Maarius Posted February 21, 2008 Posted February 21, 2008 Jeg kjøpte meg en '92 Sierra Sedan 4x4 med dohc motor nå i dag... veldig bra karosserimessig, som var det jeg brydde meg mest om.. Plana er og ha på cosworth styling... og da lurer jeg... er den originale standard fangeren til sierra sedan lik sierra cosworth sin ? Kan ikke si at jeg har sett store forskjeller ute og gå? Eller?
RS|Stian Posted February 21, 2008 Posted February 21, 2008 Siden du har en '92-modell er ikke bakfangern lik den på Cosworthen. Cosworth-fangern har to skiltlys og kun en svart list rundt helt øverst. Vanlig Sierra har ett skiltlys og en mer markant list så og si midt på fangern. På vanlig Sierra sedan fra '87-89 (mener det var denne årgangen) så er fangern lik Cosworth bare ulakkert. Ser MECA har en sånn bakfanger. FordClubNorway.no
Maarius Posted February 21, 2008 Author Posted February 21, 2008 Takker for svar.Akkurat som jeg selv trodde! Når jeg skrev den vanlige standard fangeren, så mente jeg ikke den på 92 modellen min, for den er noe ulik ja som du sier, men det var klart du tok den i utgangspunkt! Har en 88 sedan også skjønner du, og den fangeren mener jeg er helt lik cosworthen sin, bare ulakkert..og ja den har to skiltlys Så da stemmer det bra det du sier! Ser folk tar seg et par tusen i betaling for bakfangerne til Cosworth.. noe som egentlig er merkelig da den gamle ulakkerte er lik
Bjørn_H Posted February 21, 2008 Posted February 21, 2008 Blei nyskjerrig jeg, bilder? 88 Sierra Cosworth 2wd
kjetilr Posted February 21, 2008 Posted February 21, 2008 Den ulakkerte har "ruere" (grov) overflate og må jobbes litt med for å få fin. Mens den orginale fangeren som er beregnet på lakkering hadde glatt og fin overflate.. Elllers lik ja.. Det er vel derfor den "ulakkerte" grove koster litt å få farge på...
Maarius Posted February 22, 2008 Author Posted February 22, 2008 Den ulakkerte har "ruere" (grov) overflate og må jobbes litt med for å få fin. Mens den orginale fangeren som er beregnet på lakkering hadde glatt og fin overflate.. Elllers lik ja.. Det er vel derfor den "ulakkerte" grove koster litt å få farge på... Vel, du har rett i det, men det er en simpel jobb... slip kjapt over fangern, vask den med tynner f.eks.. legg på et par strøk med slipbar grunning.Slip ned grunninga når den har herda, og da er den slett og fin, klar for ny farge. De fleste må jo lakkere om fangern de kjøper uansett...
Recommended Posts