Jump to content

granadaforallepenga

Gjest
  • Posts

    445
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Hedmark
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Hamar

Recent Profile Visitors

3349 profile views

granadaforallepenga's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Ja, den er lik den kanskje? Hvor mye vil du ha for den itilfelle?
  2. Ja det er en mulighet Har fått tak i 2 stk. Weber dcnf 40. Disse passet bedre. Så da må jeg prøve å få laget meg en adapterplate og få tak i en forgasser til
  3. Jeg tar tilgang på 40mm idf gassere så jeg skal se om det er mulig å få laget en adapter til det org. 2.9 innsuget. Skal se på muligheten for å lage til en fordeler av 2.3 og 2.9 deler. Men er det mulig å bruke efi hjernen, 2.9 fordeler og kutte ut resten av ledningsnettet bortsett ifra tenningsdelen da?
  4. Som en del av ett større prosjekt jeg har gående bygger jeg en 2.9 12v motor. Denne med 2.8 stempler,selfølgelig portet topper, vt46 kam og grenrør. Har vurdert datasprut, har erfaring med ms1 v3 fra ett tidligere turbo bygg på 2.9. Men denne gangen skal det jo bygges sugemotor, og har bestemt meg for å få til 3X dobble forgassere. Sjarm på en gammel v6! Er det noen her som har erfaringer eller formeninger om det? Størrelse på gassere? Burton sitt innsug er desidert den letteste veien å gå, men det koster penger sammen med 3 forgassere. Jeg har tenkt å lage meg ett innsug eller en adapterplate. Det som også trengs er mer varv ( har apr rådebolter ) Hva gjøres med fordeler og tenningsannlegg? Bygge om og Bruke fordeler ifra 2,3/2.8 på ett vis? Hadde vært morro å fått til
  5. Skjønner! Kan vurdere å få plane blokka, men blir det i praksis "det samme som" å plane toppene? Dem skal jo planes alikevel hva er fordelen med å minke squishøyden i forholdt til å øke komp.?
  6. Har ikke gått unna med meg i det siste, grunnet litt stempelproblemer.. Flere av stemplene ble skadet da krysspinn satt fast no hinnsides.. Har nå fått nye, Prøvemontert og stemplene ligger plant med blokka.. Det får gå! Holder det da å plane 0,5 av toppene?
  7. Målte en komprimert pakkning i går; 1,30
  8. 1.16 mm over Kontrollert klaringa mellom spempler og veiv litt nøyere nå, og det er riktig; det subber såvidt bort hadde sett for meg att det skulle være mer, men det er jo seff nok, hehe
  9. Skal bort å se på det nå ble sent i går, men alt går iallefall rundt... Skal se om jeg finner noe så jeg får målt riktig høyde
  10. Da ble veiv montert og 2.8 råder og stempler prøvemontert. Men stemplene tok ikke i veiva noen steder!? Dem er tatt ut av en Granada 2.8 forgassermotor. Hadde ikke noe mer nøyaktig enn skyvelære å måle med i kveld, men stemplene stikker litt over 1mm ovet blokka..
  11. Tror nok ikke det et forskjell på tenningslampene, sikker på att du har satt den på pluggledning nr.1 Og og ikke tenkt feil å satt den på nr. 4? Kan være fort gjort
  12. Du har helt rett! Det vil ikke være noe poneng i å spare inn på kronene på dyser. Er jo ikke all verden for nye heller ser jeg disse du linker til, er det 210 ccm?
×
×
  • Create New...