Guest crzywiz Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Har plagdes litt med høy tomgang på min Cosworth, Når den er varm, evnt halvvarm når jeg starter den, så ruser den seg opp til 2-3000rpm på tomgang. visst jeg da drar ut kontakten til tomgangsmotoren så faller turtallet til ca 1000rpm som er normalt. starter jeg den uten tilkoblet er også tomgang normalt. Kan man på grunnlag av dette si at tomgangsmotoren er defekt? gjelder en 92mod Cosworth. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 har du ingen du kan låne reg i fra ......... det kan være andre ting , men ok og prøve den først .Det jeg tenker på er att det er jo bare en lufttilskuds ventil - så det er muligheter for vann temp giveren også - sitter ved peile pinnen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Du kan måle dutyen på tomgangsventilen, for å sjekke om den får rett signal fra modul, ellers kan du prøve å rengjøre den med startgass eller noe liknende, er ikke så ratt lite uvanlig at de henger pga skitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest crzywiz Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Jeg har prøvd med 2 forskjellige brukte regulatorer, med samme feil. så det kan vell kansje tyde på at det ikke er den. Kan det da tyde på vann temå giveren? måle dutyen? dvs måle motstanden? hva burde den være? Vært fint visst noen kunne forklart litt hvordan det funker på disse bilene Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Kan være temp føleren din ja. Duty er åpningstid, ikke motstand. Sjekk her hvordan man måler http://www.totenauto.no/teknisk/Sierra_Sap...gnosis_Info.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 bytt vann temp giveren - lettest og ta unden i fra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest crzywiz Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Altså vanntemp givern min som mest sannsynlig er synderen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Store muligheter for det ja, du kan finne en motstand som er korekkt i forhold til normal motortemp, og stikke i mellom på kontakten, for å simulere temp, og se hvordan turtallet blir da. Lettest er å prøve med en ny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest crzywiz Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Visst det altså er 2 ting det tyder på, og jeg har prøvd en annen tomgangsmotor med samme resultat, så peker det mot vanntemp føler. men har denne noe med vanntempen i dashbordet? siden den virker som normalt Det er vell denne dere mener: http://cgi.ebay.com/New-Ford-Escort-Sierra...ksid=p1638.m122 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 er to vann sensorer, ene er blå som sprutet leser ifra, og den andre husker jeg ikke fargen på men den er ikke blå ihvertfall, sistnevnte er til instrumentet i speedoen Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest crzywiz Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Da skal jeg bestille en fra Motorsport Development i england, utrulige prisforskjeller fra england kontra Face f.eks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE WOLF Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 min hadde helt like symtoner som du har. Jeg renset regulatoren med bremserens,og da funket den helt fint. Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil) Sierra is 1986 (Vinterbil) Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil") "Han med RUNE skilt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Da skal jeg bestille en fra Motorsport Development i england, utrulige prisforskjeller fra england kontra Face f.eks. hva er web siden til dette firmaet i england da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest crzywiz Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 hva er web siden til dette firmaet i england da? http://www.motorsport-developments.co.uk/ Jeg bestiller sensoren fra ebay butikken dems. min hadde helt like symtoner som du har. Jeg renset regulatoren med bremserens,og da funket den helt fint.Har prøvd med wd40, uten hell...samt prøvd med en annen dog brukt. er bremserens mer egnet til dette? hvordan renset du da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 jeg har dårlig erfaring med rensing av reg . er den slitt er den ødelagt . bytte vann temp er jo ingen stor utgift ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest crzywiz Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 Ja har mer trua på sensoren iom at jeg har prøvd 2 regulatorer med samme resultat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest crzywiz Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 Byttet vanntemp sensoren og trudde alt var okay, men nei. samme problem. hva annet kan det være? En fuggel kvitret at jeg skulle prøve å justere på co skruen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest crzywiz Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Bump Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 du sier den går på ca 1000 omdreiniger uten tomgangs regulator?det trodde eg isje stemmte helt.er for høyt med 1000 omdr.den skal synke å gå ganske lavt uten den..tror du må ned til 750omdr min.det vil si at viss du prøver å stille ned tomgangen på skruen under spjeldhuset..så kan det være det hjelper når du igjen kobler til tomgansregulatoren.har du sjekka for falsk luft lekkasje på innnsug.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest crzywiz Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 den går ikke på 1000rpm uten, den går litt under Men når den ruser seg med tomgangsmotor ikoblet. visst jeg da begynner å kjøre, så etter en stund så "løsner" den å går normalt på tomgang igjen? Har ikke sjekket, men kan sjekke de nærmeste dagene. er det ikke rart at det bare skjer med regulator innkoblet da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now