Jump to content

biltema olje


torpecossie

Recommended Posts

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest -Maverick-

Er det oljetrykket du bruker for å avgjøre kvalitet? Hva måleren din viser kommer jo an på plasseringa av den?

10-60 på kald motor får jo nåla i taket,men hvor mye av det trykket tror du vitale deler ser nytten av?

 

Noe annet er jo om trykket går under akseptabelt,først DA trenger du en olje som takler mer pryl.

kommer igjen an på bruk/nytte.

Edited by -Maverick-
Link to comment
Share on other sites

Er det oljetrykket du bruker for å avgjøre kvalitet? Hva måleren din viser kommer jo an på plasseringa av den?

10-60 på kald motor får jo nåla i taket,men hvor mye av det trykket tror du vitale deler ser nytten av?

 

Noe annet er jo om trykket går under akseptabelt,først DA trenger du en olje som takler mer pryl.

kommer igjen an på bruk/nytte.

 

 

Les innlegge litt nøyere 'a Johann. Det står: Når olja er skikkelig varm. Det er en vesentlig kvalitet i min bok ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Guest -Maverick-

eeh...ja... Skjønte det du,men poenget mitt er fortsatt det samme. Var bare et eksempel for å få frem poenget.

Link to comment
Share on other sites

fant dette på annen side

 

For 5 år siden, da Biltema åbnede i Danmark, var der mange bilistbutikker, som slog på tromme, for den dårlige kvaliteten, på biltemas olje!

 

Forbrugerrådet, og ombudsmannen, gik ind i saken, og testede oljen, fra flere forskjellige selskaber!

 

og rart nok, kom biltemas mineralske olje ut på en annenplads, med både shell og Q8 under sig, og statoils olje på første plassen!

 

Jeg bruker mineralsk olje i min bil, fordi fullsyntetisk faktisk fjerner de fleste aflejringer i krinkelkrokene i motoren!

Her snakker vi om de aflejringer, du gjerne vil have der, fordi de tetter gamle pakninger, og andre små huller!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...