Jump to content

Sierra xr4i Verdi.


_ford

Recommended Posts

Evt selge bilen men hvor mye er det egentlig og få at.

 

Bil og info:

 

Ford sierra Xr4i

1983 modell.

Km Ca 230000km

Eu ok.

Senket med nye jamex fjører.

2,5"effektanlegg

Nye felger og dekk 205-40-17

Styling front og bakfanger

Alt er i god stand av bremser og sånt.

Alle foringer er nye Polyrace.

Skal lakkeres oppat før evt salg så den vil være strøken og rustfri utvendig.

 

Er bare interessert i og vite hvor mye det er mulig og få at for den sånn ca?

Dette er ikke en salgs annonse.

 

Sånn ca er da bilen.

 

DSCF1197.jpg

PICT0007-1.jpg

PICT0016.jpg

Link to comment
Share on other sites

om du bytter grill, fanger og lakker opp så vil den nok øke i pris

 

Ja er nok mulig det at den blir mere vert om jeg gjør den om til orginal look at.

Men er egentlig ikke det som er planen min i første omgang.

Vil heller få den strøken og pen med styling og ny lakk og sånt,men er godt mulig den er penere og mere vert i andres øyne som orginal bil.

Begynner jo og bli en sjelden bil så.

Link to comment
Share on other sites

Det er fortsatt liten verdi i alle Sierraer untatt cosworth. En xr4i vil kansje stige endel når den er veteran men da bare i original stand eller strøkent ombygd eksemplar. Den bilen din er ikke et strøkent ombygd eks. og du har ikke tatt vare på noe som kjennetegner en xr4i med unntak av de delte siderutene, men de er vanskelig å få gjort noe med. En råner vil sikkert gi endel for bilen din men ikke en entusiast.

Nå er jeg veldig ærlig men dette er min personlige mening. :)

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

Det er fortsatt liten verdi i alle Sierraer untatt cosworth. En xr4i vil kansje stige endel når den er veteran men da bare i original stand eller strøkent ombygd eksemplar. Den bilen din er ikke et strøkent ombygd eks. og du har ikke tatt vare på noe som kjennetegner en xr4i med unntak av de delte siderutene, men de er vanskelig å få gjort noe med. En råner vil sikkert gi endel for bilen din men ikke en entusiast.

Nå er jeg veldig ærlig men dette er min personlige mening. :)

 

Det er nok noe idet du sier her ja.

Sette den bort noen år og gjøre den om til orginal så hadde den nok blitt mere ettertraktet allefall:)

 

Men som du sier her må jo bli solgt som en "råner"bil skal jeg få noe for den hehe

 

Ser du selv har en Xr4i så du kan vel kanskje også da mene noe om en pris da evt.

Mye ville man da f.eks fått for en nokså strøken orginal bil i dag da,om man treffer den rette?

 

kjøper bestemmer...du må håpe at den personen som liker bilen sånn du har styla den, finner den

 

Det er jo sant da,kommer alltid an på kjøper.

Edited by _ford
Link to comment
Share on other sites

Her var det mye rare meninger ja :lol:

 

En xr4i vekser ikke på trær lengre for og si det sån..

Greit nok at det vil nok trekke ned noe kr den stylingen, men at noen tror de er bare verd et par lapper tar grundig feil...

De delte siderutene gjør at dette er vel det stiveste karosseriet sierra noen sinne ble levert med pga den ekstra stolpen, da ser jeg bort fra gruppa a biler osv..

En entusiast ville ha nok gitt en del KR for denne bilen og pusset den opp i orginal stand, da han VET hvor "lett" det er å få tak i denne utgaven... ;)

 

For og fortelle deg litt av historien til xr4i`en så husker jeg meget godt en liten linje hva bladet Fastford skrev om den:

Forerunner to the mighty three-doors Cosworth. V6 with rear-wheel-drive--- Need we say more?

 

Gjør deg noen søk ut av landet, så finner du fort ut hva du egentlig sitter på... :)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Har sett xr4i på autoscout24.de til 40 000 kr i tyskland. Så er den fin kan du vel få noen kroner for den ja. Men helst orginal siden en som bare skal ha rånebil sikkert ikke ser på det som en sjelden bil men bare en som er fin. Men da har han jo myyyye å velge mellom blandt alle merker. Mens en som skal ha sierra xr4i vet mer hva de er verdt og vil ha den nettopp fordi det er en xr4i.

Link to comment
Share on other sites

Har sett xr4i på autoscout24.de til 40 000 kr i tyskland. Så er den fin kan du vel få noen kroner for den ja. Men helst orginal siden en som bare skal ha rånebil sikkert ikke ser på det som en sjelden bil men bare en som er fin. Men da har han jo myyyye å velge mellom blandt alle merker. Mens en som skal ha sierra xr4i vet mer hva de er verdt og vil ha den nettopp fordi det er en xr4i.

 

Helt enig. De begynner å komme seg i verdi men da er det snakk om strøkne eksemplarer med få eiere og lav km. Min xr4i kjøpte jeg i Volda for 5500,- med gåent utløserlager, panser som var hoppa istykker, sprekte fangere, ødelagt jallagrill, ulovlig senka, dårlig gjennomført sota vinduer, ødelagte dørtrekk og sidetrekk, uten eksosanlegg og en wunderbaumstank noe så inni hel.... Lakken var matt og sprukket, ene forskjermen var skjev pga. brøytekant og bilen var herjet veldig mye med.

En strøken xr4i i Norge, altså STRØØØØKEN, kan fort komme oppi 30-40tusen idag. I få tilfeller enda mere. Men det er som man sier: En bil er verdt det en kjøper er villig til å betale for den.

Og ja Trones, xr4i er den stiveste Sierraen. Var derfor jeg kjøpte den. ;)

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...