Jump to content

Bytte bakgrunnsbelysning i instrumentene?


Guest meino

Recommended Posts

Som topic sier kunne jeg tenkt meg å bytta lys i instrumentene er lei det lysegrønne gamle lyset :closedeyes:

eller er dette umulig? planen var jo egentlig å bytte skivene og men er man blakk så er man blakk.. :blush:

Link to comment
Share on other sites

alt er mulig selv med lite cash :lol:

 

kosta meg 50kr dette her...

kjøpte meg blå led pærer på ebay og printa ut hvite skiver

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Kan prøve å forklare lett:) Speedoen går til 220 å er på venstre sia så er det turteller på høyre sia og Bensin om temp i midten.

Kan poste et crappy bilde til jeg får tatt nytt i morgen..

DSC00040-1.jpg

 

 

er vell helt vanli is instrumenter detta.. jeg skal på ei sjappe i morgen og se om jeg kan få laga instrument skiver der. vet han har laget til cossier før..

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

er vell helt vanli is instrumenter detta.. jeg skal på ei sjappe i morgen og se om jeg kan få laga instrument skiver der. vet han har laget til cossier før..

 

Er d ikke bare å lage selv ??

 

Kliptut.jpg

 

limt.jpg

Edited by Sierra IS-RS

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Bruk dioder. Det gjorde jeg på et vanlig standar instrument. Å der ble talla så finne og blå så... Kjøpte dioder på clas olson eller hva det heter og loddet på motstander rett på pæreholderen, ble mye billigere en og kjøpe ferdige dioder i sokkelløs pære type.

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

Bruk dioder. Det gjorde jeg på et vanlig standar instrument. Å der ble talla så finne og blå så... Kjøpte dioder på clas olson eller hva det heter og loddet på motstander rett på pæreholderen, ble mye billigere en og kjøpe ferdige dioder i sokkelløs pære type.

 

 

Du har vel ikke bilde av hvordan det ble seendes ut?

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Bruk dioder. Det gjorde jeg på et vanlig standar instrument. Å der ble talla så finne og blå så... Kjøpte dioder på clas olson eller hva det heter og loddet på motstander rett på pæreholderen, ble mye billigere en og kjøpe ferdige dioder i sokkelløs pære type.

 

 

mye ga du for de diodene da??

jeg kjøpte mine på ebay i england og betalte 50kr inkl frakt og hadde de i postkasse etter 2 dager :lol:

 

disse passet rett i pæreholderen og jeg fikk med extra pærer til askebeger og varme reguleringen...

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

med en god scanner og printer kommer du langt. du kan fikse mye på paint,om du ikke vil være veldig avansert..greit å putte på litt laminering oxo,da holder de lengre. på biltema får du kaldlaminering,som er det billigeste alternativet,da du slepper å ha maskin..

 

125663.jpeg

Edited by Kriz
Link to comment
Share on other sites

Finnes det blå pærer som enn kan putte rett i holder ? har ikke lyst til å begynne å lodde å stresse, i tillfelle hvor kan man få kjøpt, noen plasser i Norge som har? :rolleyes:

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

i såfall må du kjøpe pærer med holder. mån får ikke tak i pærer men bare putter inni holderen. det enkleste er jo å kjøpe parklyspærer som man tar ståltråden å snu og lodder fast. mener mekonomen kan skaffe pærer med holder ala type "plugg and play". d koster jo vesentlig mer enn om du fixer det selv da..

Link to comment
Share on other sites

Finnes det blå pærer som enn kan putte rett i holder ? har ikke lyst til å begynne å lodde å stresse, i tillfelle hvor kan man få kjøpt, noen plasser i Norge som har? :rolleyes:

 

 

 

http://cgi.ebay.co.uk/LED-Dash-Speedo-Bulb...VQQcmdZViewItem

 

disse kjøpte jeg og jeg er meget fornøyd :D

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Her selger di http://maxam-tuning.com/catalog/default.php?cPath=661_675

 

Instrument Led/Diode pærer

 

De på Ebay så interessante ut, MEN passer disse fra Maxam rett i pæreholderne slik som de fra Ebay?

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Guest petter1903

noen som har bilde av pærene som sitter i instrumentet? veit de har pærer til instrumenter på dioder.no men veit ikke hvem jeg skal bestille

Link to comment
Share on other sites

Sitter vel 6 pærer der, men passer pærene fra MAxam også rett i pæreholderne slik som de fra ebay, er de og med sokkel liksom ???

Edited by Sierra IS-RS

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...