Jump to content

Eksosanlegg til 2,9


Sierratwin

Recommended Posts

E d nån som har peiling på hvor man kan få tak i et eksosanlegg til en sierra 2,9 4x4 92 modell? har ringt rundt i hele landet men ingen kan hjelpe mg!

Ford Sierra xr4x4 2,9i 92 Mod

Ford Mondeo mk1 2,0i 94 Mod

Can-Am Outlander 500Vtwin EFI 08 Mod

Ford Sierra Cosworth 4x4 90 Mod

Link to comment
Share on other sites

Det er til en bil med turbo dette her ikkesant? Da bør du ha noe som er en del grovere en disse sugetrim effektanleggene som (kansje) er å få kjøpt. Bør vel gå for minst 3". Er mulig å lage selv også. Det går greit hvis du har et sveiseapparat, litt mekkekunskaper/interesser og litt kreativitet. Jeg har laget flere selv jeg til forskjellige biler. Det går å få ferdig et på en effektiv kveld.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Det er til en bil med turbo dette her ikkesant? Da bør du ha noe som er en del grovere en disse sugetrim effektanleggene som (kansje) er å få kjøpt. Bør vel gå for minst 3". Er mulig å lage selv også. Det går greit hvis du har et sveiseapparat, litt mekkekunskaper/interesser og litt kreativitet. Jeg har laget flere selv jeg til forskjellige biler. Det går å få ferdig et på en effektiv kveld.

 

Næi, har kutta ut turbooene og greier på denna bilen ;) men takker :)

 

+1

 

fikk mitt Simmons anlegg der.. :)

 

takker :)

Ford Sierra xr4x4 2,9i 92 Mod

Ford Mondeo mk1 2,0i 94 Mod

Can-Am Outlander 500Vtwin EFI 08 Mod

Ford Sierra Cosworth 4x4 90 Mod

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte eksos på biltema, kom vell på 800kr med en potte, hadde en potte fra før av, 2 lengder 2"5 rette 1 60 bed en 45 bend noe en 8mm gjengestag for opphjeng. kan ta bilde av det i dag. tok ca 1 time og lage det. 30min ca og helsvese det etter det ble pungtet på bilen. hadde en stigeovergang forand fra flensen der med grenrørene. fra 2" til 2,5" mener jeg. kappet flensen av katalysatoren, og brukte den.

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det samme gjorde jeg når jeg bygde om til 2,9i i bruksbilen! Tror jaggu vi hadde omtrent samma handlelista og =p

 

Tok en drøy time å få ting ihop. Og lyden bemerker alle. Ble litt høy etter min mening. Men fytterakkern for et rått brøl.

-Enhver ting kan alltid gjøres bedre enn den blir gjort.

 

-Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.

 

-Kvalitet betyr å gjøre det riktig når ingen ser på.

 

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
åssen virker pottene fra biltema da? rør er jo greit å kjøpe der, men jeg er litt skeptisk på pottene : P

 

Funker greit den jeg ahr under bilen paa bildet der, den bakerste er ikke biltema.

Litt vanskelig og si hvor mye lyd den tar, er en rett gjennom potte, men faar jo potter med invendige vegger osv. tar nokk mere lyd de.

 

Maa nesten bare prove og se, kan jo bare sveise inn en ekstra viss det blir for mye.

Kansje sette en "dyr" potte helt bak?

 

Er 3toms ror paa mitt.. ikke 2,5toms som jeg har skrevet over her.. :)

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...