Jump to content

Hva koster typisk "liten" motoroverhaling? Cosw. 4


Guest gsimon

Recommended Posts

Guest gsimon

Huff, har visst fått litt "katta i sekken" og det kan se ut som det går mot overhaling dessverre allerede nå... Høres ut som "Diesel" så det kan ikke være mye oljetrykk igjen. Skal til å måle, men fryser på ryggen av tanken på deleprisene!?!

 

Hva bruker å måtte byttes ved en liten overhaling av en std. motor? Har gjettet på dette....

 

Oljepumpe nok 3000,-

Ventilstyring ex. 8 x 150? nok 1200,-

Eksosventiler 8 x 600 nok 4200,-

Stempelfjærer nok 1500,-

ARP Bolt-kit (fasteners) nok 2900,-

Motorpakningssett: nok 4200,-

Rådelagersett nok 500,-

Veivlagersett /trøstelager nok 1000,-

Ventilløfter uorg. 16st nok 2800,-

Vannpumpe nok 1600,-

Diverse usikkerhet nok 2000,-

Matriell nok 1000,-

Proff. arbeid på topplokk nok 3000,-

Samt en ny clutch .... nok 2500,-

 

Da blir det jo jammen tilsammen 31400 forutsatt all jobben (untatt toppen) gjøres selv! Noen som har regnet over hvor mye penger som gikk med ? Er det virkelig så "dyrt"?

 

Virker som det er billigere deler i England? Noen som har kjøpt deler, eller fått jobben gjort der hos "Brooklyn" eller "Burton" eller andre??

 

Har lyst på en sånn 2,4-kit fra Brooklyn :wink: skal visst være bra moment mellom 1500 og 3000 rpm med den. Må vel bla fram minst 15.000 ekstra for ny veiv og råder når først man er igang for å komme hjem med en slik...

Noen som har prøvekjørt 2,4? "Fast Ford" fra Mars-97 skriver om den. "Torque Monster" visstnok. (389 lb.ft ved 2800 rpm) er ikke så god i omregning til NewtonMeter på denne tiden av døgnet, hvor mye er det?

 

Hilsen Gsimon

Link to comment
Share on other sites

Du bør absolutt vurdere å handle fra England nå, der er det tusener å spare !! Har handlet på det rimeligste stedet jeg har funnet der borte http://www.woodfordgaragemotorsport.co.uk/ alle prisene er med VAT, dette kan du trekke fra, ca. 17,5 %.

De skaffer mere enn det de har på websidene deres, har faktisk en mistanke om at de får alt fra Burton, men med enda lavere priser !!

Fikk denne mistanken da jeg oppi pakka mi fant et ørlite Burton klistremerke, dette skulle kanskje ikke vært med. Du kan med andre ord bare blad i Burton katalogen, hvis du ikke har den bestill her http://www.burtonpower.com/ den er gratis ;)

Angående toppen, anbefaler jeg et sett med K-line styringer, som fåes ferdig montert for ca. 2000 kr hos Sarpsborg motorverksted, videre ville jeg samtidig fått porta og overhalt toppen generellt hos Jens Hannestad i Sarpsborg, dette kommer på ca. 3500 kr.

Link to comment
Share on other sites

Guest gsimon

takker for svar!

 

ja der var det jammen mye penere priser, nesten ned i halvparten av hva jeg har sett et annet sted for de fleste item'ene!

 

hilsen

Gsimon

Link to comment
Share on other sites

Det var synd med motoren :cry: , men på den positive siden var det bra at det skjedde nå og ikke på vårensommeren(selv om 4x4 er morsom på vinteren også).

 

Du bør absolutt vurdere å handle fra England nå, der er det tusener å spare !! Har handlet på det rimeligste stedet jeg har funnet der borte http://www.woodfordgaragemotorsport.co.uk/  alle prisene er med VAT, dette kan du trekke fra, ca. 17,5 %.

Når du bestilte herfra brukte du bestillingssjemaet på siden eller sendte du den med faks.

 

Angående toppen, anbefaler jeg et sett med K-line styringer, som fåes ferdig montert for ca. 2000 kr hos Sarpsborg motorverksted.

Hvilken funksjon har K-line styringer?

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Link to comment
Share on other sites

Bestilte alle delene etter en lengre mail utveksling, bestilte pr mail.

K-line styringer er løse bronsje styringer, som blir det blir botsjet opp plass til i de orginale styringene, og så blir disse presset på plass. Det er disse som er mest brukt ved motortrimming osv. De orginale koster vel et par hundre kr stykket, og er dårligere og mere arbeid å montere.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...