Fakeworth Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 Lillebror har en så godt som std 4x4 cosworth som ikke gir noe gnist når bilen er varm. Dvs. han kan starte bilen kald og kjøre og kjøre og kjøre, men om han stopper den, så vil den ikke starte lengre. Da er gnista borte. Men så kan han vente ca 30min da er det bare å starte igjen.. Litt spesiellt problem syntes jeg, men det kan vel kansje være noe sånt som at coil'n blir varm ellerno, og ikke vil gi noe gnist da.. Har bytta til Biltema coil, og fjernet den motstanden som sitter på +'n. Burde kansje prøve å bytte til std igjen, men den motstanden, har den noe å si? Eller kan det være andre ting som gjør at gnisten forsvinner når bilen er varm? -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn_H Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 Har hørt diverse ting om den biltema coilen, så trur jeg ville prøvd den først 88 Sierra Cosworth 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pendell Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 Har også hørt en del om biltema coilene..Men tror ikke det er motstand det du hat fjernet, er en kondensator el. som fjerner spenningsstøy (tror jeg).Men tror jeg villa ha prøvd med en annen coil og satt på plass kondensatoren. Even Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 Hadde liknende problem på min Sierra, men den stoppet under kjøring også. Ect sensoren hadde brudd ved en viss temperatur, skiftet den, og allt i orden Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 jeg ville brukt standar coil MED FORMOTSTAND . Standar coil må ikke brukes uten motstand - da vil koke og slutte og virke etter 5 km .Ved start kobles motstanden vekk så gnisten blir kraftigere ( egentlig gir den normal gnist når starteren går - når du har 10 V og mindre )tror heller du har problem med giveren som sitter i fordeleren , den har en lei tendens til og få overslag - noen ganger .Eller giveren som sitter ved reinskiva og kjenner av de 4 knottene - sitter rett i vann spruten . eller avstanden til tapp ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted November 23, 2007 Author Share Posted November 23, 2007 Det er ny veivsensor og ny sensor i fordeler'n faktisk, så utelukker egentlig problem med de to.. Problemene var der før de to ble byttet også.. Men Ect sensoren hvilken er det? Coil'n blir nok bytta tilbake til std i helga ihvertfall, pluss den motstanden uansett om den er til noe spesiellt eller ikke.. Den ble egentlig kun fjernet pga han hadde problemer med at han ikke fikk gnist i det hele tatt. Koblet vekk den og da ble det liv.. Gadd altså ikke å ordne ny.. Men har en brukt liggende fra mine biler mener jeg.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 har du prøv og rense de to kontaktene på torpedo veggen .har du sjekket lamda koblingen ved turboen att den er renset - god kontakt ....Har du sjekket jordings ledningen fra motor til godssjekket jording på ECU inne i bilen ta ut kontakten til tennings forsterker .sett den inn i gjenn ....Har du sjekket om det er strøm inn på coil når du drar på starteren ..har du gnist ut fra coil - fordeler lokk ......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 Det er ny veivsensor og ny sensor i fordeler'n faktisk, så utelukker egentlig problem med de to.. Problemene var der før de to ble byttet også.. Men Ect sensoren hvilken er det? Coil'n blir nok bytta tilbake til std i helga ihvertfall, pluss den motstanden uansett om den er til noe spesiellt eller ikke.. Den ble egentlig kun fjernet pga han hadde problemer med at han ikke fikk gnist i det hele tatt. Koblet vekk den og da ble det liv.. Gadd altså ikke å ordne ny.. Men har en brukt liggende fra mine biler mener jeg.. Ect er vann temp sensor i bak kant på toppen venstre side Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now