Jump to content

bremsekraftforsterker fra sierra cosworth


rene`racing

Recommended Posts

Som du vel veit så er dette blitt gjort på Granada`n min. Riktignok med hovedsylinder fra Scorpio Cosworth, men det går vel ut på det samme. Siden jeg ikke har gjort dette selv så blir det litt usikkert i detalj begynne å forklare, men flytter man over hele bremsesystemet så ser det faktisk forholdsvis overkommelig ut. Må bøyes til litt bremserør, pluss diverse tilpassing og koble opp den elektriske pumpa, m.m. så litt jobb ser det jo alltids ut til å være.

 

Er nok ikke mange Granada dette er blitt gjort på, så det blir vel å skaffe til veie alle deler å prøve å feile.. Kunne jo ha vært behjelpelig med bilen min som viser hvordan det er blitt gjort, men det blir litt langt å kjøre da..

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

noen som har noe erfaring på kor mye jobb det er å tilpasse i fra sierra cosworth til en 1982 granada?

 

 

Mht el. bremsekraftforsterker "ABS pumpe" bruker du braketten bak på orig. bremsekraftforsterker(den som er skrudd fast i torpedoveggen med 4 bolter) og tilpasser denne med større hull i senter samt ny boltsirkel for å få cosworth forsterkeren til å passe. Deretter kan du montere dette innpå torpedoveggen slik at du ser hvor mye du må kappe av på cossie forsterkerens "stempelstang". Denne kappes av og du må videre kappe av "stempelstanga" til orig forsterker og sveise denne på resterende på den nye forsterkeren.

 

....som hentet herfra http://www.consulgranada.net/phpBB2/viewto...asc&start=0

 

Dette gjøres på en dag omtrent.

-------------------------------------------------------------

'82 Granada 2,0Ti

...........................
'01 M5
'02 530DAT Msport

'10 530XDAT Msport

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...