Jump to content

Mondeo Tdci 01-06


RstS2

Recommended Posts

Hey

 

Lurer litt på og kjøpe meg en mondeo tdci stv siden jeg trenger en litt større bil en min nåværende 2004V40 tdi(Har funket knirkefritt i snart 30000km)

 

Det jeg lurer på er det mye feil med disse?hva er typisk feil evt.

 

Hvem årsmodell må jeg ikke kjøpe, du får en 2003 tdci stv til ca 160-170 tusen, som har gått ca 120-150tusen.

Er det mye tull med disse bilene da når dem har fått seg noen kilometer på baken?

 

Må ha tdci, hvordan går egentllig 115hk bensin på disse bilene? l

Hvem tdci burde jeg gå for? ser at de fleste er 115hk

Rust, er det mye rust på disse eller er det galvaniserte plater?

 

Har søkt litt på forumet her men ikke funnet noe særlig,

Vennligst gi meg linken hvis det finnes noen kjøpeguide:-)

 

Takker for alle tips

Edited by RstS2
Link to comment
Share on other sites

Hey

 

Lurer litt på og kjøpe meg en mondeo tdci stv siden jeg trenger en litt større bil en min nåværende 2004V40 tdi(Har funket knirkefritt i snart 30000km)

 

Det jeg lurer på er det mye feil med disse?hva er typisk feil evt.

 

Hvem årsmodell må jeg ikke kjøpe, du får en 2003 tdci stv til ca 160-170 tusen, som har gått ca 120-150tusen.

Er det mye tull med disse bilene da når dem har fått seg noen kilometer på baken?

 

Må ha tdci, hvordan går egentllig 115hk bensin på disse bilene? l

Hvem tdci burde jeg gå for? ser at de fleste er 115hk

Rust, er det mye rust på disse eller er det galvaniserte plater?

 

Har søkt litt på forumet her men ikke funnet noe særlig,

Vennligst gi meg linken hvis det finnes noen kjøpeguide:-)

 

Takker for alle tips

 

Hei!

 

Hvis du kjøper en modell fra 2004 og oppover, slipper du unna med mange barnesykdommer.. Bilene før denne modellen slet en del med rust i dørene (noe som enten ble reparert eller byttet ut gratis av Ford)

 

Jeg tror at en av de fysiske forskjellene på en av de siste 2003 og de første 2004 modellene er at tåkelysene på 2004 modellen er mye større enn 2003 modellen (2003 modellene og nedover har stort sett runde tåkelys) Jeg håper jeg ikke tar riv ruskende feil.. I såfall bør noen gi beskjed.. men jeg har ihvertfall ikke sett igjen nyere biler med runde tåkelys (bortsett fra de som er modifiserte eller ST220 modellene, men de er nå HELT annereldes da)

 

Jeg har selv en 115hk 2.0 TDCi og det går helt greit (automatkassen "stjeler" litt kraft i forhold til manuell), men skal du dra en stor campingvogn osv, vil du nok merke at det er akkurat for lite. Jeg har derfor chippet min og da snakker vi bil!

 

Jeg har en hel haug av linker som har med den type bil å gjøre.. som jeg kan finne frem og legge ut (fra den tiden jeg letet etter Ford Mondeo) Skal se om jeg ikke finner de i løpet av kvelden..

  • Like 1

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Hvis du kjøper en modell fra 2004 og oppover, slipper du unna med mange barnesykdommer.. Bilene før denne modellen slet en del med rust i dørene (noe som enten ble reparert eller byttet ut gratis av Ford)

 

Jeg tror at en av de fysiske forskjellene på en av de siste 2003 og de første 2004 modellene er at tåkelysene på 2004 modellen er mye større enn 2003 modellen (2003 modellene og nedover har stort sett runde tåkelys) Jeg håper jeg ikke tar riv ruskende feil.. I såfall bør noen gi beskjed.. men jeg har ihvertfall ikke sett igjen nyere biler med runde tåkelys (bortsett fra de som er modifiserte eller ST220 modellene, men de er nå HELT annereldes da)

 

Jeg har selv en 115hk 2.0 TDCi og det går helt greit (automatkassen "stjeler" litt kraft i forhold til manuell), men skal du dra en stor campingvogn osv, vil du nok merke at det er akkurat for lite. Jeg har derfor chippet min og da snakker vi bil!

 

Jeg har en hel haug av linker som har med den type bil å gjøre.. som jeg kan finne frem og legge ut (fra den tiden jeg letet etter Ford Mondeo) Skal se om jeg ikke finner de i løpet av kvelden..

 

 

Hei!!

 

Dette var akkurat det jeg ville høre, om det var noen barnesykdommer på noen modeller

Da må det bli en 04 mod eller nyere

 

Glimrende om du finner de linkene

Takker for svar:-)

Link to comment
Share on other sites

Hei!!

 

Dette var akkurat det jeg ville høre, om det var noen barnesykdommer på noen modeller

Da må det bli en 04 mod eller nyere

 

Glimrende om du finner de linkene

Takker for svar:-)

 

Bare hyggelig.. jeg fikk ikke tid til å legge ut linekne i går kveld, men forsøker igjen i kveld..

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Her er de viktigste linkene jeg fant tidligere:

 

Litt av hvert her da, du får sortere ut det du gidder å lese (har ikke tatt med nyeste bilene ettersom det virker som du ønsker å kjøpe brukt?!)

 

Jeg har som du sikkert merker, sett på en Ghia X (det har med utstyrsnivået å gjøre)

 

biltesten.no - Ford Mondeo - (Skrevet i 2004)

biltesten.no - Ford Mondeo 2.2 TDCi - (Skrevet i 2005)

biltesten.no - Ford Mondeo - (Skrevet i 2002)

 

dinside.no - Ford Mondeo - Bra som brukt? - (Skrevet i 1999)

dinside.no - Interiør og utstyr - (Skrevet i 2003)

dinside.no - TEST: Ford Mondeo Ghia X - (Skrevet i 2003)

dinside.no - Ford Mondeo stasjonsvogn 2,0 Tdci 115 HK - (Skrevet i 2005)

dinside.no - Ford Mondeo 2.0 TDdi - (Skrevet i 2001)

dinside.no - Ford Mondeo 2.0 TDCi - (Skrevet i 2002)

dinside.no - Ford Mondeo får ny sminke - (Skrevet i 2005)

dinside.no - Ford Mondeo 2.2 Tdci (155 hk) - (Skrevet i 2005)

dinside.no - Ford Mondeo 2,0 Ghia stv - (Skrevet i 2001)

 

bilnorge.no - Tester og prøvekjøringer

bilnorge.no - Månedens bil - Ford Mondeo - (Skrevet i 2001)

bilnorge.no - Ford Mondeo - (Skrevet i 2005)

bilnorge.no - Ford Mondeo 2.0 Trend - (Skrevet i 2002)

bilnorge.no - Ford Mondeo - (Skrevet i 2001)

 

motor.no - Kræsjtest - (Uvisst når denne er skrevet)

 

motorweb.no - Ford Mondeo Ghia X - (Skrevet i 2004)

 

amotor.no - A4, Mondeo og Avensis: Familiær dieselkraft - (Skrevet i 2005)

 

forbruker.no - Stasjonsmestrene - (Skrevet i 2005)

 

Tar med en liste over 2007 tester også

 

norwegianmondeoclub.com - Tester/omtaler

Edited by Siberiantiger

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Hey:-)

 

Takker så mye for ALLE de linkene :rolleyes:

 

Suverent

 

Håper du ble litt klokere.. at linkene var til hjelp.. at de ikke forvirret deg..Nå skal det også sies at man ikke skal stole blindt på tester.. men jeg er av den oppfatning at de fleste testene stemmer godt overens med det jeg har opplevd. For jeg gjorde det slik at jeg prøvekjørte biler og lånte de for en hel helg. På den helgen noterte jeg meg ned mine vurderinger av bilen (i hodet).. både positive og negative.. I etterkant leste jeg om testene om den bilen jeg hadde prøvekjørt.. og 95% av det som stod i testene stemte 100% med det jeg opplevde..enkelte ting måtte jeg dobbelt sjekke med den bilen jeg hadde lånt. Så det er nå ihvertfall noe å rette seg etter.. Bare man ikke tar det for bokstavelig..

 

Ford Mondeo er ihvertfall gode biler!

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...