granada81 Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 Hei, som tittel sier, noen som kan lufterekkefølga på scorpion? Trenger den litt fort ^^ Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 Hei, som tittel sier, noen som kan lufterekkefølga på scorpion? Trenger den litt fort ^^ Høyre bak, venstre bak, høyre foran, venstre foran. Link to comment Share on other sites More sharing options...
granada81 Posted April 2, 2008 Author Share Posted April 2, 2008 Thank you, det var kjapt svar :-) Da er det bare bytte caliper å lufte da :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scorpio24 Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 (edited) Hei, som tittel sier, noen som kan lufterekkefølga på scorpion? Trenger den litt fort ^^ Se på denne:http://www.granada-and-scorpio-online.com/...hp?postid=44964 eller denne:http://www.granada-and-scorpio-online.com/...hp?postid=44965 Informasjonen er hentet fra Granada and Scorpio Online Litt dårlig kvalitet på det bildet, men rekkefølgen der er VF, HF, VB, HB. (Kanskje fordi det er en engelsk bil de snakker om her, med hovedsylinderen og rattet på feil side..?)PS: Les prosedyren for å lufte bremsene bak hvis det gjelder din bil. Edited April 3, 2008 by Scorpio24 1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
granada81 Posted April 3, 2008 Author Share Posted April 3, 2008 ehhh? okeij, no ska æ innrøm æ vart usikker selv? men ka e vitsen me å slå på tenninga? har ingen motor som pumpe bremsevæske dda vel? aldri hørt om. tenker jeg ringer på ford norge idag jeg og spør... :-P Link to comment Share on other sites More sharing options...
granada81 Posted April 3, 2008 Author Share Posted April 3, 2008 Snakket men ford trondheim nå :-) Å det var visst lurt , man skal starte bak på høyre så venstre, men før man skrur opp luftenippel skal man ha pedal halv veis inne, sette på tenning , skru opp høyre nippel, til luft er ute, gå på venstre å gjøre samme prosedyre på den, når luft venstre er ute, skal man skru av tenning før man slipper pedalen ut... Foran er det høyre først så venstre uten tenning på Så det var en kombo av forslaga jeg fikk :-) Men nå skal det bli brems på meg å Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scorpio24 Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Snakket men ford trondheim nå :-) Å det var visst lurt , man skal starte bak på høyre så venstre, men før man skrur opp luftenippel skal man ha pedal halv veis inne, sette på tenning , skru opp høyre nippel, til luft er ute, gå på venstre å gjøre samme prosedyre på den, når luft venstre er ute, skal man skru av tenning før man slipper pedalen ut... Foran er det høyre først så venstre uten tenning på Så det var en kombo av forslaga jeg fikk :-) Men nå skal det bli brems på meg å Da fikk vi alle det riktige svaret. Takker! 1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now