Jump to content

Prosjekt: Sierra Combat!


Guest joda^

Recommended Posts

I løpet av våren nå skal jeg fikse opp bilen.

Skal vel trimme doch-motoren,lakkere,felger+combatkit.

Blir en god del og gjøre.

 

Noen som har noen tips/forslag om hva jeg skal gjøre med den?

Felgforslag, farge på bilen? :?: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et lite tips til hvordan du kan feste skjørtene på bilen: Bruk Sikaflex og lim dem fast, men du må ha noe å legge oppå slik at de holder seg på plass når det tørker. Da slipper du å risikere at de sprekker når du skrur fast siden dritten er laget av glassfiber. :evil:

 

Glassfiber dritt!!

 

Men jeg syns Combat er tøfft og da må man jo lide for skjønnheten :D

Link to comment
Share on other sites

Har en noen bilder av en 89/90 Sierra IS med Combat front, og litt kule felger. Kan godt maile deg de, eller legge dem ut på hjemmesida mi.

Har også bilder av en 90 Sierra IS, med full RS styling. Den syns jeg er

ganske rå. Si ifra hvis du vil ha bilder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et lite tips til hvordan du kan feste skjørtene på bilen: Bruk Sikaflex og lim dem fast, men du må ha noe å legge oppå slik at de holder seg på plass når det tørker. Da slipper du å risikere at de sprekker når du skrur fast siden dritten er laget av glassfiber. :evil:  

 

Glassfiber dritt!!  

 

Men jeg syns Combat er tøfft og da må man jo lide for skjønnheten  :D

 

Takk for det tipset! Trodde kittet var i plast, men hvis det er i glassfiber så er nok d det beste å gjøre ja! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Er du uheldig og dunker borti noe med glassfiber sprekker det med en gang. Plast er et mer fleksibelt materialet. (Men ikke i kulde!!)

Jeg vil nok også brukt sikaflex eller en form for loctite lim.

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig kan det være lurt å fylle fangerene med ett eller annet skum. De blir mer stabile, og så knuses de ikke i tusen biter hvis du skulle være så uheldig å bumpe bort i noe!! :) Ford Imperial Blue er en tøff farge til Sierra, synes nå jeg! 8)

-03 Ford Focus RS

-89 Nisan 200SX S13

-90 Nissan 200SX S13.5

-90 Mazda 626 2.0I 16V

Link to comment
Share on other sites

Det med å fylle litt skum.el i fangeren er ingen dum idè, Imperial Blue, er en stilig farge det.

 

Jeg har Stratos Zilwer nå(sølvgrå),det går vel an å "freshe" opp denne fargen også med litt ekstra metallic el.?? :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var egentlig meningen at jeg skulle ha hvite Momo GT2 felger men det ble ikke noe av, brukte de "gamle" Stiil Auto felgene jeg hadde på stv mi i stedet. Men jeg må si at Compomotive Mo i 17" hadde vært jævelig digg!!! :D :D :D :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Skal som sagt trimme/fikse motoren.

 

Hadde planer om å ordne skivebremser bak også, er det greit å bare få tak i en bakstilling fra en sierra 4x4?

 

Jeg må vel utbedre bremsene også, er dette "bare" å kjøpe større bremseskiver/kalipere osv. Eller blir det billigere å få tak i cosworth forstilling+bakstilling? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Sjekket på pris på turbo m/det som trengs av deler til bilen min. Kommer på 25000,- + 15000 montering, det blir litt dyrt, så det blir nok ikke turbo.

 

Noen som vet priser på noe slikt i sverige?eller hvem som kan ha det? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Når den jobben kommer på 40 000,- kroner tror jeg nok du får billigere moro for de pengene!!! Du kan feks kjøpe en Coswort med skade fra Tyskland for de kronene der og bygge om bilen din! Hvis dette er uaktuelt tror jeg nok du får en is turbo motor som er ferdig til langt under den prisen 8)

Link to comment
Share on other sites

Jaja, liten sjangse for at det blir noe av "prosjektet " med sierra`n.

Var litt uheldig på søndag, og kjørte av veien og i autovernet, så nå går alle feriepenger og alt til og bytte bakparten av sierra`n.

IRRITERENDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Link to comment
Share on other sites

Er litt standard med Sierra det der! Satt på bestefar i helga på vei til arbeid (i mangel på lappen, som purken fremdeles sitter på..) og det bar rundt og i grøfta... :cry:

-03 Ford Focus RS

-89 Nisan 200SX S13

-90 Nissan 200SX S13.5

-90 Mazda 626 2.0I 16V

Link to comment
Share on other sites

Jaja, liten sjangse for at det blir noe av "prosjektet " med sierra`n.

Var litt uheldig på søndag, og kjørte av veien og i autovernet, så nå går alle feriepenger og alt til og bytte bakparten av sierra`n.

IRRITERENDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:

 

Har ikke skill så skjer det sånn :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...