Jump to content

Samarbeid Mellom Us Og Tysk Ford?


Guest sierraman

Recommended Posts

vet det, tenkte mer på om foreks. Amerikansk Ford eier Tysk ford. Om samme bildeler blir brukt i Forder fra begge land.

Ford er Ford, de produserer ulike modeller for ulike markeder, klart det er en del av delene som går over ens.

Link to comment
Share on other sites

Kan jo som en kurositet nevne at alle fords (og mazdas) motorfabrikker er så nært identiske uansett hvor i verden de ligger. Målet er at en ansatt i USA eller Europa kan dra til Japan og arbeide og finne verktøy og deler på akkurat samme plass. Duratec I4 produseres faktisk i hele verden og er i bunn og grunn en Mazda-motor (MZR).

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Kan jo som en kurositet nevne at alle fords (og mazdas) motorfabrikker er så nært identiske uansett hvor i verden de ligger. Målet er at en ansatt i USA eller Europa kan dra til Japan og arbeide og finne verktøy og deler på akkurat samme plass. Duratec I4 produseres faktisk i hele verden og er i bunn og grunn en Mazda-motor (MZR).

 

At Mazda og Ford blir mer og mer lik trur jeg på!

Hadde meg en tur innom bil07-messa i Lillestrøm i går, i håp om å få myse nermere på nye Rangeren som jeg har litt lyst på. Kun sett den på bilder. Der skuffa Ford Norge stort gitt <_< Jaja..ikke noe å gjøra med det. Men.....rett bortenfor har Mazda Norge sin stand :lol: Og der står det en Mazda picup. Når jeg såg nærmere på den, så var den så og si identisk med bilder jeg har sett av Ranger. Både utvendig og innvendig.

Forresten en diggbar bil, som jeg utvilsomt vurderer å kjøpe!

Link to comment
Share on other sites

Guest sierraman

takk for opplysningene. Det var en VAG-fyr på jobben så sa at tysk ford bare var søppel, og at amerikansk ford var noe helt annet.

 

Eg var såklart helt uenig med han. hehe :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest RS_Mondeo

Vell, i den siste undersøkelsen var Ford blant de beste merkene i USA når det gjelder kvalitet. Ford ligger midt på treet i Europa. Når det gjelder deler, så er det en god del som "flyter" over fra selskapene under Ford-paraplyen...

 

Når det gjelder de store økonomiske problemene Ford US har havnet i, har det vært hevdet på noen nettsider at Ford US skulle slå seg konk, og Ford EU skulle kjøpe rettighetene på navnet, modeller og evt noen fabrikker... Men nå er Ford opprinnelig US, så det skal vell godt gjøres at de ender opp i Europa, da blir de nok heller kjøpt opp av et holdingselskap..

 

Når det gjelder Ford Ranger og Mazda, så produseres disse på samme fabrikk i Thailand, og husker jeg rett så er det Mazda som konstruerte den...

Edited by RS_Mondeo
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...