Jump to content

Xenonlook i tåkelys


Crazy_Ford

Recommended Posts

Har Bi-xenon som hovedlys, men på dagtid kjører jeg ofte med park og tåkelys.

Har planer om å bytte ut de vanlige halogenpærene i tåkelysa med xenon look halogen, tåkelys er egentli unødvendig siden det er så godt lys i hovedlysa så det er bare for looken.

Sammen med parklys i xenon look tror jeg det blir stilig.

Noen som har gjort dette før?

I boka stod det H8 pærer 35w, har aldri hørt om H8 og trodde 55w var vanlig. anyhow, dette har ikke jeg funnet i xenon look.

 

 

-06 focus ST

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke vits med Xenon i tåkelysglassene da?

Tåkelys er jo kun spredere, og gir ikke noe effekt på sikten i mørke, annet enn redusert synsfelt.

Du vil vel uansett slite med godkjenningen med xenon i de lyktene, da xenon vist nok krever at du har lyktespylere på dem.. :S

Det letteste er å sette inn en pære med lys blå/hvit farge, f.eks Osram sine nye.

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

Guest mk III 04
Er vel ikke vits med Xenon i tåkelysglassene da?

Tåkelys er jo kun spredere, og gir ikke noe effekt på sikten i mørke, annet enn redusert synsfelt.

Du vil vel uansett slite med godkjenningen med xenon i de lyktene, da xenon vist nok krever at du har lyktespylere på dem.. :S

Det letteste er å sette inn en pære med lys blå/hvit farge, f.eks Osram sine nye.

Krav til lyktespylere er kun på nærlys delen, men man får uansett ikke godkjent xenon i en lykt som er godkjent for halogenpære.

Kjøpte xenon-look pærer til grøftelysene mine på mondeo mk3 men xenon-effekten er lik null......

Det finnes xenon-kit man kan kjøpe billig som passer til H8, det blir ikke godkjent men det ser veldig kult ut :-)

 

www.fremtidenslys.no

Link to comment
Share on other sites

kan være jeg blandet benevningene i spørsmålet, men det jeg tenkte er halogenpærer, men med blått lys altså "xenon-look" Så det ble nevnt Osram her. Ønsker altså ikke ekte xenon, tåkelys blir bare brukt på dagen så lysutbytte er ikke vesentlig. Men H8 (ev. H11) på 35 watt er det vanlig. er vel ikke helt sunt for reflektoren å sette i 55w

 

www.fremtidenslys.no, fant ikke H8, men er det noen som har testet de "W5W park pærene?

Link to comment
Share on other sites

Guest mk III 04
kan være jeg blandet benevningene i spørsmålet, men det jeg tenkte er halogenpærer, men med blått lys altså "xenon-look" Så det ble nevnt Osram her. Ønsker altså ikke ekte xenon, tåkelys blir bare brukt på dagen så lysutbytte er ikke vesentlig. Men H8 (ev. H11) på 35 watt er det vanlig. er vel ikke helt sunt for reflektoren å sette i 55w

 

www.fremtidenslys.no, fant ikke H8, men er det noen som har testet de "W5W park pærene?

 

W5W pærene var veldig dårlige, mye bedre med diode pærer.

Diode pærer selges hos Hellanor, koster cirka 50kr for 2 stk.

Sjekk pærene på www.bgu.no

Link to comment
Share on other sites

kan være jeg blandet benevningene i spørsmålet, Ønsker altså ikke ekte xenon, tåkelys blir bare brukt på dagen så lysutbytte er ikke vesentlig.

 

Du bruke disse lysene dine kun sammen med park lys og da som kjørelys :mellow:

Edited by Egil
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest joshiii

Jeg har og tenkt å ha xenonlook i tåkelysa, men på venstre side så er det et deksel bak pæren sånn at jeg ikke kommer til. Hva må jeg gjøre for å skifte den pæren.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...
Guest lassings

har god erfaring med detta da jeg har focus selv. de ryker som regel etter ca 3-4uker pga vibrasjon og dårlig kvalitet. monter heller ekte xenon :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...