Jump to content

Muffens med afr verdien


Guest Ruslebiff

Recommended Posts

Guest Ruslebiff

Hei!

 

AFR verdien min går opp og ned som en jojo når bilen "pøver" å gå på tomgang. map sensor er byttet, veiv og fase sensor byttet, tempfølere sjekket-ok, bensinpumpe ok, filter ok.

Er 4 wd tps sensor rød? eller er det ingen "fargekode" på dem. Det har vært omkoblet både map (pga. uoriginal fra før) og tps. Noen som har no tips?

Link to comment
Share on other sites

Visst det er org p8 modul, så har du ikke co justering. 4wd tps finnes i både rød og svart. Bruker chipen din lambda styring, i så fall kan det være lambda sensor, ellers er falsk luft noe som spiller stor rolle her

Link to comment
Share on other sites

Guest Ruslebiff

ENDELIG!!!! :)

Nå går bilen nesten som ei klokke, etter en del fikling (omkobling tps og map og justering av co på gehør) så rusler bilen noenlunde. Var ute på en liten testrunde i stad B) , syns han gikk litt magert ved skikkelig pådrag, hadde øya limt på afr`n, gløtta bort på turbo trykket og så at nåla stod i pigg 2 bar++.slangen til WG hadde vist forlatt sin posisjon :o , ikke så rart den blei litt mager.

Hva er det afr skal være på tomgang ca.? L6 med grønne dyser og pukkelryggchip, bare så jeg har litt å gå ut i fra. ligger nå på 14,5 ca.1000 omdr.min.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ruslebiff

Hadde vel rundt 15 tror jeg, men det var jo med maks lading. tenkte jeg skulle legge meg på 1,5 ca. får se litt. først skal den på eu, og da er det vel greit at den går litt magert.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ruslebiff

Får prøve å fiiinjustere litt før kontroll ja, bare dem ikke henger seg opp i at det ikke er kat på 89 modellen min.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ruslebiff

kan vel stemme det kanskje ja. Bør vel være lambdasonde på biler med kat? Og jeg har ikke lambda. Hvis det er tilfellle har jeg ikke noe å frykte tror jeg/håper jeg.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...