Jump to content

(Hvordan få Zetec i en Xr2i Cvh?)


gulbrandsen

Recommended Posts

En del av de ble vel levert med 1.8 Zetec så ser ikke noe problem med og bruke en 2 liter.

 

ja stemmer endel ble levert med det, men den jeg har står det en cvh motor i. så spørsmålet er om jeg må få takk i nye motorfester og lignende??

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford For Life

sjekk på burtonpower.com etter motorfester og med det samme så kan du se etter motor vist du ikke har skaffet deg..

skal du også ha motor kan et alternativ utenom burton være vulcanengines.com

Link to comment
Share on other sites

Guest ProBoTecH

Nå er det vel ikke alle som kan ta seg råd å sette i en "ny" levert motor fra ett firma heller :)

Men 1,8 skal passe fint nedi motor fester får du vel tak i vist du tråler høggeri og lignende..

Og finner du orginal fester skal 2.0 også være "bolt on" Blir altids litt tilpassing men skal gå forholdsvis smertefritt.

Når det gjelder girkasse trur jeg den du har passer på.. Kan også bruke RS turbo kasse sånn at du får diffbrems osv.

Så da er det bare ledningene igjen :)

Edited by ProBoTecH
Link to comment
Share on other sites

Setter du nedi en 2.0 må du sette på 1.8 vannpumpe, bunnpanne å oljeoppsugings rør.

 

ja det er greit... men tenkte mere på motorfester og lignende har cvh motor xr2i i den nå. men så har jeg lyst til å putte zetecen nedi... men hva må gjøres.. med motorfestet??? blir sansynlig rst kasse så da går jo girkassefeste ca over....

Link to comment
Share on other sites

og 1,8 zetec svinghjul, ellers passer ikke girkassen fra rsturboeller den du har i bilen din idag

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Det motorfestet du har nå trengs modifisering, nå stemmer bare 2 av de 4 hullene med de som er på blokka. Du må også slipe litt ¨på innsuget om du bruker zetec alu innsug.

Du kan også fint bruke svinghjulet fra CVH motoren din, du må bare borre opp hullene 1mm. Dette blir da som ett lettet svinghjul på 2.0 zetecen ^_^

Link to comment
Share on other sites

Det motorfestet du har nå trengs modifisering, nå stemmer bare 2 av de 4 hullene med de som er på blokka. Du må også slipe litt ¨på innsuget om du bruker zetec alu innsug.

Du kan også fint bruke svinghjulet fra CVH motoren din, du må bare borre opp hullene 1mm. Dette blir da som ett lettet svinghjul på 2.0 zetecen ^_^

 

ok takk for svare jeg ventet på...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Jeg lurer litt på 2.0 Zetec i min, men vet ikke hvor mye arbeid det blir. Har sett på en del sider, virker som det er greit mye arbeid. Han som skal være med meg på dette, vil jo i tillegg kjøre på med turbo og sprut og hele pakken, så det blir jo ***** dyrt. Mange som sier det til meg, gi blanke i å drive å trimme og herje med påkost på en bil som er verd så lite, men det går liksom ikke inn hos meg, ettersom jeg er veldig interessert i det da.

Fornuftig : Nei

Moro : Ja!

03` Focus RS #3436

85` MB 190D US

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...