HaavardPYA Posted January 29, 2008 Posted January 29, 2008 Skal sveise i nye betar i vangene. Er ca 20-30cm langt. Er det noen som helst sjangse for at bilen kan bli rammeskeiv? Hvordan lager dere nye vanger? Er jo greit der de er rette, men der det er sving på er det værre.. Håvard Humberset 1985 Ford Granada 2,8 Ghia1977 Ford Capri 2,0 S
Gess Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 Jeg fikk reparert ene vangen under en granada jeg hadde. Det var rett bak der den svinger opp mot torpedoveggen.Vi kappet bort den eksisterende biten, ca 20cm, slipte rent, og brettet til en ny vange som vi sveiste på plass. Brukte ca 1mm plate.Vi støttet ikke opp noe som helst og det gikk bra. Er du bekymret for at bilen skal vri seg kan du jo støtte opp bilen med en bjelke, og sette sveisepunkter på hver ende først, slik at det ikke kan dra seg. Så punkter du litt på hver side til det sitter. og helsveiser til slutt. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
HaavardPYA Posted February 1, 2008 Author Posted February 1, 2008 Ok, takker for den. Men mitt problem er at jeg må skifte I svingen opp mot torpedoen.. Håvard Humberset 1985 Ford Granada 2,8 Ghia1977 Ford Capri 2,0 S
Recommended Posts