Jump to content

Rattet Rister Litt Ved Nedbremsing I Ca 130-120


Mk1-Sindre

Recommended Posts

ja, jeg vet at fartsgrensa er 100 på norske motorveier :P , men ved nedbremsing i slike åpenbare hastigheter, hender det at rattet har en tendens til å riste litt fra side til side, akkurat som at bilen ikke vil gå rett frem når jeg bremser, men vil til sidene.. dette har vært lenge, har egentlig aldri klart å skjønne hva det er, alle foringer omtrent foran er bytta, bortsett fra stabstagsforingene som jeg vet må byttes.. kan dette være feilen?

Kan hende beskrivelsen min er dårlig, men er ca sånn det oppleves.

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

ja, jeg vet at fartsgrensa er 100 på norske motorveier :P , men ved nedbremsing i slike åpenbare hastigheter, hender det at rattet har en tendens til å riste litt fra side til side, akkurat som at bilen ikke vil gå rett frem når jeg bremser, men vil til sidene.. dette har vært lenge, har egentlig aldri klart å skjønne hva det er, alle foringer omtrent foran er bytta, bortsett fra stabstagsforingene som jeg vet må byttes.. kan dette være feilen?

Kan hende beskrivelsen min er dårlig, men er ca sånn det oppleves.

 

hmm, hørtes ikke bra ut. min var også sån. hele bilen "flytet" seg til venstre el høyre når en bremsa! :S veldig ubehagelig. Men var ikke i de hastighetene! var hele tiden ;) Da var det styrekulene/opphengskulene eller no sånt som var "spist" opp! den ene var mer el mindre borte! :S Var ialle fal nok til ein 2'er på Eu kontrolen! hehe Skjek de! ;)

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

hmm, hørtes ikke bra ut. min var også sån. hele bilen "flytet" seg til venstre el høyre når en bremsa! :S veldig ubehagelig. Men var ikke i de hastighetene! var hele tiden ;) Da var det styrekulene/opphengskulene eller no sånt som var "spist" opp! den ene var mer el mindre borte! :S Var ialle fal nok til ein 2'er på Eu kontrolen! hehe Skjek de! ;)

Bærebruene mine er bytta, og de kom med nye bærekuler, så tviler på at problemet ligger her. Når jeg bremser hardt i høye hastigheter, er det som om jeg mister kontroll over rattet på en måte, men allikevel har kontroll.. er litt ekkelt..

 

Ugjevn bremse kraft, skakke skiver, skakk felg. mulighetene er mange

Jeg byttet en kaliper, da stempelet i denne hang igjen.. og spiste bremseklossene på venstre side foran. virker som det er noe av det samme nå og, kan det være noe med selve bremsesystemet? vi lufta foran når vi byttet kaliper, men er en slags lyd, av og til på den samme siden, kan minne om en ulelyd, som om at bremsene henger igjen når jeg triller i gangfart omtrent.., enda vi har bytta klosser og kaliper, skiver ble bytta i fjor, (kaliper ble kjøpt brukt av høggern, men var visst bedre)

Kan ikke skjønne hva den lyden er heller.. men bremsene fungerer bra, vet at jeg må bytte bremseskoene bak iallefall, de er helt nedslitt

Edited by Mk1-Sindre

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Min dra også til siden...og jeg mistenker at jeg må skifte bremsevæske helt....er gammel....hvis det er luft eller dårlig br.væske på en side mer enn en annen...etter sånn hobbylufting... :D så kan jeg tenke meg at dette er et symptom...

 

Eller at det er dekkene som sporer...

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

Guest Glesaaen Racing

Bytt skiver og klosser. Mondeo og sierra-sjuke...

Skivene blir skjeve. Samme da med klossene... Gamle sierran jeg hadde var helt ****** sånn...

Evt. også balanser opp igjen hjulene dine, kan ha falt av noen vekter!

Link to comment
Share on other sites

Bilen min er så fin atte.. er bare at jeg forteller om hver eneste småting.. =P

Iallefall.. Har vært sånn med hvert eneste dekk jeg har hatt, så er ikke noe med dekka. Lufting aner jeg ikke, da bilen var sånn før jeg bytta kaliper og lufta foran til venstre. Men en ting jeg stussa litt på, skulle det egentlig ikke spruta bremsevæske her? kom ikke noe som helst når vi skrudde av bremseslangen til kaliperen..

 

 

Og Anders, bilen min har aldri fronta =) så vet vi det

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Bilen min er så fin atte.. er bare at jeg forteller om hver eneste småting.. =P

Iallefall.. Har vært sånn med hvert eneste dekk jeg har hatt, så er ikke noe med dekka. Lufting aner jeg ikke, da bilen var sånn før jeg bytta kaliper og lufta foran til venstre. Men en ting jeg stussa litt på, skulle det egentlig ikke spruta bremsevæske her? kom ikke noe som helst når vi skrudde av bremseslangen til kaliperen..

Og Anders, bilen min har aldri fronta =) så vet vi det

 

Skrudde av bremseslangen?...hvis det ikke kom litt bremsevæske er jo det litt rart....men ta og luft hele systemet eller bytt bremsevæska helt....greit å ha det unnagjort...Bremsevæske er hydroskopisk....dvs at den trekker til seg vann/fuktighet. Blir "vassen" etterhvert...ikke til å unngå tror jeg.... :blush:

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

Skrudde av bremseslangen?...hvis det ikke kom litt bremsevæske er jo det litt rart....men ta og luft hele systemet eller bytt bremsevæska helt....greit å ha det unnagjort...Bremsevæske er hydroskopisk....dvs at den trekker til seg vann/fuktighet. Blir "vassen" etterhvert...ikke til å unngå tror jeg.... :blush:

 

Peder

Vet jeg bytta bremsevæska i fjor høst når jeg bytta girkassa, har hydraulisk girkasse, derfor lufta jeg no grasalt ovenfor girkassa.. skal se om jeg får lufta systemet en gang.. jeg er veldig treig på sånt :P

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

ja, jeg vet at fartsgrensa er 100 på norske motorveier :P , men ved nedbremsing i slike åpenbare hastigheter, hender det at rattet har en tendens til å riste litt fra side til side, akkurat som at bilen ikke vil gå rett frem når jeg bremser, men vil til sidene.. dette har vært lenge, har egentlig aldri klart å skjønne hva det er, alle foringer omtrent foran er bytta, bortsett fra stabstagsforingene som jeg vet må byttes.. kan dette være feilen?

Kan hende beskrivelsen min er dårlig, men er ca sånn det oppleves.

 

Stabstagforingene er jo helt nødvendige å bytte på disse bilene. Kjøp gule poly, de holder det stramt og fint

 

ja, jeg vet at fartsgrensa er 100 på norske motorveier :P , men ved nedbremsing i slike åpenbare hastigheter, hender det at rattet har en tendens til å riste litt fra side til side, akkurat som at bilen ikke vil gå rett frem når jeg bremser, men vil til sidene.. dette har vært lenge, har egentlig aldri klart å skjønne hva det er, alle foringer omtrent foran er bytta, bortsett fra stabstagsforingene som jeg vet må byttes.. kan dette være feilen?

Kan hende beskrivelsen min er dårlig, men er ca sånn det oppleves.

 

Er styredelene i orden?

Link to comment
Share on other sites

Stabstagforingene er jo helt nødvendige å bytte på disse bilene. Kjøp gule poly, de holder det stramt og fint

Er styredelene i orden?

Med styredeler så mener du?

 

jeg har byttet lenkearmer, bærebruer, div hjullagre, må bytte stabstagsforignene vet jeg.. HVa annet kan det være? nå fikk ejg innkallelse til eu kontroll og =O

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

takk for tips, da kan jeg iallefall beroligge meg i at feilen ikke ligger i bremsesystemet :) eller.. håpe det iallefall.. Var bare å finne en løftebukk og bytte stabstagsforingene foran nå da.. Noen som har lyst til å hjelpe til? Får såklart litt for jobben ;)

Edited by Mk1-Sindre

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...