Jump to content

sikring til bemsinpumpa ryker


Guest hjelmeland racing

Recommended Posts

Guest hjelmeland racing

sikringen til bensinpumpa ryker, har studert litt, å skjøl om eg tar ut relet til pumpa ryker sikringen. nåken våre borti detta før ????

Link to comment
Share on other sites

Kortslutning i kretsen til bensinpumpa.

Ville lagt opp nye ledninger viss jeg var deg.

Dette kan man med fordel gjøre uansett, siden bilene begynner å bli noen år,

og ledningene gjerne har sett sine bedre dager :)

 

Forresten, viss sikringer ryker selv om du har utav reléet, ligger jo ikke problemet etter reléet og bak mot pumpa.

Du kan jo sjekke koblingene til reléet, om du har spenning på jordningen f.eks?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Guest hjelmeland racing

e lik sikringsboks som på vanlig esc mk5, skifta sikringsboks, men da va ingen forskjel, sikringen ryker forsatt .

Link to comment
Share on other sites

e lik sikringsboks som på vanlig esc mk5, skifta sikringsboks, men da va ingen forskjel, sikringen ryker forsatt .

 

Har sjøl hatt problem med pumpe så ikkje gikk - då va det dårlig kontakt i en kobling så ligger bak bakfangeren.... omtrent ved skiltlyset....

Mulig det kan oppstå kortslutning og der som kan få sikring til å ryke....kanskje verdt å ta ein titt ?

(min er ein 96 esc-cos... men er vel likt på den gamle typen ?)

 

Når du først har av den kontakten der kan du jo måle ledningene i forhold til jord og då... se om det kan være isolasjonen på ein av de som er dårlig så den ligger til jord - det får somregel sikringen til å gå..

Edited by joe
Link to comment
Share on other sites

Guest hjelmeland racing
Sjekk kontakten på pass siden under dasjen der.. den har ein lei tedens til å smelte. ca i det området som hjernen ligger.

da skjedde på ein sedan cos eg hadde ja .

 

Det finnes mangen utg av den sikringsboksen, du må ha en med akkurat samme dele nr. Ellers er det som joe sier med de ledningene bak der ja

va samme delenumer. kontakten ved bakfangeren var ok, pumpo treker kun 4,3 amp

Link to comment
Share on other sites

Guest hjelmeland racing

har ikkje funne nåke feil endo, men no går pumpo heilt til eg starte bilen då ryke sikringen etter 2 sek.. fant ingen kontakt/stikk på høgre side under dashborde sån som de er på sierra.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...