Guest Fordulf Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 Hei.. Er det noen som vet om girboksn fra en sierra 2.8 4x4 passer på 2.0doch 4x4 Sierra? Er det event bare og bytte kåpe? Går det event ann å bruke girboks fra en vanli 2wd?
Per Olav Posted December 3, 2007 Posted December 3, 2007 (edited) Det er vel bare å bytte clutch hus på den vel. Hvis det er en type 9 kasse du har. Med reversen vedsiden av første gir. Edit:Etter litt finlesing ser det ut som om du har rasa kassa i en sierra 2.0i DOHC 4x4... Og lurer på om du kan sette inn ei XR4x4 kasse eller noe sånt. Rett? Det går ikke. Dohc 4x4 har vel MT75 kasse den vel, med revers under femte giret. Samme som cosw 4x4 kassa det. Den har fast clutch hus, annet svinghjul, annen clutch, annen starter, ikke lik blekkplate mellom motor og kasse, annen mellomaksel bakover, Den foran passer men er tynnere på type 9. Hvis du bytter om alt dette fra en motor med type 9 kasse(f.eks 2,0ohc) så skulle du vel kunne bruke type 9 kassa fra 2,8 4x4 med clutch hus fra 2,0 ohc(type9) i den nevnte sierran. Hvis splinesen på akslingen som går inn i kassa er lik da.. Der den går inn i clutclamellen liksom.. Edited December 3, 2007 by Silkesvarten 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Guest Dagfinn Posted December 3, 2007 Posted December 3, 2007 vedr type 9 kasse til 2,9 og 2,0.hvordan vil bilen reagere på om jeg setter på 2liter kasse på 2,9 motor ved og bytte clutch hus?
Per Olav Posted December 4, 2007 Posted December 4, 2007 Mener de kassene er like jeg.. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Guest Erik Braseth Posted December 4, 2007 Posted December 4, 2007 Forskjellige utvekslinger i kasser til 2,8/2,9 og 2,0. 2,4 v6 har samme utvekslinger som 2,0ohc kassene. Inngående aksel er også tykkere på v6 kassene.
Per Olav Posted December 4, 2007 Posted December 4, 2007 Splinesen til clutchen også? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Guest Erik Braseth Posted December 4, 2007 Posted December 4, 2007 type9 v6:• Lamell 23 splines• Diameter [mm]240 type9 pinto:• Lamell 23 splines• Diameter [mm]220 Står det på meca sine sider. Mer enn det vet jeg ikke
Escort RST WRC Posted December 4, 2007 Posted December 4, 2007 Erik Braseth: Er størrelsen på clutchen det. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Erik Braseth Posted December 4, 2007 Posted December 4, 2007 (edited) No shit... er clutchen 23 splines stor? Men somsagt så vet jeg ikke mer enn det som står der ang. splines. Altså at begge har 23stk. Regner dog med at det bare er tappen som skal inn i veiva som er tykkere på v6 kassa. Edited December 4, 2007 by Erik Braseth
Bjørn_H Posted December 4, 2007 Posted December 4, 2007 Jeg har en dohc 4x4 kasse liggende hvis du er interessert 88 Sierra Cosworth 2wd
Guest ghostrider99 Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 inngående aksel er lik i diameter.. men ikke i lengde den stikker ut av girkassa.. 2.8 kassa vil blir for "lang" for dohc motoren...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now