Jump to content

Skjermbreddere til mkII


Guest Lars

Recommended Posts

Hej.

 

Skal ha skjermbreddere til Escort mk2.

Hva er å anbefale av glassfiber eller aluminium? Hvordan festes de i glassfiber? Sikaflex? Og de i alu. må sveises på eller?

 

Hvis man er litt uheldig å slå borti noe vil vel glassfiberen sprekke mens aluminiumen vil bulke seg kraftig, eller er det sterk aluminium?

 

Litt råd og tips er fint. :)

 

Mvh

Lars E. Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Glass er billig, men mye jobb. Gir glatt og fin overgang med mye sparklejobb og det som følger med en slik jobb.

 

Alu er dyrere, og poppnagles fast og er det som brukes i motorsport.

Alu er alu så kjører du av veien trenger du nok en ny alubredder..

Link to comment
Share on other sites

Alu breddere bør limes også.På min røde MK2 var alu bredderene limt og poppa fast.Hvis du velger alu så bruk skikkelig alu grunning så ikke lakken flasser av som det gjorde på min MK2.

1992 Ford Escort RS 2000

2003 Ford Mondeo TDCI

Link to comment
Share on other sites

du bør kjøpe siste classic ford der var det step for step om montering på Mk1 og flere nyttige tips . Mk 2 i stål og MEGET hyggelige priser . Og en liten ting alu må etse primer ellers flasser det av .....................

Link to comment
Share on other sites

Har ikke noe kjennskap til den bilen, men sånne har jeg hatt selv. Disse ser finest ut da de flukter med karossen.

Det finnes visstnok flere utgaver av BDAbredderene.

 

Disse ser ikke så glatte ut. Mer som lastebilskjermer fra en Fserie Volvo. Se frontskjerm så skjønner du. Tror de går under navnet Forest Arches?

http://gallery.ford4fun.com/view_photo.php...m10&id=DSC02090

 

Lånte bildet som eksempel.

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg går for de i glassfiber.

Det blir en kombinert gate- og banebil. Og jeg er altfor opptatt av at ting ser pent og bra ut. Derfor blir det mer cleant med glasfiber som sparkles.

 

Glassfiberne er billigere også. 515,- stk... brukbart. :) Tror det er de iallfall. Er ute etter de på den hvite jeg posta over her. De er breiere bak iallfall.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Kristian

På bilen til Bo (den hvite oppi her) så sitter det Alu forrest breddere. Ikke noe problem å få overgangen slik så lenge man gjøre det rett, og bruker tid på det...

 

De glassfiberbreddera kan for min del bare forsvinne, ikke mye pene, synes nå jeg da, og minuset med glassfiber er at et slag i 30- så vill den bare sprekke!! hehe (en escort mk2 er jo en rallybil, altså vinterbruk også!) hehe..min mening iallefall.

 

Uansett, skal komme en "how to" i classic ford om hvordan man setter på breddere på en escort mk2 i løpet av våren, ifølge hva Dave hos RetroFord i England forklarte meg. Han hadde iallefall laga den ferdig og overlevert den til CF.

 

 

Personelig ville jeg gått får Alu bredderne jeg da, og brukt tid på det..

 

Ford4 fun: MK1 skal ha stålbreddere den, som man sveiser på, slik som i det CF nr...ikke glassfiber på dissa klassikerne synes nå jeg..

 

Rally Design , Prepfab ,Gartrac Ltd selger iallefall det du trenger til slike biler..ellers så har også Burton Power også litt til slik bil!!

 

Men beste anbefaling er å lese et CF blad..der finner du alt.

 

Håper det hjalp litt!

Link to comment
Share on other sites

På bilen til Bo (den hvite oppi her) så sitter det Alu forrest breddere. Ikke noe problem å få overgangen slik så lenge man gjøre det rett, og bruker tid på det...

 

De glassfiberbreddera kan for min del bare forsvinne, ikke mye pene, synes nå jeg da, og minuset med glassfiber er at et slag i 30- så vill den bare sprekke!! hehe (en escort mk2 er jo en rallybil, altså vinterbruk også!) hehe..min mening iallefall.

 

Uansett, skal komme en "how to" i classic ford om hvordan man setter på breddere på en escort mk2 i løpet av våren, ifølge hva Dave hos RetroFord i England forklarte meg. Han hadde iallefall laga den ferdig og overlevert den til CF.

 

 

Personelig ville jeg gått får Alu bredderne jeg da, og brukt tid på det..

 

Ford4 fun: MK1 skal ha stålbreddere den, som man sveiser på, slik som i det CF nr...ikke glassfiber på dissa klassikerne synes nå jeg..

 

Rally Design , Prepfab ,Gartrac Ltd selger iallefall det du trenger til slike biler..ellers så har også Burton Power også litt til slik bil!!

 

Men beste anbefaling er å lese et CF blad..der finner du alt.

 

Håper det hjalp litt!

Okey, men da er det jo greit :P

Alu. er jo selvsagt mye bedre, men jeg trodde glassfiber var eneste løsningen om man skulle ha en fin overgang som Bo sin.

Forresten, du sier at glassfiber-bredderne er stygge. Finnes jo mange forskjellige, men er de ikke like som alu. bredderne da? (De som Bo har) :)

 

Uansett er mk2 prosjektet lagt litt på hylla. Blir en Sierra mk1 først... så blir det nok et Escort prosjekt seinere, da jeg har mer tid og forhåpentligvis mer penger. Da blir den nok bygget som en ren banebil.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...