Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har planer om å bygge Zetec i Sierra´n min.

Er det noen som har noen forslag på hvem jeg ka kontakte for å finne ut noe

mer om hva som kreves for å få dette godkjent?

Ikke mye hjelp å få på det lokale biltilsynet hvertfall.

Fikk bare beskjed om å kontakte Ford.

Og hvem hos Ford i så fall?

Ford Sierra bilcrossbil ´89

Ford Escort MK2 Zakspeed ´76

Peugeot 406 2.0TD Stv ´02

Posted

Eg kan aldri tenke meg at Ford er særlig interessert i å hjelpe deg. Det beste tror eg er å sende en søknad til biltilsynet og gi en nøye beskrivelse på hva du skal gjøre og dokumentasjon på delene du skal bruke. Er de vanskelige på ditt lokale bt så bare sender du det til noen andre. Vil ikke tro det skal være noe problem å få det der godkjent.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Posted (edited)

Har planer om å bruke deler fra Sierra XR4x4i når det gjelder støtdempere/fjører, bremser og bakstilling hvertfall.

Mener å ha sett Sierra IS-turboer godkjent med dette og med en høyere effekt enn det jeg har planer om.

Hvis ikke blir det Cosworth deler.

Men holder med at bare bremsene er godkjent for dette, eller må resten av understellet også være det?

Men må vel til Ford for å få dokumentasjon på hvor mye disse delene er godkjente for?

Edited by sierraracing

Ford Sierra bilcrossbil ´89

Ford Escort MK2 Zakspeed ´76

Peugeot 406 2.0TD Stv ´02

Posted

Var å hørte på biltilsynet i dag. Måtte ha understell og bremser som er godkjent for effekten.

Og dokumentasjon på hvor mange hk det var godkjent for.

 

Men hvordan blir det med bremser i forhold vekt da.

En XR4x4 veier jo en del mer enn en standard IS.

Så om XR4x4 bremsene er godkjente for 150hk og et visst antall kilo,

er de da fortsatt bare godkjent for 150hk selv om de sitter på en bil som veier 75-100 kg mindre?

Ford Sierra bilcrossbil ´89

Ford Escort MK2 Zakspeed ´76

Peugeot 406 2.0TD Stv ´02

Posted (edited)

Er det noen som kunne tenke seg og hjelpe meg med søknad?

Er helt grønn på sånne ting.

 

Men er det lettest å få godkjent ombygningen med original motor først, for å så godkjenne trimmingen?

Eller har ikke det så mye å si?

Edited by sierraracing

Ford Sierra bilcrossbil ´89

Ford Escort MK2 Zakspeed ´76

Peugeot 406 2.0TD Stv ´02

Posted

Det finnes mange gode sider om hvordan du skriver en god søknad på nettet. Google er din bestevenn ;)

 

Fordelen er å ha en god dialog med bt.

logo_cosworth_small.gif
Posted

hehe, det er da så.

var ikke så lett det med han jeg prata med.

skikkelig sløv fyr.

Ford Sierra bilcrossbil ´89

Ford Escort MK2 Zakspeed ´76

Peugeot 406 2.0TD Stv ´02

Posted

Men er det noen som vet om noe Bt som har peil på Ford et sted på østlandet?

Buskerud, Oppland, Oslo området?

Telefonnummer, kontaktperson?

Ford Sierra bilcrossbil ´89

Ford Escort MK2 Zakspeed ´76

Peugeot 406 2.0TD Stv ´02

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...