Jump to content

86` Sierra XR4x4i 2.8 MFI starter ikke?!


Bjørnar 4x4 Cosworth

Recommended Posts

Heisann.

Har noen småproblemer med motoren på Sierran min. Det er en 2.8 MFI V6`er. Problemet er at den starter ikke når det er kaldt. Må slepe den igang hver gang den har stått ute en natt. Virker som han ikke får bensin, harker litt og er litt etter av og til. Men når den får bensin, eventuelt er varm, starter den lett som bare det. Forslag?

Edited by _-XR4x4-_

91` Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Heisann.

Har noen småproblemer med motoren på Sierran min. Det er en 2.8 MFI V6`er. Problemet er at den starter ikke når det er kaldt. Må slepe den igang hver gang den har stått ute en natt. Virker som han ikke får bensin, harker litt og er litt etter av og til. Men når den får bensin, eventuelt er varm, starter den lett som bare det. Forslag?

 

lenge sia du byttet Plugger, pluggledninger, coil, fordelerlokk? (noen av dem)

 

Hører du bensinpumpa når du vrir om tenninga?

Failure is only the opportunity to more intelligently begin again.

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Starter den lett når du trillstarter da?

Isåfall kan det være coil. Hadde samme problem med min nettopp. Umulig å starte uten masse ekstra startstrøm, pga at gnisten ble for svak når man kjørte starter.

 

Bensinpumpa starter vel ikke før du vrir nøkkeln til startern går. (Gjorde ikke det på min 2.8mfi iallefall)

Link to comment
Share on other sites

Takk takk.. Fant problemet. Bensinpumpa går ikke. Har vært ei saftig kortslutting baki der en plass. Og habjakkene som har skrudd på den har bare satt på større sikring :angry:

Så sikringsholdern og releèt var brent sunn. Samt litt gnister som skapte sot på diverse koblinger / strømtyver baki der :wacko:

Jeg har bare hatt EFI biler før, og trodde ikke MFI motorene hadde ei pumpe bake sånn som de andre. Men når jeg undersøkte litt nærmere (så) =), så var det ei pumpe der. Prøvde å koble strøm rett på den, og det fungerte. Så jeg tror ikke kortstluttinga ligger der. Må vell legge ny ledning når jeg har fått tak i relè. Noen som har? Noen som vet hvor stor sikring som skal være til bensinpumpa?

91` Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Takk takk.. Fant problemet. Bensinpumpa går ikke. Har vært ei saftig kortslutting baki der en plass. Og habjakkene som har skrudd på den har bare satt på større sikring :angry:

Så sikringsholdern og releèt var brent sunn. Samt litt gnister som skapte sot på diverse koblinger / strømtyver baki der :wacko:

Jeg har bare hatt EFI biler før, og trodde ikke MFI motorene hadde ei pumpe bake sånn som de andre. Men når jeg undersøkte litt nærmere (så) =), så var det ei pumpe der. Prøvde å koble strøm rett på den, og det fungerte. Så jeg tror ikke kortstluttinga ligger der. Må vell legge ny ledning når jeg har fått tak i relè. Noen som har? Noen som vet hvor stor sikring som skal være til bensinpumpa?

 

Skal i følge Haynes være 20 Amp sikring. Men sjekk det opp i instruksjonsboka. :)

 

Forresten det releet som er brent, er det farget lilla, eller sort med lilla dasj på toppen?

Edited by RSHansen

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Skal i følge Haynes være 20 Amp sikring. Men sjekk det opp i instruksjonsboka. :)

 

Forresten det releet som er brent, er det farget lilla, eller sort med lilla dasj på toppen?

 

Releet er farget lilla. Har hørt at det er vanlig at de brenner opp når de blir gamle. Har bestilt nytt, får håpe det fungerer. Hyggelig pris iallefall, ca 300 kr =) Har ei kortslutning i 1000 m på passasjerside lykta, noen som har erfaring med hvor den er? tar sikringa med en gang jeg rikler litt i ledninga.

91` Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...