RsTurboTaule Posted November 2, 2004 Share Posted November 2, 2004 hva er det som gjør at bilen min ligger og fusker og nøkker på lavt turtall,men akkselererer helt fint??plugger er ny+ledn. og fordeler.. ??????????????????????????????????????????? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted November 2, 2004 Share Posted November 2, 2004 vakumlekkasje? ganske vanlig på rst som ikke går helt fint... sjekk om det tenner på alle sylinderene når den går ujevnt...kan være at gnistene da blir såpass små at de ikke klarer å slå over en dårlig forbindelse f.eks. bytta rotoren da? har opplevd at de kan ruste litt ved akselen til selve fordeleren Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted November 3, 2004 Author Share Posted November 3, 2004 har kjøpt mororcraft plugger hos ford, fikk feil en gang og opplevde at noen av disse ble ødelagt.. hvilket nr. skal disse ha i motorcraft eller annet merke?? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted November 3, 2004 Share Posted November 3, 2004 kjøp champion c59....de koster, men er vistnok verdt det....har ikke testa de selv, men skal ha det i nymotoren i vinter.... de orginale rst-pluggene til ford er helt suverene de og, men de er ikke å få tak i lenger....så nå har ford en overgang til noen plugger som koster en fjerdedel av prisen til orginal-pluggene.... hvordan ser pluggene ut da? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted November 7, 2004 Author Share Posted November 7, 2004 kjøp champion c59....de koster, men er vistnok verdt det....har ikke testa de selv, men skal ha det i nymotoren i vinter.... de orginale rst-pluggene til ford er helt suverene de og, men de er ikke å få tak i lenger....så nå har ford en overgang til noen plugger som koster en fjerdedel av prisen til orginal-pluggene.... hvordan ser pluggene ut da? de ser ut som alle andre plugger.. de sa d var originale.. koster 29,- kr stykket..men det ser ut som om fuskingen ga seg da jeg fikk ny turbo.. 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted December 29, 2004 Author Share Posted December 29, 2004 hva er det som gjør at motoren lager en slags klirrelyd når du gir gass når du kjører, men ikke når den står i fri?den fusker og nøkker litt på lavt turtall når du kjører også.. har skiftet plugger,ledninger ,fordelerlokk,rotor,coil.. hva kan gjøre dette? den er litt teit å starte når dn er kald også.. rører du gassen kveles den.. og når dn har gått litt, synker turtallet når du trykker inn pedalen,og stiger igjen rett etterpå.. går helt fin på tomgang når dn er varm... Noen som har peiling?? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted December 29, 2004 Share Posted December 29, 2004 har du sjekket bensin-dysene om dem pisser eller dusjer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fastford79 Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 ford leverer 2 typer plugger til rst, vanlige og kaldere typer.. 1985 Escort Rs Turbo S1 (ombygd Xr3i) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted December 30, 2004 Author Share Posted December 30, 2004 har du sjekket bensin-dysene om dem pisser eller dusjer? hvordan kan jg sjekke det da? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted December 30, 2004 Author Share Posted December 30, 2004 den ligger kansje litt høyt på temperaturen også.. med viften på konstant... motoren er jo overhalt for 2-3 mnd siden.. kammen er midtstilt,kan d ha noe å si...?? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 prøv med kaldere plugger , evnt. champion c59... at kammen er midtstilt skal ikke ha noe og si på problemet ditt, det vil heller påvirke effekten din.... åssen kam? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted December 31, 2004 Author Share Posted December 31, 2004 ja oki jeg har plugger fra ford... det er en Kent kam KKCCVH-36MEN DET ER LITT RART AT DET KOMMER EN KLIRRELYD NÅR DU GIR GASS DA? ER DET VENTILENE SOM FLYTER ELLER? ALT DETTE VAR JO SKIFTET I OKTOBER 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 regner med at du bytta løftere og da? er generelt vanskelig å diagnosere en "lyd" over internett, hehe...er den på høy eller lav frekvens da? ikke noe som er løst da? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted January 1, 2005 Author Share Posted January 1, 2005 ja løftere ble skiftet også.. den er ganske høyfrekvent klirrelyd.. men dn kommer kun når du gir gass i gir når du kjører.. ikke når dn står i fri og gir gass..jeg tviler på noe er løst.. den var på verksted for clutchskifte nå i desember.. 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 1, 2005 Share Posted January 1, 2005 kom lyden før eller etter montering av ny clutch da? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted January 1, 2005 Share Posted January 1, 2005 har du sjekket bensin-dysene om dem pisser eller dusjer?hvordan kan jg sjekke det da? skru dem ut og la dem henge løs, få en dra på starteren og se om dem forstøver bensinen skikkelig. dette her er veldig viktig for at motoren din skal gå fint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted January 1, 2005 Author Share Posted January 1, 2005 kom lyden før eller etter montering av ny clutch da? den kom en uke etter 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ykarlsen Posted January 1, 2005 Share Posted January 1, 2005 Ikke et løst deksel da?Fex det som står med svinghjulet??? Står jo i bare 2 bolter.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 2, 2005 Share Posted January 2, 2005 ettersom det kom en uke etter clutch-bytte ville jeg ha fått bilen opp i lufta og sjekket alle bolter på og rundt kassa.... det dekselet du refererer til her ykarlsen, er vel det som sitter i mellom kassa og motoren? sitter i flere skruer orginalt ihvertfall... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted January 3, 2005 Author Share Posted January 3, 2005 skal levere inn bilen på fredag hos de som har mekket cluychen,så får vi se.... 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 skrur du ikke selv eller? er jo 80 % av jobben det og så vet du at det blir 100%.... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted January 3, 2005 Author Share Posted January 3, 2005 jamen du blir litt lei av å ta av gearkassen 4 ganger i året 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted January 4, 2005 Author Share Posted January 4, 2005 såg ut som om klirrelyden gå seg etter at jeg stilte ned ladetrykket litt..hvor nøyaktig er en slik instrument som måler turbotrykk?? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2.0Fordsierra Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 er vel alt etter kvalitet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liero Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 Kvaliteten ligger jo i prisen Koster vel alt fra 200,- til flere flere tusen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now