Jump to content

manuell kasse til scorpio 24V cosworth


Guest ove

Recommended Posts

Jeg har en 91 mod scorpio 24V cosworth med def aut kasse. Skal hive den ut og montere man kasse.

Noen spørsmål:

 

-Hva duger best av type N eller MT75?

-Passer alle MT75 kasser? (fra 2,0-8V, 2,0-16V, 2,3-16V, 2,5D, 2,5TD, 2,4i, og 2,9i)

-Eller passer den kun fra 2,9i?

-Mellomaksel?

-Startmotor?

-Speedometergiver, elektrisk til MT75? (har en sånn i aut kassa)

-Konsoll? (ghia)

Link to comment
Share on other sites

Fikk du ikke bra nok svar på mail?

 

- MT75 er klart best.

- Bare MT75 fra V6 passer.

- Du må ha lengre mellomaksel, den fra 2,9 manuell. Rett og slett fordi kassa er kortere.

- Starteren kan du bruke opp att.

- Siden du har elektronisk speedo i bilen lønner det seg å kjøpe en kasse som har dette fra før. Men det er ikke krise om du dumper borti ei med wire heller. Det er bare å bytte ut wiren som går inn på kassa med en plugg (koster 15,- på ford) og VSS-sensoren som sitter på andre siden av wirehullet.

- Når automatkassa di er ute blir det et hull mellom framsetene dine, her kommer det til å stikke opp en gearspak, der tar du enkelt og greit og monterer alle støydempingsflakene (vet ikke helt hva jeg skal kalle dem..) og kjøper deg en ny skinnpløse hos ford. Denne koster 150,-

- Du må også koble om park-starsperra. Slik at bilen din ikke tror den står konstant i park.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Fikk du ikke bra nok svar på mail?

 

- MT75 er klart best.

- Bare MT75 fra V6 passer.

- Du må ha lengre mellomaksel, den fra 2,9 manuell. Rett og slett fordi kassa er kortere.

- Starteren kan du bruke opp att.

- Siden du har elektronisk speedo i bilen lønner det seg å kjøpe en kasse som har dette fra før. Men det er ikke krise om du dumper borti ei med wire heller. Det er bare å bytte ut wiren som går inn på kassa med en plugg (koster 15,- på ford) og VSS-sensoren som sitter på andre siden av wirehullet.

- Når automatkassa di er ute blir det et hull mellom framsetene dine, her kommer det til å stikke opp en gearspak, der tar du enkelt og greit og monterer alle støydempingsflakene (vet ikke helt hva jeg skal kalle dem..) og kjøper deg en ny skinnpløse hos ford. Denne koster 150,-

- Du må også koble om park-starsperra. Slik at bilen din ikke tror den står konstant i park.

Takk for ditt svar. Jeg har erfart at aut kassa er tung som bly da jeg byttet den for to år siden. Hvordan er vekten på MT75 i forhold? Håper den ikke er like blytung.

Link to comment
Share on other sites

Fikk du ikke bra nok svar på mail?

 

- MT75 er klart best.

- Bare MT75 fra V6 passer.

- Du må ha lengre mellomaksel, den fra 2,9 manuell. Rett og slett fordi kassa er kortere.

- Starteren kan du bruke opp att.

- Siden du har elektronisk speedo i bilen lønner det seg å kjøpe en kasse som har dette fra før. Men det er ikke krise om du dumper borti ei med wire heller. Det er bare å bytte ut wiren som går inn på kassa med en plugg (koster 15,- på ford) og VSS-sensoren som sitter på andre siden av wirehullet.

- Når automatkassa di er ute blir det et hull mellom framsetene dine, her kommer det til å stikke opp en gearspak, der tar du enkelt og greit og monterer alle støydempingsflakene (vet ikke helt hva jeg skal kalle dem..) og kjøper deg en ny skinnpløse hos ford. Denne koster 150,-

- Du må også koble om park-starsperra. Slik at bilen din ikke tror den står konstant i park.

Hei, det er bare meg igjen. Har noen spørsmål angående monteringen:

Hvordan blir det med pedalsettet, er det bare å montere de rett på plass, og finnes det ferdig hull i torpedoveggen for clutchvaieren?

Link to comment
Share on other sites

Den er veldig mye lettere, ikke noe problem.

Hullene til clutchwire og fester til pedalsett er der allerede, så du slipper borring i torpedoveggen. :)

Takk,det var godt å vite!

Link to comment
Share on other sites

Har den 2,4 eller 2,9 motor så har den MT75.

Siden du har el.speedo. se etter fra før ansiktsløftingen i -92.

Har en 93 mod kasse med tilbehør i kikkerten. Kassa har ikke gått mer enn 124000 km.

Link to comment
Share on other sites

Nok et spørsmål:

Denne kassa jeg har i kikkerten er fra en (den gang)strøken stasjonsvogn med skade i hekken. Alle deler til ombyggingen følger med. Passer en mellomaksel fra en stasjonsvogn?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...