Jump to content

Recommended Posts

Guest Xenon
Posted (edited)

Selger IST'en min, siden jeg ikke har råd til å ha alle bilene mine lengere...

 

Det er en 5-dørs Sierra IS, ombygd til turbo med følgende spec:

 

Motor:

- Nybygd i februar 2007, gått ca 100 mil etter det

- 205 (merket 2222) blokk (målt og honet)

- Cosworth stempler (kontroll målt, nye ringer og låseklips)

- Cosworth råder (med blybronsje lager)

- Cosworth toppakning

- Nye topplokksbolter

- IS veiv (kontrollmålt, HELT strøken, kjøpt fra Jenspeed, med blybronsje lager)

- Ny vannpumpe

- Cosworth radiator med vifter og termostat

- Ny oppgradert oljepumpe med underspyling fra Cosworth

- Ny kam, kam-lager, ventilløftere og ventiltetninger

- Nyslipte ventiler og ventilseter

- Alt av sim-ringer og pakninger er nytt

- Cosworth 2WD T3 turbo

- Custom grenrør fra Garnes Racing

- Cosworth intercooler

- Custom alu-rør til turbo/IC

- Haltech F5 tilleggssprut (med innbygget MAP-sensor) med 330cc Bosch dyse

- Supersprint eksos fra custom downpipe

 

Drivverk:

- AP Racing sinterlamell, ny org trykkplate

- Cossie mellomaksel

 

Understell/bremser/styring

- Cosworth forstilling og bakstilling, med bremser

- Cosworth 7,52 (2wd) diff, sveiset

- Cosworth 2wd spec X-drilled & grooved skiver foran og bak

- Black Max klosser foran, Mintex bak

- Stålvevde bremseslanger

- Polyrace foringer i alt unntat bakramma

- Gule foringer av ukjent merke i bakramma

- Coilovere foran

- Gule koni bak (med stivere fjærer)

- Cosworth servo

 

Interiør:

- Recaro stoler fra Cosworth

- Halvbur

- Turbotrykk, oljetrykk og oljetemp-klokker

 

 

Motoren ble mappet hos Autokvikk på sommeren 2007. Tenning og bensin er nå helt strøkent. Vi bremset på ca 1 bar, og motoren har veldig bra respons og ga 230hk/340nm. Legger ut bremsepapirer her senere.

 

For å gjøre det klart - bilen ble justert med logging av tenning, bensin og ladetrykk - så her skal alt være i orden. Jeg tror det er relativt skjelden at IS-turboer er såpass seriøst bygd. Bilen ble kjørt 10-15 drag i benken - og dette var helt uten problemer. Dette beviser at denne motoren er solid bygd og tåler juling :) Hadde det vært noen mekaniske problemer hadde den rast under bremsingen.

 

Bilen er EU godkjent.

 

Denne må prøves! :)

 

 

Pris: 38.000,-

 

 

***************************

 

 

6.JPG

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

Edited by egO
Fjernet info for trådfører.
Guest Xenon
Posted
gamle bilen til leo dette?

 

Stemmer:)

... etter en ganske grundig overhaling!

Posted

Ey! Gammelbørsa mi jo, still going strong, med riktige råder denne gangen. Hadde jeg hatt råd skulle jeg kjøpt den tilbake.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Guest Xenon
Posted
Ey! Gammelbørsa mi jo, still going strong, med riktige råder denne gangen. Hadde jeg hatt råd skulle jeg kjøpt den tilbake.

 

:)

 

De gamle rådene holdt jo de og... men ikke krysspinnene! Fikk krysspinnebank. Det ene stempelet så helt herja ut.... Så da passa det bra med alt nytt.. :)

Funker endel bedre nå som massemåleren er der den skal være, og etter en ordentlig mapping også :) Det nye grenrøret var også fint... slipper at det sprekker, slik som det gamle gjorde.

Guest Xenon
Posted
Skal det mye til å få den godkjent med turbo da i vognkortet?

 

Der vet jeg ikke, men jeg vet at det finnes godkjente IST i Norge, og denne burde jo ikke være noe problem, siden den har større bremser og det aller meste er Ford (Cosworth) deler.

Guest Xenon
Posted

For å gjøre det klart - bilen ble justert med logging av tenning, bensin og ladetrykk - så her skal alt være i orden. Jeg tror det er relativt skjelden at IS-turboer er såpass seriøst bygd. Bilen ble kjørt 10-15 drag i benken - og dette var helt uten problemer. Dette beviser at denne motoren er solid bygd og tåler juling :) Hadde det vært noen mekaniske problemer hadde den rast under bremsingen.

Posted

Solgt til en på forumet, nicket nevner ikke jeg. :)

 

Stengt.

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...