Jump to content

Escort RS Turbo


RsTurboTaule

Recommended Posts

Har ett lite problem ved at når turtallet nermer seg 4500 rpm, så begynner motoren å fuske noe sykt.(ved turbotrykk) Fuskingen er der litt og forsvinner i ett to sek hele tiden.

Kjører man normalt og ikke over 4000 rpm er den helt fin,men vil ikke gå på tomgang. Den starter ikke når den er verken kald eller varm, uten at man bruker startgass. Den starter bare av og til når den er kald. Hva kan dette være? Bensinfilteret,coilen,pluggene,og pluggledningene er nye.

Har sjekket at alle turboslanger er tette. Har også gått over vakuumslangene.

 

Noen som har noen tips?

Edited by RsTurboTaule

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

Har du orginalinnsprøytning eller datasprut?I tilfelle orginal,ville eg ha sjekka luftmengdemålaren,spjeldet som er rett under luftfilteret kan bli ganske slappt med årene,det opplevde eg på min.Viss du prøver å legga et flattskrujern eller liknande imellom sånn at det spjeldet såvidt er åpent,så er det muligt at den startar.Sjølsagt viss det er det som er problemet då...Eg kjenner meg litt igjen i dette,men eg hadde ikkje problem med fjusking vidare oppover i turtallet

Link to comment
Share on other sites

Har du orginalinnsprøytning eller datasprut?I tilfelle orginal,ville eg ha sjekka luftmengdemålaren,spjeldet som er rett under luftfilteret kan bli ganske slappt med årene,det opplevde eg på min.Viss du prøver å legga et flattskrujern eller liknande imellom sånn at det spjeldet såvidt er åpent,så er det muligt at den startar.Sjølsagt viss det er det som er problemet då...Eg kjenner meg litt igjen i dette,men eg hadde ikkje problem med fjusking vidare oppover i turtallet

er kun fusking når den når 4500 rpm og oppover.. den tåler liksom ikke turbotrykk..

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

Jepp,det forsto eg,men du skreiv at du hadde startvanskar med den,tenkte eg kunne gje deg et tips angåande det.Har du prøvd å bytta bensinpumpreleet?Det og har toska seg,då kunne eg prøva å starta til krampa tok meg uten livstegn

Link to comment
Share on other sites

Jepp,det forsto eg,men du skreiv at du hadde startvanskar med den,tenkte eg kunne gje deg et tips angåande det.Har du prøvd å bytta bensinpumpreleet?Det og har toska seg,då kunne eg prøva å starta til krampa tok meg uten livstegn

Når jeg prøver å starte den da den er kald,så er det litt antydning til start i 2-3sek,men så vil den ikke.

Bensinpumpereleet er ganske nytt. Jeg hører at pumpen går når jeg tar den på switchen. Den kommer med en gang når man tar den på gir. Har og prøvd å koble av kaldstartsdyse-pluggen når den er varm og kald,men hjelper ikke. Men da jeg byttet om på to av pluggene (kaldstartspluggen og den grønne pluggen(mener jeg),startet den fint,men gikk litt rart. Eneste gangen den ikke måtte ha startgass ,var etter at jeg hadde kjørt fra askøy til lindås(er vel 5-6mil) her på søndag,og bilen hadde stått i 5 timer, da startet den på første forsøk to ganger. Skjønner ikke bæret.

Edited by RsTurboTaule

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

Prøv det eg sa med spjeldet i luftmengemålaren,min og starta på gir når den kødda seg sånn som din.Legg nåke imellom så den åpnar seg nåken millimeter,er dette feilen så kan du berre bytta målaren med det samme.

Link to comment
Share on other sites

Reknar med det har forsvunne litt trykk ut i friluft her då? :blink: Dette var rart ja

det som har skjedd er at actuatorstangen har blitt kortere og slik at trykket kom opp i 1.4bar, noe en rs turbo ikke takler da den får for lite og vil da fuske som bare juling. Så jeg skrudde det ned til 1.1/1.2 bar.

 

Men nå er den slik at når den er kald, starter den greit. Men når den blir varm er det litt verre, den kommer noen ganger og andre ganger hører du bare at den kommer litt i begynnelsen og så er det ikke mer liv. er nødt å bruke startgass ,da kommer den med en gang. går heller ikke på tomgang,hverken kald eller varm. Plugger er nye, pluggledninger, coil,bensinfilter,bensinpumperele,begge innsugspakningene,sjekket vakkuumslanger,toppdekselpakning og eksospakning er også ny.Skjønner ikke en dritt jeg ass..

Også prøvd å ta av kaldstartsdysepluggen,men det hjelper heller ikke.

Eneste jeg hører at den tikker litt mer en den forrige motoren,men det er jo ford så..

 

Hjelp.

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

kaldstartdysa er i orden også?

Det vet jeg ikke, men har prøvd å starte uten den på(pluggen) men hjelper ikke. Idag så vil ikke bilen starte i det hele tatt , den kommer bare litt på startgass,så dauer den. noen som vet om en LMM?

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

Var tom for bensin hehe (måleren viste 10 liter,men var tydeligvis tom) Den starter fint når den er kald men når den blir varm trenger den som sagt startgass. Hvor får man tak i en slik 6.5bars bensinpumpe da? hvor mange bar er den originale?

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...