Jump to content

2 stk Pioneer TS-W3004SPL 12"


Knutte

Recommended Posts

Har nå snart tenkt til å bygge anlegg i sedan sierran.

 

Og hadde hadde tenkt meg 2 stk Pioneer TS-W3004SPL subber. 12".

Etter det jeg har skjønt så kan man bruke en PRS-D3000SPL for å drive 2 av subene sammen med en kondensator?

 

Har også lest mange steder at mange bruker batteri istedet for en kondensator for å få mer strøm,

og/eller få samme utbytte?

 

Kan man ikke bare sette i en større dynamo som leverer mer strøm, i stedet for å kjøpe kondensator, og/eller nytt batteri?

 

 

Blir ikke særlig klok på dette, hvertfall ikke når jeg ikke har så mye erfaring :P

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Kondensator trenger man som regel ikke, men oppgradering av kablene til dynamoen, og fra minuspolen til chassi er en stor fordel... større dynamo er en fordel ja.

Men... hvorfor de pioneer subene?? finnes masse som er bedre en dem, som ikke koster allverden ;)

 

 

 

 

Hørt så mye bra om dem :)

 

Har du andre tips til like bra lydkvalitet eller bedre?

 

Også. Hvordan kjøre monoblock på 2 suber?

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Hørt så mye bra om dem :)

 

Har du andre tips til like bra lydkvalitet eller bedre?

 

Også. Hvordan kjøre monoblock på 2 suber?

 

Kommer ann på Ohm du skal kjøre, paralellkoble eller seriekoble osv. Det er så innvikla at jeg ikke tør bevege meg inn på forklaringen, overlater det til noen som virkelig kan det, og fortstår det ikke minst :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Techpoint
Kondensator trenger man som regel ikke, men oppgradering av kablene til dynamoen, og fra minuspolen til chassi er en stor fordel... større dynamo er en fordel ja.

Men... hvorfor de pioneer subene?? finnes masse som er bedre en dem, som ikke koster allverden ;)

Finnes masse som er bedre? jaha...........

 

Av subber i 1500kr klassen tror jeg jaggu ikke jeg vet om noen som holder følge når det gjelder trøkk osv, bare synd at arvtageren til denne subben ikke er så veldig bra pga konstruksjonen.

 

Hørt så mye bra om dem :)

 

Har du andre tips til like bra lydkvalitet eller bedre?

 

Også. Hvordan kjøre monoblock på 2 suber?

Jeg ville nok valgt en annen forsterker enn PRS-D3000SPL, fordi du ikke vil få veldig mye effekt utav denne med disse to subbene.

To slike subber kobles gjerne ned i 1 ohm og da må du ha en forsterker som er 1 ohm stabil.

 

Og da kan jeg foreslå PRS-D2000SPL.

 

Disse subbene tåler endel effekt og jo mer kontroll du har på de jo bedre er det :)

 

Og ville uansett ikke hatt en forsterker under 1000w rms brokoblet i 1 ohm.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en slik Sub i bilen min, har dessverre altfor liten forsterker til å drive den, men spiller ganske greit til tider.

Nå kjører jeg med en Magnat "the rock" 1000W Forsterker, dette er alt for lite, så lurer på en forsterker som er kraftfull nok til å drive den, kjører den paralellkobla i 2 ohm nå. Er det noen som har tips til en forsterker som er stor nok til å drive den lett(1 stykk TS-W3004 SPL), Noen som har tips til ting de vet funker, evt brukt også?

 

Ga faktisk ikke mere enn 700,- for den lett brukt i pappasken, lovlig, en som trengte penger.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en slik Sub i bilen min, har dessverre altfor liten forsterker til å drive den, men spiller ganske greit til tider.

Nå kjører jeg med en Magnat "the rock" 1000W Forsterker, dette er alt for lite, så lurer på en forsterker som er kraftfull nok til å drive den, kjører den paralellkobla i 2 ohm nå. Er det noen som har tips til en forsterker som er stor nok til å drive den lett(1 stykk TS-W3004 SPL), Noen som har tips til ting de vet funker, evt brukt også?

 

Ga faktisk ikke mere enn 700,- for den lett brukt i pappasken, lovlig, en som trengte penger.

 

Dynabel BF7501, www.dynabel.no

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...