opp når man skal skal det, men skal man ikke gire opp, eller man skal gire opp 2 gir så høres det jo ut som man ikke kan kjøre bil. Funker dårlig å matche moderne elektronikk og manuell girkasse. Det har sin sjarm i visse biler, men skjønner godt at det forsvinner. Bruker kun en pedal i bilen jeg har nå, og slik blir nok fremtiden også.
  6. Alle vil ha SUV ja, og mange Model 3 eiere kommer nok til å bytte over til Model Y når den kommer. Selv om jeg bare er 30år så merker jeg at det er litt tungt å komme seg inn å ut av Model 3 til tider. Den er lav.. Den løfter heldigvis opp rattet når man setter den i park så man kommer seg letter ut og inn uten at rattet blir i veien. Renault Zoe blir litt bil i annen klasse.. Ikke kan den lade på IT nett (som omtrent alle i norge har hjemme) uten en ekstra trafo heller.. Men kudos for 22kW 3fase lading. Kun eldre Tesla og Zoe som har såppas med power på trefase.
  7. Ja var ganske slappe tall.. Min Model 3 LR AWD ble levert med 0-100 tid på 4.6 sekund, men har via gratis oppdateringer skrellet det ned til 4.1. I tillegg kan jeg betale litt til Tesla og shave det ned til 3.7 sekunder om ønskelig.. https://itavisen.no/2019/12/18/kan-du-oppgradere-ny-model-3-ytelsesoppgradering/ Og dette er ikke en performance utgave engang, bare standardmodellen med awd og største batteri. Så Ford burde virkelig klare å levere under 7 sekunder på en "Mustang"..
  8. Er helt fantastisk de bilene ja. Fattern kjørte rundt i en sånn i maange år, og han brydde seg aldri om noe vedlikehold. Bilen bare gikk og gikk. Jeg tok ett oljeskift på den etter han hadde eid den i 7år da jeg synes det var litt for ille å neglisjere den helt, men det var vel det eneste oljeskiftet den fikk i hans eie. Bilen gikk som en klokke da den ble solgt for 4-5 år siden og ifølge vegvesenet er den fortsatt på veien. Utrolige biler (dog ikke de peneste. Bilen hans var og rød men grunnet manglende behandling var den helt rosa på slutten)
  9. Skal man specce en Mach-e så er det noen rare ting jeg stusser på.. Velger man AWD så står det at rekkevidden er på 540km WLTP - men i skriften under står det at det gjelder Long Range RWD modellen.. Altså en helt annen bil? Ytelsen på AWD nevnes å være under 7 sekunder - men i skriften under står det at det gjelder kun gjelder GT modellen...? Greit nok at spesifikasjonene ikke er komplett enda men jeg synes det er litt merkelig å skrive det slik. Porche Taycan Turbo er en rå bil, men til den prisen så er det litt skuffende at den har kortere rekkevidde enn Nissan Leaf.. og 42% kortere rekkevidde enn Tesla Model S..
  10. Hadde registerhavari på min Sierra Doch, og det var en helt lydløs affære. Motoren bare stoppet. Så ville ikke utelukket det iallefall. Men kjedet på TDCI motoren skal være temmelig holdbart og man hører sjelden om havari til tross for 300 tusen pluss km. Har du kjørt langt med den?
  11. Haha den reklamen der fra Ford gjorde bare vondt.. Ford burde virkelig revudere reklameteamet sitt, har jo bare kommet tull fra dem i det siste. Tesla viser jo at man ikke trenger å bruke penger på reklame bare man lager en god nok bil. Er vel ikke brukt en krone på reklame av Model 3 men fortsatt mest solgte bilen i norge i år. Men Ford gjør riktig med å satse på SUV, for det e jo det folket vil ha. Bare synd at Model Y kansje kommer dem i forkjøpet og tar markedet i Norge der og (selv om den ikke ser spesielt pen i forhold til Ford'en) Dog er vel ikke Norge Ford bryr seg om, men heller USA.
  12. Ville vært utrolig tungvindt å måtte koble fra batteriet hele tida. Batteripolen blir slitt, stereoanlegg glemmer kanalene, automatkassa må lære seg ting på nytt (om man har automat) Så bare å sette på klemmene og lade.
  13. Den kan bli riktig snasen i rett konfigurasjon
  14. Med litt styling så er Cybertruck rimelig bad-ass ut spør du meg.. Tror ford og alle de andre blir litt glemt bak Tesla for tiden.
  15. Kudos til Tesla for å tørre noe slikt da. Ser helt grusom ut. Men utseende gir helt vanvittig mye PR og det ryr inn med bestillinger. Og Musk har vel sakt at de har planer klar med en "normal" pickup om denne skulle floppe. Men spesifikasjonene er jo rå da. 2.9 sekund til 100km/t selv om bilen veier nesten 3 tonn? Og 800km rekkevidde. Og jeg er himla nysgjerrig på den elektriske ATV'en de viste.
×
×
  • Create New...