Jump to content

KN-filter


Guest HinkY

Recommended Posts

hei, her en dag kjøpte jeg meg et green kn filter til Sierra'n min, som har doch motor. Jeg hadde en ekstra luftsirkulator-boks og luftmengdemåler med rør og alt liggendes så da tok jeg å kappet av røret rett etter luftmengemåleren. Etter montering og sånn startet jeg opp motoren, og alt funket bra, mye råere lyd. men når jeg skulle kjøre så merket jeg at det virket som om den ikke drog så særlig godt lenger som før. hva kan være problemet? så da demonterte jeg det og satte inn det orginale luftsystmet, og da gikk den normalt igjen. må jeg ha men den store svarte luftsirkulator-boksen? eller kommer årsaken av at det er varmt i motorommet og da drar den inn varme som reduserer effekten ? hva har dere andre på forumet gjort ?

Link to comment
Share on other sites

er et konet luft filter på dohcen min, nå veit ikke jeg hvordan den går orginalt. men er godt drag i den.

men er veldig følsom på fuktighet.

begynner å fuske med en gang det regner og ligger litt vann på veien..

 

noen flere som har erfart det samme??

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

javell, joda det var skikkelig regnvær når jeg prøvde den med filteret. så vet ikke om det er pga det, rart men, bruker da aldri å regne innunder motorrommet men, hehe.

Link to comment
Share on other sites

Guest Unge_Lafton

Har ikke erfaring fra sierra, men på mondeo`en je hadde før hadde jeg KN filter på, å den gikk dårligere enn med orginal luftfilterboks helt til jeg la ett flexrør fra grillen å te filteret. da merket jeg stor forskjel når den fikk frisk luft

Link to comment
Share on other sites

Har ikke erfaring fra sierra, men på mondeo`en je hadde før hadde jeg KN filter på, å den gikk dårligere enn med orginal luftfilterboks helt til jeg la ett flexrør fra grillen å te filteret. da merket jeg stor forskjel når den fikk frisk luft

 

Det er sant, man mister hester ved og dra inn varmluft...og er filteret av dårlig kvalitet kan det forandre seg etter væromslag.

Link to comment
Share on other sites

er et konet luft filter på dohcen min, nå veit ikke jeg hvordan den går orginalt. men er godt drag i den.

men er veldig følsom på fuktighet.

begynner å fuske med en gang det regner og ligger litt vann på veien..

 

noen flere som har erfart det samme??

 

har akkurat samme erfaring som deg. hvis noen har den boksen som henger fast i røret med luftsensoren de vil selge, så ta kontakt med meg

Link to comment
Share on other sites

det er vel en blanding av varm luft og det at det systemet som sitter det orginalt er mer en holdbart for en orginal motor. jeg ville heller ha kjøpt et skikkelig innsats filter fra KN eller noe sånt. syns kon-filter gjør lite nytte på en motor som ikke trenger store mengder luft. det er foresten ikke luftmengdemåler på doch så vidt jeg vet. er vel tomgangsregulatoren du tenker på. luft inn gjør også lite nytte hvis det ikke er skikkelig eksosanlegg på bilen. blir vanskelig å eta hvis det ikke kommer ut i andre enden hvis du skjønner.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Guest sierraman

min erfaring er at bilen ikke går bedre, men du får fet lyd.

 

Etter en "fuktig" natt er det vanskelig å få start på bilen med kon-filter.

 

Gå heller for et skikkelig innsatsfilter fra kn-filters eller noe. verdt det B)

Link to comment
Share on other sites

ok, men er det det samme fine lyden i ett innsatsfilter da? vil jo ha litt lyd, en vanlig nedstrupet lyd. hehe

 

 

blir vel ikke den samme lyden som med kon filter men fra mitt synspunkt er performance viktigere enn lyd når det gjelder sånne ting.

vil heller ha en motor som fungerer optimalt isteden for en som har grom lyd og går som en hest i motvind.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

jaja, er klart enig i det, tror jeg skal bytte inn green-filteret og få tak i innsatsfilteret jeg, så slipper jeg så mye mikk-makk og sånt, så heller bestille ett i riktige mål, som passer rett i innsatsen ;D

Link to comment
Share on other sites

jaja, er klart enig i det, tror jeg skal bytte inn green-filteret og få tak i innsatsfilteret jeg, så slipper jeg så mye mikk-makk og sånt, så heller bestille ett i riktige mål, som passer rett i innsatsen ;D

 

 

det er nok det lureste. green filter har sikkert et som er beregna på din bil. de har til og med som passer rett på forgasseren til 2.3 v6 bilen min.

trur det var på pedersen racing jeg fikk tak i det.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...