Jump to content

Scorpio `92


granada81

Recommended Posts

Hei folxxx... har nettop kjøpt meg en scorpio 2.0i doch `92 modell...

 

Lurer på om noen har tips om senkesett og eventuell styling til denne? DEt er en sedan, altså med bakluke uten vindu ^^ hehe, må være bra beskrivelse ?

 

Senkesett er ett must, noe skikkelig senking, minimum 40mm!

 

Konfilter er vel greenfilter å montere på etr tomgangstingen som sitter på plastrøret? sette det på etr den å røske vekk orginal boks, å den andre merkelige boksen som sitter der? ingen fare ved å koble vekk den? ser ikke ut som den jør noe? annet enn at luftinga på toppen står der, men den kan jeg vel bare sette på ett lite sånnt filter på?

 

håper på snare svar da snøen å vekke, å jeg vil nærmere asfalten ^^

Link to comment
Share on other sites

Konfilter er vel greenfilter å montere på etr tomgangstingen som sitter på plastrøret? sette det på etr den å røske vekk orginal boks, å den andre merkelige boksen som sitter der? ingen fare ved å koble vekk den? ser ikke ut som den jør noe? annet enn at luftinga på toppen står der, men den kan jeg vel bare sette på ett lite sånnt filter på?

 

håper på snare svar da snøen å vekke, å jeg vil nærmere asfalten ^^

 

Les denne tråden -> http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=30983 <- Der bør du få svar på det du lurer på angående K&N-konvertering. :)

 

Ellers så går vi vel alle rundt og venter på tørr asfalt. ;)

1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia

1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive

1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6

Link to comment
Share on other sites

Fant en film på youtube, denne har likedan front som min... Er det denne stylinga som er på denne som er den nye "facelift" RS stylinga? i forhold til RS stylinga på de fra 85-91? syns ikke den var så ille jeg da ....

 

 

Senkesett da noen, leter meg ihjel, finner bare 30mm i england å jo :'( vil ha mere... skal da bare cruises ^^

 

Håper noen har svar på dette, må ha noe mer styling enn orginalt ja, syns fronten på den på linkn der er fet jeg, men min smak d da

 

Snart tørr asfalt ja, er det her, men liiiiit tidli å hive på 18" enda da ....kan jo komme noe snædritt ijen...

 

Hjelp da folkens :-)

Link to comment
Share on other sites

Fant en film på youtube, denne har likedan front som min... Er det denne stylinga som er på denne som er den nye "facelift" RS stylinga? i forhold til RS stylinga på de fra 85-91? syns ikke den var så ille jeg da ....

 

 

Senkesett da noen, leter meg ihjel, finner bare 30mm i england å jo :'( vil ha mere... skal da bare cruises ^^

 

Håper noen har svar på dette, må ha noe mer styling enn orginalt ja, syns fronten på den på linkn der er fet jeg, men min smak d da

 

Snart tørr asfalt ja, er det her, men liiiiit tidli å hive på 18" enda da ....kan jo komme noe snædritt ijen...

 

Hjelp da folkens :-)

Skjønner ikke hvorfor dere skal ødelegge bilene deres med senkesetta. Er så j... dårlige veier her. Har heller satset på forsterka krengestag og doble fjærer bak. er fortsatt komfort igjen da, men begynner vel å bli gammel sikkert :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Fant en film på youtube, denne har likedan front som min... Er det denne stylinga som er på denne som er den nye "facelift" RS stylinga? i forhold til RS stylinga på de fra 85-91? syns ikke den var så ille jeg da ....

 

 

Senkesett da noen, leter meg ihjel, finner bare 30mm i england å jo :'( vil ha mere... skal da bare cruises ^^

 

Håper noen har svar på dette, må ha noe mer styling enn orginalt ja, syns fronten på den på linkn der er fet jeg, men min smak d da

 

Snart tørr asfalt ja, er det her, men liiiiit tidli å hive på 18" enda da ....kan jo komme noe snædritt ijen...

 

Hjelp da folkens :-)

 

Har 40mm senkesett på min scorpio 2.0 dohc 94 mod :)

Fikk tak i det på mekonomen.

Link to comment
Share on other sites

Okei, fant det til 1900 jeg, men har noen kjenninger som jobber på mekonomen her på stjørdal ,så skal no prøve å få liten rabatt jeg å ja :P he he he ...

 

Finns ikke noe rs deler å skaffe da? lite å høre om det her :-(

Link to comment
Share on other sites

Okei, fant det til 1900 jeg, men har noen kjenninger som jobber på mekonomen her på stjørdal ,så skal no prøve å få liten rabatt jeg å ja :P he he he ...

 

Finns ikke noe rs deler å skaffe da? lite å høre om det her :-(

 

Leter selv :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...