Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. hvor sitter pumpen og bensin måleren(mengdemåleren) på tangen. Hvordan få den løs ?

Hvem av de to jeg har ringet rundt er det ?

Bilde254.jpg

 

Har også et prob med spiddoen. Trur at det er måleren i tankern som har svikta, Men kan jo være spiddoen å. Skal ikke tankmåleren gg lengere ned ? pila altså ?

Bilde257.jpg

 

Hvordan kan jeg teste om spidometeret er ødelagt ? Kan jeg vri på denne så skal nåla på hastihetsmåleren beverge på seg ?

Bilde256.jpg

Posted

Pumpa er den som sitter øverst på tanken, eller midt oppå. Den får du løs ved å vri den ut.

Det ser ut som det er en del rust, så du kan legge ann en sliten skrutrekker, eller noe som er budt, og slå forsiktig med en hammer på en av de "tappene" som stikker opp. Mengdemåleren er den som sitter under der.

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Posted

Tankmåleren går aldri helt ned på Sierraen når du har slått av tenningen/strømmen - den synker bare litt.

Du vrir bare litt på den ytterste tuppen der du har merket, så finner du ut om speedometeret har tatt kvelden eller ikke. Trenger ikke vri så veldig kjapt før at du ser om nåla beveger seg. :)

I'm off..

Posted (edited)
Pumpa er den som sitter øverst på tanken, eller midt oppå. Den får du løs ved å vri den ut.

Det ser ut som det er en del rust, så du kan legge ann en sliten skrutrekker, eller noe som er budt, og slå forsiktig med en hammer på en av de "tappene" som stikker opp. Mengdemåleren er den som sitter under der.

 

ok. takk .Du mener den fkate ufo lignene saken ,med to slanger på ? Må sikkert ta av disse først eller ? Hvordan får jeg de av ?

 

Tankmåleren går aldri helt ned på Sierraen når du har slått av tenningen/strømmen - den synker bare litt.

Du vrir bare litt på den ytterste tuppen der du har merket, så finner du ut om speedometeret har tatt kvelden eller ikke. Trenger ikke vri så veldig kjapt før at du ser om nåla beveger seg. :)

Da fant jeg ut at det er i orden :) . Har bytta spido vaieren nå

Edited by megamann89
Posted
ok. takk .Du mener den fkate ufo lignene saken ,med to slanger på ? Må sikkert ta av disse først eller ? Hvordan får jeg de av ?

 

Jepp! Nei. De er det ikke vits å ta av. Er bare å vri på den "låsen" som pumpa sitter fast i, mens du likevel gjør det så stikker du til ford og skaffer deg en ny pakning. Koster ikke allverden ;)

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Posted (edited)
Jepp! Nei. De er det ikke vits å ta av. Er bare å vri på den "låsen" som pumpa sitter fast i, mens du likevel gjør det så stikker du til ford og skaffer deg en ny pakning. Koster ikke allverden ;)

Ok.takk skal det. Men noen som veit hvordan man løsner denne tilkoblingen ?

Bilde258.jpg

Edited by megamann89
Posted
Ok.takk skal det. Men noen som veit hvordan man løsner denne tilkoblingen ?

Bilde258.jpg

 

 

Det slet jeg som pokker med. Så jeg bare gav opp.

Bruker den samme pumpa og hele pakka på en ny tank.

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Posted

Hei. fant ut hvordan man løsnet den håpløse koblingen. Hvis du ser på forsiden av koblingen(andre siden av der slangen går inn).Er det to hull. Her tokk jeg og stakk en oring tang inni,slik at jeg klemte inn i begge hullen. Da kunne jeg skyve koblingen av B)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...