Jump to content

Forc scorpio 4x4


Guest Shuttle

Recommended Posts

Guest Shuttle

Heia har en ford scorpio 4x4 men bilen hopper utt revers,når jeg holder girstanga rygger bilen fint,noen sier det kan være en sånn ring så skal stå under girstanga,noen så veit og kan hjelpe meg

 

 

på forhånd takk

 

 

Glemte og si det bilen er en 86 modell og har reversen atme første giret

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

Du har nok en bøyd gaffel i kassa di.... hadde samme problem på en XR4x4... Jeg råder deg til å finne ei ny kasse!!! Trål høgger'n etter ei 2.8 kasse. Trenger ikke være 4x4 for du kan sette over fordelingskassa.... :rolleyes: :rolleyes:

 

 

Håper det hjalp litt :) :)

Link to comment
Share on other sites

hadde samme prob vi.. ettervært så måtte jeg sitte med beinet på girstanga og pappa rygge :D men til slutt sa det bare pang og så var hele driten borte.. var akkuratt som å sette den i fri.. og i ettertid når vi bytta kassa skrudde vi opp og så.. da lå drevet og den stanga i deler i bånn :D Kjøp deg ny kasse du.. må ikke være 2.8

Link to comment
Share on other sites

Guest Shuttle

Altså jeg kan bruke en vanlig 2.8 girkasse bare att den er 5 trins

 

fordelingskassen er heilt i orden

 

Og ka jeg må gjøre da,er det bare og bytte rett over??

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie
Altså jeg kan bruke en vanlig 2.8 girkasse bare att den er 5 trins

 

fordelingskassen er heilt i orden

 

Og ka jeg må gjøre da,er det bare og bytte rett over??

Bytt over og tut og kjør!!! :rolleyes: Er ikke så vanskelig... tror du kan bruke kasse fra iS/2.0 Lat eller noe... bare pass på at det er løst kløtsjhus.... jeg har 4 trinnskasse til salgs da :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Shuttle

Ok,men vil helst ha 5 trins kasse,og noen sier jeg burde ha 2.4 eller 2.8 girkasse

 

Men blei kjempeglad når dere sa jeg kunne bruke en vanlig girkasse,da sparer man mye penger :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Shuttle
Evt kløtsjhus.... men resten passer!!! gå for ei V6 kasse... Tror denne er litt forsterket... B) B)

Takker for all hjelp her

 

og vest noen har en bra V6 kasse og selge si gjerne i fra

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

Bakhjulstrekk kassa på ford med ohc og V6 før DOHC og 2.9.... Har Støpejernshus mot MT75 kassa(Cossie 4x4, DOCH, 2.9,2.4) som har alu hus.. denne vil ikke passe din bil....

Link to comment
Share on other sites

Sikker på at gearkassa e defekt? hvor har den reversen? rekner me den har den oppe til venstre å kan du prøve å skifte bare stanga som er festet med 3 skruer ned på kassa, men vist den er bak til høyre så skaff deg ny kasse. har både scorpion og sierra kasse. men ikke til salgs.

 

Br racinng har og kasse tror eg.

Link to comment
Share on other sites

type 9 kasse = Revers ved siden av 1ste gear

mt75/mtx75 kasse = revers under 5te gear (standard "H" kasse)

12 kuga 2.0

08 mondeo 2,0 (solgt)

07 focus 1.6 (solgt)

01 passat 1,8 T (solgt)

05 focus (solgt)

88 sierra xr4x4(solgt)

99 mondeo (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Guest Shuttle
Sikker på at gearkassa e defekt? hvor har den reversen? rekner me den har den oppe til venstre å kan du prøve å skifte bare stanga som er festet med 3 skruer ned på kassa, men vist den er bak til høyre så skaff deg ny kasse. har både scorpion og sierra kasse. men ikke til salgs.

 

Br racinng har og kasse tror eg.

Har reversen oppe til venste atme 1 giret ja,når jeg skal rygge må jeg holde girstanga skikkelig fast,vest ikke spretter den i fri

 

 

Kan det være nok og bytte girstanga da

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...