Jump to content

FMCN Vålerbanen 2008


Recommended Posts

Banedag 2008

 

Siden Rudskogen arrangeres av Kirkeng og Jamtvedt så har jeg en avtale med de om at FMCN ikke skal holde kjøringer på Rudskogen.

 

Nå er det heldigvis 2 baner i sørnorge så jeg har heller brukt tiden på å få innpass på Vålerbanen. Det er ikke bare å ringe å bestille en dag. De av dere som har lest brukstillatelsen til Vålerbanen vet hvor vanskelig akkurat det er. Her har jeg hatt en jevnlig kontakt opp mot Vålerbanen siden 2006. Og denne uken kom bekreftelsen på at vi får en banedag.

 

FMCN banedag på Våler blir søndag 3.august. Selvsagt var ikke denne datoen førstevalget mitt, men vi fikk nå valget om å få denne dagen eller ingenting i år. Så siden dette ikke var i helgen som Rudskogtreffet skal kjøres så var valget lett å ta. Da det er flere navn på listen under FMCN de kan kontakte.

Våler har 90db støykrav, ingen røde dagsprøveskilt, ingen uregistrerte biler, og det blir heller ingen drifting og breisladdkjøring.

 

Og det er plass til begge treffene for ekstrembiler, løpsbiler, drag, uregistert, og massiv dekkrøyk er noe som kun er mulig på Rudskogen.

Disse treffene er ikke konkurrenter, og når det gjelder FMCN Vålerkjøring så vil det bli ren Ford, klubbmedlemmer, og det vil deles opp i rutinertesjåfører, og nybegynnere/urutinerte.

 

Endelig program for denne dagen vil komme i en tråd nærmere treffdagen.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...