Jump to content

Ca pris på Capri?


tonyku

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg veit av en 81 Capri tilsalgs.

 

Bilen har rulla 96000 km. Relativt velholdt, inntill det blei finni rammerust på den.

 

Bilen blei plukka fra hverandre, Sandblåst, sveiset, syregrunnet og lakkert. Bilen står nå i deler. Den er godkjent med Cossie motor.

Alle deler følger med, Gjenstår lakkering av karroserri og montering av motor, interiør osv.

 

Hva må jeg regne med å gi for den?

Hva kan jeg forvente å få for bare karroseriet viss jeg velger å bruke motor/drivverk?

 

Takker for svar

-91 535i Turbo

-94 530i delebil

-98 E36 Touring

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford For Life

nei allt i fra 30-100.000 i kjøpe sum og skal du selge så kan du sikkert ta 20-25.000 bare for karosseri

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Jeg veit av en 81 Capri tilsalgs.

 

Bilen har rulla 96000 km. Relativt velholdt, inntill det blei finni rammerust på den.

 

Bilen blei plukka fra hverandre, Sandblåst, sveiset, syregrunnet og lakkert. Bilen står nå i deler. Den er godkjent med Cossie motor.

Alle deler følger med, Gjenstår lakkering av karroserri og montering av motor, interiør osv.

 

Hva må jeg regne med å gi for den?

Hva kan jeg forvente å få for bare karroseriet viss jeg velger å bruke motor/drivverk?

 

Takker for svar

 

Vanskelig å prissette et slikt prosjekt. Det spørs jo helt hva slags deler som følger med. Generelt er trenden på Capri-priser at originalbiler stiger/holder seg i verdi, mens ombygde biler prissettes lavere. At bilen er godkjent med Cosworth motor behøver ikke å bety så mye. Det betyr mer hvordan grunnarbeidet er utført og hvilke deler (interiør, understell, motor, drivverk osv) som følger med. Spør du 10 forskjellige Caprientuiaster hva et slikt prosjekt kan verdsettes til, får du like mange svar.... :wacko: Men å gi opptil 100k kr for den som forrige innlegg skisserer er det bare å glømme. Da må det i så fall være mange gromme deler med.... :blush:

 

Et karosseri i god stand uten drivlinje er heller ikke lett å gi noen eksakt verdi på. Møter du rette personen, så er utrolig hva du kan få... Tipper en 20-25k er maks hva du kan få hva som betales for slikt.

Mvh,

Jam

 

'77/84 Capri 2.8i

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar hittil. Kan se om jeg får lagt ut noen bilder når jeg har vært å sett på den å fått litt mere informasjon angående bilen, deler osv.

 

Er forresten en ombygd 2.8i.

-91 535i Turbo

-94 530i delebil

-98 E36 Touring

Link to comment
Share on other sites

Hva må jeg regne med å gi for den?

Hva kan jeg forvente å få for bare karroseriet viss jeg velger å bruke motor/drivverk?

Hva du må gi for den kan du kansje spør selgeren om :lol: :lol:

 

At bilen er godkjent med Cosworth motor behøver ikke å bety så mye. Det betyr mer hvordan grunnarbeidet er utført og hvilke deler (interiør, understell, motor, drivverk osv) som følger med.

Et karosseri i god stand uten drivlinje er heller ikke lett å gi noen eksakt verdi på. Møter du rette personen, så er utrolig hva du kan få... Tipper en 20-25k er maks hva du kan få hva som betales for slikt.

Hva hele bilen er verd kan ikke jeg si noe om. Har ikke peiling på hva en Cosworth motor m/tilbehør er verd for tiden. Men når det gjelder resten av bilen og spesielt karosseriet er jeg veldig enig med det JAM skriver, men jeg vil påstå at det har endel å si at bilen er godkjent med Cosworth motor. Selvfølgelig har tilstanden på karosseriet og kvaliteten på det som er utført veldig mye å si, men det har også godkjenningen.

 

Ikke sikkert det vil ha så mye å si på beløpet du får for karosseriet, men det bør gjøre det mye enklere å selge. Det finnes mange Cosworth Caprier rundt om i norge, men ytterst få er godkjent. Om du skal selge komplett bil eller bare karosseri vil denne bilen være midt i blinken for den rette personen. For en som planlegger å byggge seg en Cosworth Capri må det jo være et STORT pluss å starte med et 2.8i karosseri som allerede er godkjent...

 

Hadde det ikke vært for at jeg allerede har et par Caprier flere en jeg har plass til hadde dette vært et karosseri jeg kunne tenkt meg selv. (Capri manien har nok tatt overhånd her ja :rolleyes: )

 

Når det gjelder pris på reint karosseri er det vanskelig å si noe uten å ha sett det først, men 20-25' er vel i overkant. Da bør det være utrolig bra..

 

Mvh

KIB - en Capriholiker

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...