Jump to content

veng fangere


dohcboy

Recommended Posts

ja mye bedre en orginale plasten. var hvertfall det i den veng fanger'n jeg hadde. Den bungla seg heller enn at den "knuste"..

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp montert en taiwan-fanger fra veng på Sierra`n etter at et rådyr tok livet av seg i fronten min. Den fangeren jeg fikk var det elendig passform på, plasten er altfor hard, de har byttet ut skumforsterkningen med isopor og halvparten av de rektangulære hulla til lista var ikke der. Ene styrepinnen oppe på høyre sida knakk rett av da jeg skulle skli fangeren i sporet før jeg skrudde opp frontfestene.(Dette skjedde uten vold). Fangeren var altfor rett så det var et helvete å få festa den på sidene i det hele tatt.

Innfestinga til grøftelysa hadde forskjellig dybde på høyre kontra venstre side.

Jeg kjøpte en GHIA/Xr4 fanger for 2800,-.

 

Er du nøye så ikke regn med at dette skal gå på en liten kveld å montere, alt må tilpasses og modifiseres og du må være tålmodig. Det er mitt tips.

Jeg var først på Ford i Halden for å kjøpe en original men der sa de at de ikke kunne skaffe de lenger så jeg ble henvist til Veng.

Fant senere ut at en original fanger fra Ford er 1000,- dyrere og at de kunne skaffe både fanger og klips til skiltet på Ford i Sarpsborg.

 

Neste gang kjøper jeg original fanger.

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

Det er nok forskjellig kvalitet fra fanger til fanger, desverre, jeg husker ikke hva min het, men var en Ghia-fanger m/tåkelys

Jeg kan se om jeg ikke får tatt noen bilder av fangeren i morra elns.

og jeg har ikke modifisert den i det heletatt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...