Jump to content

*SOLGT* Turbo kitt til sierra selges. *KOMPLETT*


cossie_storm

Recommended Posts

Turbo kitt selges.

Samme kittet som brukt under turbo guiden som ligger i sierra forumet.

Turbo :

Grenrør(tror mr garnes spesial

Downpipe : hele veien fra downpipe og bak(garnes igjen?

Slange fra turbi til IC

IC

Trykk rør fra IC til innsug med 2.stk dyser(tror cosw og\eller audi s2 dyser

Bensin tilkoblinger med tstykke

2 stk trykkvakter + div kalbler for og koble disse til

Cosworth radiator med el vifter(home made style )

Olje rør til og fra turbo med tstykke og nipler

Div kabler\målere osv

 

Selges til høyeste bud

prisantydning 8k+-

 

 

Monterings manual følger også med :)

 

som sakt. Bilder og pris kommer i løpet av helga

 

*moderator- Håper det går greit at pris kommer da ;) *

 

Adminedit: Joda, helt ok det. ;)

 

Ronny

Østfold

95706436

cossiest@online.no

 

Bilder:

turbo2.jpg

 

turbo.jpg

 

eksos.jpg

 

eksos2.jpg

 

trykkrr.jpg

 

ic.jpg

 

instru.jpg

 

coswradiatorogvifte.jpg

 

Trykkvakterkabel.jpg

 

forlengelseskabelforluftmengemler.jpg

Edited by cossie_storm

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

til hva slags motor??

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Solgt? Det er bolt on, eller må jeg bygge til nye fester for radiator? Åssn ladetrykk har du kjørt på? Åssn turbo er det? Hvilken tilleggsdyser er det?

 

Mvh Tony A

-91 535i Turbo

-94 530i delebil

-98 E36 Touring

Link to comment
Share on other sites

Hei

ja er bolt on :)

feste til radiator har du. er 2 steder du kan feste den på sierran.

 

kjører du på 0.6 så har du en motor som bør være bra drift sikker. får du en tenningsforskyver, kan du lade mer.

kan også lade mer uten også, men da må du stille en god del på tenningna(går f.eks dårligere på lavt turtall og bra på toppen osv)

Det som er greit med trykkvakter og ekstra dyser i stedet for og sette inn 4 stk større dyser er at man bruker mye mindre bensin.

 

Ved brukt av trykk vakter, så får bare bilen mer bensin når du kjører med overtrykk :)

 

turbo er garret. regner med t3.

Dysene er enten cosw eller audi s2 dyser.

De leverer nok :)

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford For Life
skal du ikke ha V8 likevell? eller har du flere jern?

 

joda skal ha v8 men har også en r4 ohc som vil ha litt kosing hehe..

skal muligens bruke den ohc motoren i bilen frem til v8ern blir overhalt lakert og trimma noe jeg tror vil ta litt tid.

driver også og stusser litt på kompressor men er ikke sikker på hva som er best på v8ere.

er det noen som har litt info så kan derre svare i taunus v8 linken på taunus forumet slik at vi slipper og søpple ned denne tråden her med ot hehe

 

Sorry ot

Link to comment
Share on other sites

:) hvordan fungerer trykkvaktene? Hvor henter jeg signaler til dem?

 

du drar en slange fra feks en T mellom turbo og wg til trykkvakta.

Når trykkvakta får et visst ladetrykk så slår den over en bryter som gir strøm til de ekstra dysene.

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Da er det vell mulig å hente ut ca 160-170 hk i is motorn da eller? med 0.5-0.6 bar?

 

Pm meg om du har dette til 25 juni. Får verken feriepenger eller skattepenger før da :)

-91 535i Turbo

-94 530i delebil

-98 E36 Touring

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...