Jump to content

DOHC med turbo


Guest Ferrari F50

Recommended Posts

Guest Ferrari F50

Hva må gjøres for å montere turbo i sierra DOHC motor? Noen som kan forklare hva som må monteres og gjøres for å få det godkjent?

Passer cosworth topp på denne motoren? Da skulle den vel ikke sprekke?

Hva må man gi for en grei turbo (trenger ikke så mye hk, bare jeg får dumpventil!) og intercooler?

Link to comment
Share on other sites

Guest Ferrari F50

Dette hørtes lovende ut! Hvis jeg monterer cosworth topp (hvis det går?)

også turbo og intercooler. Hva annet bør jeg bytte/montere så det ikke raser?

Hvis jeg kjøper turbo og intercooler i det prisleie du snakka om, sånn ca. hvor mange hester kan det bli? Hvor mye trykk kan man lade på denne DOHC motoren? Får jeg det godkjent, hvis jeg monterer noen hetfigere bremser og stivere den opp litt?

Link to comment
Share on other sites

Guest Ferrari F50

Ok. <_< Er OHC motoren et bedre utgangspunkt hvis man skal ha turbo kanskje?

Sett litt på Kollevold, de har mye fint å få til OHC motoren til kurante priser. Får man godkjent OHC med turbo og intercooler og trimkam?

Er det noen andre her som har montert turbo intercooler på sin OHC og vil legge ut bilder? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_xr

och motoren er et bedre utganspunkt ja! du får det godkjent ved å bytte til cosworth 2wd bremser. :) hvor stiv bilen er har ingenting å si!! hvet om en som fikk den godkjennt på en plass der biltilsynet er strenge... han hadde bare skiftet til de cosworth bremsene.... du bør ha tillegsdyser så motoren din ikke går med for mager blanding. da smelter du stemplene

Link to comment
Share on other sites

trodde dohc-blokka var 205 jeg... skal ut å sjekke etterpå. har ei liggende på utsiden... ;)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ferrari F50

Ja, synes da det. Er ikke så gæli pris på Kent kam til Ford OHC ihvertfall.

Noen som har tips til hvor man kan kjøpe billige turboer og intercoolere?? Har Turboservice noe gammelt og billig som duger?

Link to comment
Share on other sites

Guest Ferrari F50

Okey. Tror jeg skal satse på en OHC motor. Prøve å få til turbo og intercooler, trimkam, K&N filter, kanskje porte toppen (noen som har greie på hvor mye det koster?) B) Tror dere dette blir bra? :)

Link to comment
Share on other sites

Okey. Tror jeg skal satse på en OHC motor. Prøve å få til turbo og intercooler, trimkam, K&N filter, kanskje porte toppen (noen som har greie på hvor mye det koster?) B) Tror dere dette blir bra? :)

for all del, IKKE TRIMKAM til sugemotor på turbo.blir helt feil, for mye overlapping, dvs ladetrykk forsvunner for tidlig... heller std kam

Link to comment
Share on other sites

is og cosworth bruker 205 blokka :o

stemmer :)

var en hær som byggde om is motor`n sin med cozzi innmat,veiv,råder stemple osv.. smekka i saab 900 turbo,lastebil cooler ++ kjører på 1,5 bar nå grunnet slitt clutch :P men hadde en 250 hest på d lade trykke ell noe... men han skall forsterke clutchen og skru opp lade trykke til 1,8.. satsa på 300 hester...

Er mye som ikke er skreve med hær da, er så sinnsykt mye som er gjort med den, mer strøken escort mk2`er har jeg **** ikke sett...

Går noe helt sjukt åsså :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...