Jump to content

porting og bytting av råder og stempler


Guest garret

Recommended Posts

Som topic sier. skal "knekke" opp motoren snart, og er ute etter litt info angående porting av en topp og bytte av råder og stempler.

Dette er en escort cosworth 93 modell.

 

1. hvor på østlandet er det noen som driver med porting?

 

2. hvilket stempler og råder anbefaler dere?

 

Skal ikke dra gud og hvermann ut av motoren men den trenger en overhaling og når den først er åpen så kan jeg jo like gjerne bytte div deler til noe som tåler litt mer. Slik at delene som sitter i motoren ihvertfall tåler det jeg vil ha ut av den.

 

På forhånd takk, da jeg vet det er mange her inne som er rimelig oppegående på div info og kunnskap om disse motorene og erfaringer fra forsøk på egenhånd. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Leverte en av mine motorer til Ebb, 2 uker før jul, nå er den ferdig bort portet og overhalt topp. På søndag dreiv han på med veiv og råder. Je stempler, cat dobble ventifjører med retainere og just kam drev.

Rask service

 

skal du ha smidde råder? overdim på stemplene?

Tenkte kanskje jeg skulle vedlikeholds borre den, skader jo ikke det igrunn tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

andbefaler volden på det varmeste, koslig kar, og meget dyktig motor bygger!

 

 

Er i kontakt med han nå, så får vi får se hvordan det blir.

Hyggelig å høre at andre er fornøyd med han.

 

0,5 overdim. Org råder, som blir vekt justert. Holder i massevis for meg det

 

Skjønner. Ja, det holder nok sikkert for meg også. Men kjenner jeg meg sjøl rett så blir det sikkert mer :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...